Når og hvordan dele nyheten?

MI-87

Blir kjent med forumet
Når skal dere fortelle nærmeste, og alle andre? Og hvordan?
Her tror jeg vi forteller mine når vi skal dit første helga i desember. Og hans familie på julaften siden vi feirer der. Ifølge kalkulatoren er det tolv uker på nyttårsaften, så tenkte dele årets julebilde på fb og meddele at til neste år er det en nisse til på julekortet :)
 
Vi har ikkje helt bestemt oss enda, lurer på å lage julebrev å sende til de nærmeste :)
 
Vi lager bildekalendere til de nærmeste av vår familie hvert år, så i år gjør vi det samme og skriver på juli"nytt barnebarn" eller noe sånt :)

Vi feirer med mamma og min side i år, så vi går opp til Svigers med gavene føre vi drar, og da ber jeg de om å pakke opp den pakken kalenderen ligger i, slik at vi får se hva de sider for noe;)

Storesøster får greie på det pp morgenen på julaften, skal legge en smokk i strømpa hennes :p Hun er veldig forståelsesfull og finner ut av alt fort, så derfor vi gjør det slik!

Er ca 11.uker på julaften.
 
Mamma og to av søstrene mine vet. Pappa har bursdag neste uke og får vite det da :) De tre yngste søstrene mine får hver sin personlige almanakk til jul som jeg har laget :) der har jeg puttet inn bursdagene våre. De får beskjed om å slå opp på 4.juli neste år, og der står det termindato tantebarn ;) tenker at det blir litt gøy siden de er 18 og 19 år ;)
 
Det blir nok kjempemoro :D så kreativt!
Her vet barselgruppe for forrige på fb det, pluss noen venninner fra fb gruppe med første :D må jo ha noen å sladre til og få ut litt glede :)
 
Skal ikke gjøre noe ut av det, kommer bare til å fortelle det når jeg drar hjem til jul. Er 12 uker den 21.desember. Kommer til å fortelle det til søstrene mine før jeg forteller det til foreldrene mine. Mulig jeg forteller det til min eldste søster rett etter tidlig UL, vil være sikker på at det er et bankende hjerte før jeg forteller det, men hun blir nok den første som får vite det etter kjæresten.

Familien kommer til å bli rimelig overrasket, siden det ikke akkurat var en planlagt baby, men regner med at de blir glade når sjokket gir seg ;)
 
..nesten litt mer moro når det kommer som et sjokk? :D

Ja, ikke sant :p Men mamma har mast om at jeg skulle få barn i flere år, og jeg har vel egentlig vært ganske tydelig på at jeg har ønsket meg barn siden jeg var liten, så det går nok rimelig fort over fra sjokk til glede (håper jeg) :p
 
Det kan tyde på det ja! Her vet nok alle innerst inne at det kom til å komme en til. Men ikke så fort tror jeg ;)
 
Hadde besøk av faren min i dag, i forbindelse med en jobbreise han var på. Tok han med inn på badet og spurte om han kunne sjekke om det gikk an å sette vaskemaskin og tørk ved siden av hverandre, i stedet for oppå hverandre..han satte i gang for å undersøke og lurte til slutt på hvorfor i alle dager jeg ville det. Fortalte da at vi trengte å bruke det som stellebord til sommeren""!:-D for en overraskelse og fest det ble !!!:-D
 
Eg tror eg har lyst å fortelle det til familien på julaften. Da e eg 9+3. Vi skal være med min familie på formiddagen og hans om kvelden, så synes det hadde vært kjekt. Men vet ikke helt hvordan enda. Har lyst å gjøre det litt spesielt. Så eg grubler og følger med på hva dere skal gjøre, så kommer eg nok på noe til slutt :)
 
Vi skulle egentlig vente til etter ul i desember. Men jeg klarer bare ikke å holde meg :smiley-ashamed005 Så nå vet foreldrene mine det og noen venninner. Å til helga vil mannen si det til foreldrene sine :)
 
Er veldig usikker enda. Vi skal feire med både min familie og familien til samboeren min på julaften men er bare 9 uker på vei da. Men jeg klarer ikke og holde meg stort lengre. Eller så vurderer vi og si det når vi feirer minstemann sin bursdag på januar for da er jeg kommet enda lengre :D Men jeg er absolutt ikke sikker enda :) Har lyst til og samle hele familien til et familiebilde mens samboeren min står og filmer/tar bilde og plutselig så sier han "Alle sammen si +++++ er gravid" :p Tenker det blir en del overraska fjes :p
 
Her var planen å holde det hemmelig til jul, men den gikk helt i vasken i går! klarte selvfølgelig ikke å holde maska da mamma på tull spurte om det var baby i magen og dermed så var det avslørt :p Nå vet alle blivende besteforeldre det i alle fall, men har fått streng beskjed om å holde det hemmelig :)
 
Svigerforeldrene mine får vite det i helga, hvis mannen sier det.

Mine foreldre og broren min vet det og venninnene mine.
 
Klarer jeg å holde meg så lenge så forteller vi det på julaften til familien. Da er jeg rundt 10-11 uker. Har kjøpt en body til storebror med teksten jeg skal bli storebror på så tenkte han skulle få på seg:)
 
Har involvert to venner på jobben i alt sammen, fra jeg begynte prøvingen. + Ei venninne til. Mannen min har fortalt det til et vennepar. Vi forteller det til vordende besteforeldre på julaften. Vi må bare sørge for at vi får truffet dem alle på julaften. Tenkte det ville være en koselig dag å dele det på. Kanskje vi pakker inn ultralydbilde eller noe. Resten av verden får vite det i 2016 en gang. :)
 
Julekort til de nærmeste som skal være her på julaften, og noe offentlig er jeg usikker på om det blir.. Jeg må vel dele det på bloggen, men kommer til å vente så lenge som mulig med det.
 
Back
Topp