Når mannen blir med til gynekolog

Emiliemor

Gift med forumet
første gang jeg var hos gyn. Dro jeg alene. Han sa at han ville vi skulle komme begge to neste gang. Jeg tenker det var Mest fordi sambo i forkant skulle ta en sædprøve. Denne rekker han ikke ta før timen allikevel. Men når jeg var hos gyn så prøvde jeg å spørre om det var viktig at den ble tatt før vi kom til timen. Det var visst ikke så veldig viktig fikk jeg inntrykk av.

Jeg har time igjen den 2 mars og sambo jobber da. Regner med vi skal diskutere veien videre. Så må han bli med egentlig? Og hva gjør dere om mennene deres jobber? Sambo jobber i det offentlige og har krav på perm med lønn hvis man skal til spesialist. Men kan man bruke det? Og evt. Hva skriver man på da?

Sorry at dette ble litt rotete :)
 
Min mann var ikke med på den timen hvor hun besluttet at vi skulle henvises videre. Han hadde tatt sædtesten i forkant, så jeg fikk bare vite kjapt hva svaret var, også fikk jeg med utfyllende svar i brev hjem til han. Så for vår del har det holdt med meg.

Lykke til :)
 
Min mann var ikke med på den timen hvor hun besluttet at vi skulle henvises videre. Han hadde tatt sædtesten i forkant, så jeg fikk bare vite kjapt hva svaret var, også fikk jeg med utfyllende svar i brev hjem til han. Så for vår del har det holdt med meg.

Lykke til :)

Ja, jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor han skal bli med. Men gyn. Sa at vi skulle komme sammen neste gang. Så "tør" ikke la være heller :p
 
Mannen min har bare vært med de to gangene jeg har blitt operert, ved den medisinske aborten og ved blodprøvetaking for habituell abort og blodprøver hos fastlegen for IVF. Alle andre medisinske avtaler i forhold til prøving/graviditet har jeg gjort alene, også henvisning til IVF var jeg alene.
Sædprøven tok han på drop-in. Så han har jo nesten ikke møtt noen av spesialistene. :p

Kanskje mannen din må levere blodprøve?

Mannen min må nok regne med å være mer med nå som det blir IVF da. :)
 
Mannen min har bare vært med de to gangene jeg har blitt operert, ved den medisinske aborten og ved blodprøvetaking for habituell abort og blodprøver hos fastlegen for IVF. Alle andre medisinske avtaler i forhold til prøving/graviditet har jeg gjort alene, også henvisning til IVF var jeg alene.
Sædprøven tok han på drop-in. Så han har jo nesten ikke møtt noen av spesialistene. :p

Kanskje mannen din må levere blodprøve?

Mannen min må nok regne med å være mer med nå som det blir IVF da. :)

Hmmmm.. Kanskje jeg skal droppe å ha han med :p er jo greit å ha han med for moralsk støtte da :) men jeg syntes det er litt Kleint hvis det blir innvendig ul :p mest fordi sambo blir flau :p haha..

Ja, kan godt tenkes at han må ta noen prøver han også. Men de tar ikke blodprøvene der uansett. Da får jeg bare en rekvisisjon til sykehuset.

Så ikke vet jeg hvorfor han ville at vi skulle komme begge to.
 
Min gyn vil også ha oss begge på dobbelttime for å søke om IVF. Jeg vet dessverre ikke hvorfor jeg heller, for vi har planer om å ta alle prøver på forhånd. Har dessverre time etter deg også, så får ikke informert deg på forhånd om det var noen vits i å ha han med :p Men dere skal vel ikke søke om IVF? Eller?
 
Vi skal på time 6. mars, der skal vi snakke om IVF. Samboeren min tar permisjon slik at han får vært med.

Jeg droppet å ta ham med på en time det sto i brevet at det var ønskelig at han var med. Gynekologen min så alt annet en blid ut :p Satte opp et ansiktsuttrykk som fikk meg til å føle meg som en tolvåring som ble tatt for å røyke :p Haha!

Allikevel gikk jo timen som planlagt. Jeg kan jo svare på alt hun lurer på uansett. Sambo er jo bare en telefon unna i verste fall.
 
Han jobber forresten i det private, og får permisjon med lønn. Han trenger bare å si at han skal til legen.
 
Min gyn vil også ha oss begge på dobbelttime for å søke om IVF. Jeg vet dessverre ikke hvorfor jeg heller, for vi har planer om å ta alle prøver på forhånd. Har dessverre time etter deg også, så får ikke informert deg på forhånd om det var noen vits i å ha han med :p Men dere skal vel ikke søke om IVF? Eller?

Jeg vet faktisk ikke. Det er jo flere ting jeg må sjekke ut før jeg sender søknad tenker jeg. Hmm.. Men jeg får bare ta han med siden gyn. sa det :p
 
Jeg vet ikke hvorfor gynekologen din vil at han skal være med, men tenker at det er lurt. Det blir veldig lett "kvinnens greie" dette her, og så blir mennene satt litt på sidelinjen. Når de er med på flest mulige undersøkelser og samtaler, blir de mer inkludert.
 
