Når mannen drikker alkohol

BabyH.

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hvordan gjør dere dette med baby? Sånn om mannen ønsker å ta seg et par-tre (evt mer) pils på kvelden. Er han fremdeles like mye sammen med baby? Tenker litt på om baby merker det, blir urolig og sånn. Merker ikke noe på vår baby egentlig.. Men som voksen kjenner jeg jo øllukt bare etter et par slurker liksom. Bare noen tanker fra meg.

Mannen er ute og tar en lønningspils med jobben idag, og kommer hjem nå i 18-tiden, faktisk! Har ikke tenkt til å gjøre noe anderledes idag siden det er lenge til sengetid og han bare har tatt én pils, men om han var full så hadde han bare sovet i stua på dagsenga :)

Ellers så syns jeg voksne mennesker burde klare å holde seg unna flatfylla mens de har bittesmå hjemme... :cool:

Mannen kan godt ta seg noen øl!! Men han spør alltid først! Og hvis han har tatt noen øl, så er han ikke med lillemann! Han er hjemme, men løfter han ikke opp og koser med han og sånn.. Lillemann sover heller ikke i vår seng, så det går fint om samboer sover der!

Nå drikker ikke samboer så ofte.. Men hadde han dratt ut og festet og vært full så hadde han nok sovet på ett annet rom:)

Jeg er ganske "streng" på det der. Drikker han mer enn én øl så er han ikke sammen med baby.

Her går det en øl på lørdager under matlaging. Gjør ikke noe ut av det. Men sambo var ute med jobb forrige helg og vi ble enige om at det ikke ble noe samsoving eller mini i senga overhodet. Bæring og kos fikk vente til etter dusj og tannpuss dagen etter, og det var selv om det ikke var noe fyll inn i bildet og formen var fin.

Må være lov å dra ut og drikke alkohol selv om man har baby i hus. Synes bilregelen bør gjelde her som ved amming: er man istand/edru nok til å kjøre bil kan man også amme/være med babyen ( og innser at selv med den ene ølen på lør har vi allerede gått på en smell;))

Hmm, det har jeg faktisk ikke tenkt over for å være ærlig. Ser ikke helt problemet så lenge han ikke er synlig påvirket. Han tar seg et par øl i helgene, men er fortsatt sammen med baby. Hun roer seg veldig fint hos han, og har aldri vist tegn til at hun reagerer noe på det.

Hmm, han drikker alkohol bare en sjelden gang, stort sett bare når han er på et eller annet arrangement med jobben. Det ville vært helt utelukket å holde på med babyen da, det er vi begge enige om. Vi har vært veldig strenge på det med andre også. Kan de ikke kjøre bil, så kan de ikke holde på med våre babyer. Og selvfølgelig ingen samsoving mens man er alkoholpåvirket.

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke ser problemet med at far tar seg et per øl. Kos deg sier jeg!! Viktig at side får avreagere litt også. Finnes jo selvsagt grenser, er der hver fredag og lørdag hadde jeg nok satt foten ned, men en gang i blant- bare bra for ham!

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke ser problemet med at far tar seg et per øl. Kos deg sier jeg!! Viktig at side får avreagere litt også. Finnes jo selvsagt grenser, er der hver fredag og lørdag hadde jeg nok satt foten ned, men en gang i blant- bare bra for ham!
Det er jeg helt enig i! Pappan kan ta seg så mange øl han bare vil, men da skal han ikke håndtere en baby og det er han 100 % enig i. Faktisk han som kom med "regelen". Det er en grunn for at man ikke får kjøre bil etter en øl.. så jeg syns det var en fin sammenligning noen hadde over her.

Mannen her er nesten mer streng enn meg, men så har han vært alene med døttrene sine annenhver helg før vi ble sammen. Nå med ei som ammes har ikke jeg noe behov for å drikke, selvom et glass vin hadde nok ikke skadet. Mannen drikker sjelden, om aldri, hjemme, og viner vel enig i at en alltid skal kunne kjøre - så da blir det at en drikker og en ikke om vi skal bort og ikke har barnevakt. Så lenge keg ammer så ofte som jeg gjør blir det fort meg ;)

Han har vært på byen en gang, men da sov han på det andre rommet. Vil ikke at frøkna skal ligge i fyllelukta som fort kommer. Jeg er veldig var på den ihvertfall, til tross for ti år i utelivsbransjen :P

Back
Topp