"Når naboens katt stadig kommer på besøk"

MiaDenPia

Elsker forumet
Har en nabo som har katt som går ute bestandig, dag som natt, (ifølge dem selv slipper de den inn om ettermiddagen for mat ol, men det har ikke jeg sett, de sier og att de ikke kan ha den inne om nettene, mat får den nok av sier de , dyrlegen sa den var for tykk)

Problemet er att katten søker tilflukt hos oss, dag som natt , går inn soveroms vinduet vårt og legger seg i senga, sniker seg av og til videre inn til kattematen og resten av huset

Har vært hos en annen nabo og pisset i sengen demmes..

Hva kan man gjøre?

Sef lukke vinduet , men ....

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Prøve feste myggnetting firran vinduet? Selv om katten kommer inn og sover og noen ganger spiser mat trenger det ikke bety at eierne behandler katten dårlig

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg ville sagt til naboen noe sånt som "alle katter er forskjellige, noen mer selvstendige enn andre. Noen katter hadde klart seg med å være mest ute, men denne får helt tydelig ikke dekket sine behov." Det er forresten alt for lenge å gå fra en ettermiddag til en ettermiddag uten mat - de må jo slippe den inn på morraen også, minst!

Hadde vel sagt at om de ikke tar katten inn oftere, tar jeg katten bort til FOD og sender regningen til de.

Selvom katter er selvstendige betyr det ikke at de ikke trenger kos og nærvær. Er jo tydelig katten søker trygghet og kos. Men hadde nok ikke vært så veldig glad for å få fremmede katter inn og tar maten til min katt.

Det skal sies at vi har katt og mange naboer rundt oss også, men aldri vært borti noe lignende her . Synes du skal si i fra at dette ikke er akseptabelt.

Mine katter har det som plommen i egget, alikevel løper de ned naboene sine hus. Kattene mine får også det de trenger av mat, likevel går de til naboene å spiser. Mine katter har det ikke vondt. De har det bedre enn mange andre katter. Aldri alene hjemme, får god veterinær mat, kos, stell osv.
Mitt tips er å få opp myggnetting rundt vinduene, og som jeg har sagt til mine naboer at de kan jage de. Mine katter er ikke glad i vannslangen, så det fungerer for naboen her ;)

Har forsøkt både myggnetting, persienner mm, det hjelper ikke, myggnettingen holdt ett par dager....

Jo da noen katter trives godt ute, men katten har vært ute også 3 dager i strekk mens de har vært bortreist, ved flere tilfeller... den har forsøkt å klatre i sprossene på vinduet dems og, i håp om å komme inn ...

Så merkelig! Slik oppførsel har jeg aldri hørt om før! :O Det er vel kanskje fordi jeg er et hundemenneske..

Sånn er nabokatten her og. Og jeg syns det er sprøtt at katteeiere mener at det er vi som må sikre vinduer og dører for at kattene ikke skal komme inn. Vi har hund og naboen her blir så sure om vår hun tilfeldigvis har bæsjet litt inne på deres side av tomta og vi ikke har sett og rukket og plukke opp. Men at deres katt har lagt seg i vognbagen til vår baby bare ler de av og sier; han er visst inne hos alle han... Og ikke minst at hun klikket på andre naboen her pga det samme.

Sånn er nabokatten her og. Og jeg syns det er sprøtt at katteeiere mener at det er vi som må sikre vinduer og dører for at kattene ikke skal komme inn. Vi har hund og naboen her blir så sure om vår hun tilfeldigvis har bæsjet litt inne på deres side av tomta og vi ikke har sett og rukket og plukke opp. Men at deres katt har lagt seg i vognbagen til vår baby bare ler de av og sier; han er visst inne hos alle han... Og ikke minst at hun klikket på andre naboen her pga det samme.

Men hva skal katteeier gjøre synes du?
Ta livet av katten? Holde den i bånd? En katt som er vant til det fri liv, vil ikke trives i bånd. Holde den inne som er mot kattens innstinkter? Jeg lurer oppriktig på hva du mener katteeier skal gjøre.

