når man sier "joda.. -det går bra"

Candykikk

Gift med forumet
hvis noen spør hvordan det går så sier man jo som oftest "joda det går bra" selv om det ikke nødvendigvis betyr at man har det bra.

kom til å tenke på det da jeg var hos legen sist, å han spurte meg hvordan jeg hadde det.
å nå i ettertid føler jeg at jeg ikke skulle svart det jeg gjorde.

så neste gang burde jeg kansje si "nei det går helt jævli" , men føler det blir feil det også..

uff..

ja ikkesant?? [&:]

Jeg svarer "jo det går bare bra" hvis jeg ikke gidder snakke om det[8D]

Tja.. kunne jo svart: Ja hvis du har 3-4 timer til overs så skal du få vite hvordan det går...

Hehe [;)]

Var egentlig et svar jeg kunne tenkt meg å gi til mange etter at stefaren min gikk bort i sommer. Men nå er folk mest interresert i å høre den andre frasen: Joda, det går no bra... Gjerne med en etterslengt: Etter foholdene

ORIGINAL: JafseSlafsaSlappfis

var en tråd her for en stund siden husker jeg,om dette temaet..tror det var ....Rosa.... som startet den[:)] men si det du mener!!! det gjør somregel jeg..
pynter litt på det da,som f.eks; joda,jeg lever..eller tar en dag av gangen ol..
da er man ærlig men ikke for ærlig[8D]

Ja, det samme tenker eg. haha![8D]

Jeg spør ikke hvordan det går med folk hvis jeg ikke har tid til å høre, rett og slett.
Men når noen spør meg hvordan det går, så svarer jeg på impuls "joda, det går bra", til legen, mannen, mamma, kjenninger osv... Dårlig vane egentlig.

Er jo det samme som på engelsk, "How are you?". Det er jo sagt for å være høflig, og det blir nesten ikke forventet at du skal svare på det i det hele tatt.. Altså "Hi, How are you?"  "Oh, heey! I tried to call you last night!" f.eks...[8D]

Jeg spør på denne måten:
-sier "hvordan har du det/hvordan går det" hvis jeg bare vil småprate.

-sier "hvordan har du det EGENTLIG" hvis jeg faktisk vil vite hvordan de har det,og ønsker helt ærlig svar...

Jeg svarer som regel at det humper å går...
Da får jeg som regel bare tilbake "Å?"
Da sier jeg bare at vi kan ta det en annen dag....

Orker som regel ikke å legge ut i lange og breie om småting...

Åh, hadde jeg fått en hundrelapp for hver gang noen spurte meg om det...!
Greit svar når man ikke vil prate om det, men legen din kan du vel være ærlig med?[:)]

Jeg svarer somregel "Greit nok.... Du da?"
De som kjenner meg vet hva det innebærer så da trenger jeg ikke fortelle noe mer.....

ORIGINAL: LilleS

Sign. Og det er ganske ofte.[8D]

Til legen sier jeg det som det er. "ikke særlig bra".

Jeg svarer som regel ærlig, og til legen ville jeg hvertfall gjort det.

Sjeldent jeg svarer at jeg har det bra, fordi jeg sjeldent har det bra.
Svarer heller "Jeg lever da..." "Det tusler og går." eller "Det kunne vært bedre."

Jeg pleier forresten å spørre "er det noe nytt i livet ditt om dagen da?", innimellom. Er jo egentlig det jeg lurer på når jeg spør "hvordan går det?" til folk jeg ikke  snakker så ofte med.[8D]

Svarer "joda, det homper og går" hvis jeg ikke vil snakke om det, altså ikke har det bra...

Svarer jeg "det går kjempebra" har jeg det bra [;)]

ORIGINAL: LilleS

Back
Topp