Hvis legen sier at begge skal komme til timen så ville jeg tatt med sambo. Mulig legen vil stille ham spørsmål og evt ta tester. Hvem vet?
Man er jo uansett sammen om dette.
 
Jeg var alene føste gang, og han var med andre gang, slik gyn ba om. (det var etter tre forsøk med pergo) Da fikk han snakke med ham, mannen tok blodprøver og fikk henvisning til sædprøve. Jeg gikk alene på ul for å se etter el. Dersom vi skal tilbake blir han med, det blir enten tidlig ul som gravid eller "hvor går veien videre "- diskusjon.

Det er ikke aktuelt med henvisning til ivf for oss siden vi har to barn sammen, det blir evt privat, og han har snakket om lavdose fsh som en mulighet før vi vurderer ivf. Vi tror ikke vi vil gå for ivf, egentlig. En slik time vil jeg absolutt ha ham med på så vi kan bestemme sammen.
 
Jeg var alene føste gang, og han var med andre gang, slik gyn ba om. (det var etter tre forsøk med pergo) Da fikk han snakke med ham, mannen tok blodprøver og fikk henvisning til sædprøve. Jeg gikk alene på ul for å se etter el. Dersom vi skal tilbake blir han med, det blir enten tidlig ul som gravid eller "hvor går veien videre "- diskusjon.

Det er ikke aktuelt med henvisning til ivf for oss siden vi har to barn sammen, det blir evt privat, og han har snakket om lavdose fsh som en mulighet før vi vurderer ivf. Vi tror ikke vi vil gå for ivf, egentlig. En slik time vil jeg absolutt ha ham med på så vi kan bestemme sammen.

Hvilke blodprøver tok mannen? Vi fikk beskjed om å ta blodprøver selvom vi skulle henvises til IVF. Men gyn. Skal byttes ut for å si det sånn. Det er jo bare rot!

Er det lenge til dere skal på en slik samtale ?:)
 
Vi skal evt ha slik samtale om jeg ikke lykkes på seks sykluser med letrozol, jeg begynner på den fjerde nå.

Mannen tok stoffskifte, blodprosent. Vitamin d og litt forskjellig sånt.
 
Hvilke blodprøver tok mannen? Vi fikk beskjed om å ta blodprøver selvom vi skulle henvises til IVF. Men gyn. Skal byttes ut for å si det sånn. Det er jo bare rot!

Er det lenge til dere skal på en slik samtale ?:)

Hva slags rot? Det er mange blodprøver dere må ta før IVF. Svarene må vedligge da søknaden sendes.
 
Hva slags rot? Det er mange blodprøver dere må ta før IVF. Svarene må vedligge da søknaden sendes.

Ja si det. Alt! Hehe.. Jeg har jo tatt blodprøver men for det første så tok jeg de mens jeg gikk på pergo. Så det stemmer jo ikke. Og for det andre så fant han ikke prøvesvarene mine selvom jeg har ringt ned for lenge siden og fått svaret på progesteron prøven jeg tok. De hadde fått den så jeg tror han har rotet den bort. Han har ikke sakt noe om
Blodprøver sambo skal ta, kun sædanalyse. Han husker ingenting fra jeg var der sist og har tydeligvis ikke skrevet ned alt. Så jeg stoler egentlig ikke på at han har nok info å skrive til en IVF søknad. Har bestilt time hos privat nå.
 
Ja si det. Alt! Hehe.. Jeg har jo tatt blodprøver men for det første så tok jeg de mens jeg gikk på pergo. Så det stemmer jo ikke. Og for det andre så fant han ikke prøvesvarene mine selvom jeg har ringt ned for lenge siden og fått svaret på progesteron prøven jeg tok. De hadde fått den så jeg tror han har rotet den bort. Han har ikke sakt noe om
Blodprøver sambo skal ta, kun sædanalyse. Han husker ingenting fra jeg var der sist og har tydeligvis ikke skrevet ned alt. Så jeg stoler egentlig ikke på at han har nok info å skrive til en IVF søknad. Har bestilt time hos privat nå.

Men kjære vene da! Det er helt håpløst. Lurer på om de bare gjør det for å drøye tiden jeg... Min er ikke sendt ennå, men hun jeg var hos på fredag kommer aldri til å klare å gjøre det riktig. Så har samme erfaring som deg, bare rot!

Hvor gikk du privat?
 
Men kjære vene da! Det er helt håpløst. Lurer på om de bare gjør det for å drøye tiden jeg... Min er ikke sendt ennå, men hun jeg var hos på fredag kommer aldri til å klare å gjøre det riktig. Så har samme erfaring som deg, bare rot!

Hvor gikk du privat?

Skal dit første gang på mandag. Skal på volvat.

Det er så kjedelig når det blir sånn!
 
Back
Topp