Jeg skjønner at det ikke er så lett, men jeg vil ikke måtte ha dørene mine lukket om sommeren fordi naboens katt stadig går til oss isteden for å være hjemme. Da får vi ty til andre midler så den holder seg una. Men du kan banne på at naboen blir sur da.

Jeg skjønner at det ikke er så lett, men jeg vil ikke måtte ha dørene mine lukket om sommeren fordi naboens katt stadig går til oss isteden for å være hjemme. Da får vi ty til andre midler så den holder seg una. Men du kan banne på at naboen blir sur da.

Du får spurte den ned med vannslangen. De liker sjeldent det. Så får du la være å bry deg om naboen blir sur for det. Men det er ikke så mye katteeier får gjort. En katt er ett fritt dyr, er ikke som en hund. Min hund får ikke lov å fly ned naboen, men katten klarer jeg ikke styre;)

Tro meg det skal jeg gjøre og sist dem var her inne så jagde hunden den rundt her inne så har et håp om at den ikke kommer igjen. Men gjør den det blir det et ublidt møte for den med hageslangen.

Tro meg det skal jeg gjøre og sist dem var her inne så jagde hunden den rundt her inne så har et håp om at den ikke kommer igjen. Men gjør den det blir det et ublidt møte for den med hageslangen.

Da håper jeg det fungerer :) Mine katter flyr ned døren til samtlige naboer, jeg som katteeier liker det ikke. Og jeg jager de med engang jeg ser de er på tomten til naboen. Jeg har også sagt at det kan spurte de ned med vann, ikke skadelig for de, men skremmende. Det er bare ikke så mye jeg får gjort med dette. Skulle virkelig ønske at de ikke gjorde det. Problemet til mine katter er at de er matvrak begge to, og de går for å oppsøke mat. Gamle naboen vår ga de mat, og da skjønte de fort om jeg går til andre hus så får jeg kanskje en matbit.
Mine katter er feite, og det fordi dem spiser hos flere naboer. Veldig frustrerende også for meg som katteeier!

Kommer mest sannsynlig uanset til å gjøre noe mht vinduet, da vi har to katter selv også som ofte benytter det som inngang.. eller ofte går de inn vinduet forde de ønsker å ligge i sengen... (kattene våre får komme å gå som de ønsker og er sunne friske og happy, ønsker bare ikke att de skal oppholde seg på soverommet)

Vi har ikke noe problem med att våre katter oppsøker andre har vi igrunn aldrig hatt, har hendt de har trasket over til naboens veranda,(annen nabo enn katte eieren) men de går ikke inn... og vi har hatt en god dialog på dette og naboen annser det ikke som noe stort problem da de ikke er til plage eller sjenanse...

Naboen som eier katta vi får besøk av derimot, har fått klage fra hvertfall en nabo til, da katten deres hadde vært inne å pisset i sengen hennes...

Verst er det når det er dårlig vær...

Og jeg synes så synd på katten...

Hvis du er bekymret for kattens helse og velvære i tillegg ville jeg sendt inn en bekymringsmelding via. www.mattilsynet.no Dette kan også gjøres anonymt. Ellers har jeg dessverre ingen tips.

Sett opp myggnetting el lignende i vinduet, slik at katten ikke kommer inn.

Hadde jeg møtt katten ute ville jeg kost den, men ikke matet den. Dersom den får mat, vil den forbinde dere med hjemme.

Selv har vi en katt som liker seg godt i bolig feltet vi bodde før, og går opp dit hele tiden. Den vet hvor den bor, men går allikevel avgårde da den blir matet der oppe. Gang på gang ber vi nabolaget om å ikke slippe inn eller mate katten. Men de gjør det allikevel.

Så dersom naboen deres, eier av katten, ikke tar vare på den, ville jeg sagt ifra ig evt fått den omplassert:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp