Når man regner ut termin

Majk1

Elsker forumet
Når man regner ut termin - hvilken sykluslengde skal man da ta utgangspunkt i?
Jeg hadde 3 prøveperioder før jeg ble gravid. En på 27 dager, en på 30 og en på 33. Hvilken en skal jeg da velge når jeg beregner termin?
Gjennomsnittlig sykluslengde (ifølge bv's terminkalkulator) er jo 28 dager - og bruker jeg den har jeg termin 26. mars - og da er jeg idag 5+5.
Bruker jeg den lengste prøveperioden - 33 dager - er termin 31. mars og da er jeg 5+0 idag....
Hmmm... har dere noen tanker om dette... [:)]
Vet jo at den blir korrigert på ordinær UL, men vil gjerne ha en å ta utgangspunkt i nå [8D][:D]

Et svangerskap regnes jo fra første dag i siste mens... så hvis du husker når den datoen var så kan du regne deg framover fra den. [:)] Den er det beste å gå ut i fra uten å ha tatt UL...

Jeg tar utgangspunkt i det som har vært "normalen" min, dvs 23 dager. Men det er kun for min egen del. Når jeg kommer til legen blir jeg alltid satt tilbake, da de bare regner 28 dager og/eller flere dager.
Det betyr ikke noe særlig allikevel, da det er datoen du får på UL som gjelder allikevel[:)]

ORIGINAL: Surita

Et svangerskap regnes jo fra første dag i siste mens... så hvis du husker når den datoen var så kan du regne deg framover fra den. [:)] Den er det beste å gå ut i fra uten å ha tatt UL...

Første dag i siste mens var 17.juni. Da er jeg 5+5 idag [:)] Yeeey [:D][8D]

ORIGINAL: Majk1

ORIGINAL: Surita

Første dag i siste mens var 17.juni. Da er jeg 5+5 idag [:)] Yeeey [:D][8D]

Jeg tror det er det eneste riktige ... tror ikke det spiller none rolle hvor lange de andre syklusene har vært.

Hvis du vet når du hadde eggløsning, kan du regne utifra det. Det blir mest nøyaktig. Jeg "kjenner" at jeg har eggløsning, men er jo ikke alle som gjør det da[;)]

Back
Topp