Når mini kom til verden

KristinBHansen

Flørter med forumet
Endelig kom den fine gutten vår til verden!

Var på min siste jordmortime på torsdagen (40+1), hun lurte på om hun skulle kjenne på meg da jeg sa jeg hadde hatt litt mer mensensmerter, men var fortsatt i helt fin form som ved resten av graviditeten. Hun ble litt overrasket da hun kjente for der var det 3-4cm og hun kunne kjenne hode, var også da veldig godt moden. Virker å hoppe litt i høyet :p

Dagene gikk og pappaen var vel mer utålmodig enn meg og ventet fælt, jeg tok livet med ro og har hele tiden regnet med å gå 11 dager over så ikke noe stresset akkurat. Begynte å få litt mer slim og hadde mer mensenmurringer. Terminen kom på lørdag og pappaen var rimelig utålmodig, var derfor ikke annet å gjøre enn å hoppe i høyet igjen ett par ganger natt til søndag. Klokken 08:45 våknet jeg med smerter i magen, men tenkte kanskje det var at jeg måtte veldig tisse samtidig med kynner, kom meg på do og fant fort ut at dette var noe annet, 09:30 vekket jeg kjæresten da det begynte å bli ganske kort mellom og mer smerter. Ringte føden og fikk beskjed om at jeg godt kunne vente en time til hjemme før jeg kom ned, 15min senere ringte jeg tilbake for å gi beskjed om at jeg kom inn da der virkelig tok seg opp. Når hun sjekket når vi kom inn hadde jeg 5cm, når vi kom på fødestuen var det 6, så kjente jeg at kroppen begynte å ville presse ganske raskt uten at jeg hadde noe jeg skulle sagt og riene kom veldig tett, da var det brått 8-9cm og ikke lenge etter var det 10, første rie 08:45 og han var ute 13:16, det kaller jeg en fantastisk fødsel, er førstegangs og hadde sett for meg å gå langt over tiden og ha lang fødsel :) tøft når det stod på når det gikk så fort, men ingen smertelindring akkurat slik jeg hadde bestemt meg for, ikke så vondt jeg så for meg heller, visste det snart var over og med verdens beste premie i enden :)

Håper snart flere her får treffe sin lille!
 
Gratulerer så masse :-D
 
Gratulerer ❤️
 
Gratulerer! :) :D
 
Gratulerer så mye ♡
 
Gratulerer så mye! ❤
 
Gratulerer. Hørtes ut som en flott opplevelse :)
 
Gratulerer så mye:Heartbigred
 
Gratulerer :)
 
Back
Topp