Når man nesten sovner bak rattet

Nolle

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Har nesten en times lang arbeidsvei, og i disse dager er det like før jeg sovner bak rattet både til og fra jobb. Sover godt 8 timer om natten, men likevel er jeg en fare i trafikken. Hva gjør man med sånt???

Sove 9 timer om natten? Jeg legger meg en time tidligere enn vanlig, og kjenner det hjelper veldig.

Ikke kjør!! Det der er utrolig farlig, ikke bare for deg selv men også andre i trafikken. Utrolig uansvarlig å sette seg bak rattet når en merker at en holder på å sovne flere ganger. Det er mine og andres kjære du omgås i trafikken. *gravidhormoner* Dersom du får for lite søvn bør du legge deg tidligere. Har du nattevakter eller lignende som gjør at du må stå opp til ujevne tider, bør du ta en prat med lege og arbeidsgiver for å få tilrettelegging.

Slettet

Last edited:
Holder en knapp på det Dimsidims sa. Ikke kjør. Da må du enten ordne så du ikke er så trøtt, eller finne deg en alternativ fremkomstmåte. Å kjøre vel vitende om at man er så trøtt at man nesten sovner er uansvarlig, uetisk og veldig farlig. Ikke minst for alle oss andre. Ikke la andres barn og foreldre dø fordi DU ikke kan ta ansvar for egen nattesøvn, ikke har skaffet deg en sykemelding eller funnet en annen måte å komme deg frem på. Det vil du ikke ha på samvittigheten.

Ta buss, sov mer, få tilrettelegging på jobb :happy: tenk på alle andre i trafikken! Alt for mange trafikkulykker!

Enig i det dere sier, syns overhodet ikke det er ansvarlig å kjøre når det blir slik. Takk for alle innspill, jeg skal prøve forskjellig før jeg må inn med større tiltak ;) dessverre er ikke buss eller annen skyss aktuelt. I helgene sover jeg til jeg våkner og er skikkelig trøtt hele dagen likevel :/ Skal likevel prøve å legge meg tidligere :)

Stopp når du kjenner deg trøtt. Legg setet bak og lukk øynene. Sett på vekkerklokke 10-15min. Om du ikke sovner helt, så hjelper det utrulig masse allikevel! Ha gjerne et pledd i bilen, da sovner man lettere. Funket for meg når jeg pendlet 1time hver vei :)

Stopp når du kjenner deg trøtt. Legg setet bak og lukk øynene. Sett på vekkerklokke 10-15min. Om du ikke sovner helt, så hjelper det utrulig masse allikevel! Ha gjerne et pledd i bilen, da sovner man lettere. Funket for meg når jeg pendlet 1time hver vei :)
Hvis jeg gjør det så kommer jeg for sent på jobb :( Da må jeg isåfall lage en avtale med sjefen. Haha, ser ikke for meg at hun blir imponert :p

La meg en time tidligere i går, noe som resulterte i at det tok laang tid før jeg sovnet, og jeg sov dårlig hele natta. Spiste en god frokost før jeg dro hjemmefra, likevel kom trøttheten snikende.... Føler jeg skulle hatt en lur midt på dagen :p det hadde gjort seg. Er liksom jevnt trøtt hele dagen, uansett :/

Stopp og hvil evt legge deg en time tidligere. Sku viften på iskald luft og høy musikk

Tygge tyggis hjelper som regel litt, høre på høy musikk og kald aircondition. Forferdelig å være så trøtt som det du beskriver... Ta en dupp etter arbeid/middag for å se om det har en effekt?

Tygge tyggis hjelper som regel litt, høre på høy musikk og kald aircondition. Forferdelig å være så trøtt som det du beskriver... Ta en dupp etter arbeid/middag for å se om det har en effekt?
Jeg tygger tyggis alle mine våkne timer uansett :D kald luft var lurt :) kanskje jeg må gjøre kjøreturen minst mulig behagelig :p

Sist jeg var gravid la jeg med rett etter jobb og sov i 2 timer. I tillegg la jeg meg kl. 9 hver kveld. Bare var litt våken for å spise middag. Hadde ikke mye liv

Sist jeg var gravid la jeg med rett etter jobb og sov i 2 timer. I tillegg la jeg meg kl. 9 hver kveld. Bare var litt våken for å spise middag. Hadde ikke mye liv
Samme her. Venter bare på at det skal skje igjen.

Jeg har en liten kar hjemme som trenger meg, hvis ikke hadde jeg sovet middagslur hver dag

Ikke no god følse det der snakke med lege kankje

Know the feeling. Har begynt å spise litt før jeg kjører fra jobb. Bare litt. Men da føler jeg meg piggere :) Legger meg også 21 hver kveld. Lys våken om morgenen men helt knust når jeg kommer hjem igjen :) Huhu For et liv :)

Back
Topp