når miste?

Mailykke2

Forelsket i forumet
Noen som har peiling på når det er "mest vanlig" å miste?? jeg er 7+4, og kjenner jeg er redd for at alt ikke er bra der inne... 

Tror nok ikke at det er en "vanlig" tid å miste, jeg har mistet både tidlig og litt senere i graviditeten. Sjansen blir mindre etter uke 12, det vet jeg iallfall.
Det er ikke så mange som mister, men fordi det er så mange her ser det ut om det er mange!
Prøv å slappe av og tenk at du hører med de 98% eller noe hvor det går bra med.

Ligger det ikke en statistikk et eller annet sted her..

Dersom du har sett hjertet banke er iallefall sjansen mindre for å miste enn om du ikke har sett det.

Og så er det noe med at det er større risiko å miste når de store organene formes , slike som hjertet etc. Så de fleste SA skjer vel i uke 4-5 troddde jeg og så minker risikoen for hver uke etter det

Sjansen er størst med en gang egget er befruktet, og den tia man ikke vet at man er gravid.. mange som mister i staren og ikke som vet at de har vært gravid engang! Etter det minsker sjansene mye, og sjansene  for å miste minsker og minsker hver dag og hver uke :D

• 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Det er som de skriver de over her. Sjansen for å miste er vel størst i begynnelsen, og så minsker det for hver uke.
Jeg har mistet i både uke 12 og 13. Siste gangen i uke 13 så hadde jeg sett et bankende hjerte på UL noen uker tidligere, så jeg trodde jo ærlig talt at alt skulle gå bra.
Når jeg så fikk smerter og blødniger så sa gynokologen som gjorde utskrapingen på meg at jeg hadde hatt en veldig sjelden form for abort. Så det er vel sant det som skrives om at det er veldig sjelden at du mister ut over uke 12.

Jeg går nå med den samme frykten som deg om at alt ikke er som det skal, og at jeg nok en gang skal miste etter uke 12, men får håpe at alt går bra. Skal heldigvis til legen i neste uke for første kontroll. Håper hun tar UL, skal spørre pent (de har UL på legesenteret).

Back
Topp