Når man mister...

SoloR

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Går utifra at der er forskjell i hvordan man merker og opplever MA og SA. Har man fortsatt symptomer om man mister? Det er vel kanskje mest aktuelt ved MA?

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Har hatt en sa hvertfall tidligere, og da hadde ikke gravid symptomene kommet enda.. Hadde kraftige menssmerter, som om mensen skulle komme når som helst, i ca tre dager før blødning startet.. var blod med masse slim, som ble verre og verre.. skjønte med engang når jeg tørket meg og begynte å gråte hysterisk umiddelbart når jeg så det.. Neste spire satt neste pp, og er i dag 3 år:Heartred
Bedre at kroppen ordner opp fort, enn som ved en MA, fortsetter å tro den er gravid, og da fortsetter man ofte å fortsatt ha gravid symptomer og ja..

Når jeg hadde MA forsvant alle symptomene, og jeg hadde en bitteliten blødning( nesten som spotting).

SA masse blod, og sterke smerter.

Har også ei datter, og med henne hadde jeg også blødninger, men det gikk bra:)

05.01.2015 <3

Når jeg hadde SA så mista jeg symptomene mine samme dag jeg startet å blø. Var ikke så smertefullt for meg, mest psykisk smerte. Blødde masse i 3 dager, før det gikk over til spotting.

Håper denne spiren klorer seg fast!!! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har hatt 2 sa.
Første gangen(uke7) våknet jeg på natten og kjente jeg hadde smerter, om morgenen startet blødningen og smertene økte, endte i sa samme dag, symptomene ble borte over natta:(
Andre gangen(uke8) småblødde jeg i en uke før det tilslutt endte i sa,ikke så mye smerter denne gangen som sist, symptomene var vel borte når småblødningen startet..

Hatt en MA i 2 trimester. Jeg var 16+17 uker på vei, mens fosteret var 12+4. Jeg fikk svar baller med koagulerte blod og slim. Det merkelige var at jeg hadde sagt det til veldig få, fordi jeg hadde en følelse om at noe ikke stemte.. fra jeg fant det ut.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Min første SA var veldig tidlig (uke 5-6), hadde ikke rukket å få noen symptomer ennå, først ei rosa stripe på dopapiret og så tok det ikke lenge før alt var ute. Som en kraftig mens både m.t.p. blodmengde og smerter. Andre SA var i uke 11, ikke tvil om hva som skjedde, for å si det sånn. Spotta i en del dager før det braka løs. :( Brystene var fortsatt ømme i et par uker etterpå.
Men vil understreke at spotting/blødninger absolutt ikke trenger å bety SA! :)

Jeg hadde sa, uke 12/13, ingen symptomer lenger da.. En hard natt med "rier" og blødninger.. Og konstant smerte i bekkenet 14.dager etterpå med blødninger..;) ble skrapa da pga. Lav blodprosent(halvert), og det meste slapp:)

Nyttårslykke<3

Dersom man har en MA, vil hcg fortsatt stige da?

❤ Jente januar 2012 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Ja, hcg kan fortsette å stige da.
Sist jeg var gravid ble det oppdaget MA på en tidlig ul i uke 9. Jeg hadde da masse graviditetssymptomer (ømme bryst, hyppig vannlating, kvalme etc.) og knallsterke g- tester. Fosteret hadde likevel sluttet å utvikle seg i uke 5, men kroppen trodde fortsatt at den var gravid, så hcg fortsatte å stige.

Ja, hcg kan fortsette å stige da.
Sist jeg var gravid ble det oppdaget MA på en tidlig ul i uke 9. Jeg hadde da masse graviditetssymptomer (ømme bryst, hyppig vannlating, kvalme etc.) og knallsterke g- tester. Fosteret hadde likevel sluttet å utvikle seg i uke 5, men kroppen trodde fortsatt at den var gravid, så hcg fortsatte å stige.
Dette har jeg lurt på nå.
Jeg har gått med småblødninger i flere dager nå, i dag morges var det bare litt brunlig utflod på papiret.
Tenker jeg må til legen å kreve en ultralyd, slitsomt å gå å lure på om alt står bra til i flere dager.
Jeg har fortsatt ømme pupper og menssmerter. Men i tidligere svangerskap har kvalmen kommet i uke
7, å den har ikke meldt seg for fullt enda.

Har de siste dagene hatt en rar følelse av at noe ikke stemmer. Idag tidlig kom den brunlige utfloden. Har sendt forespørsel om privat ul imorgen, så får vi se imorgen tidlig om jeg får time.. Vi er forberedt på at det ikke går den helt rette veien..

❤ Jente januar 2012 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Ved min første graviditet opplevde jeg en MA. Jeg ante egentlig ikke hva jeg kunne eller skulle forvente meg, men jeg hadde veldig få graviditetssymptomer (eneste var veldig ømme pupper). Jeg hadde en veldig merkelig magefølelse som sa meg at noe ikke var som det skulle, og vi tok derfor en tidlig ul. Der viste det seg at fosteret hadde stoppet å vokse for ca 4 uker siden. Magefølelsen min stemte derfor dessverre. Hadde ingen symptomer ellers, spottet ikke eller noe. Bare denne ekle magefølelsen som sa meg at noe var galt.

Back
Topp