Når man møter andre...

FrøkenAH

Flørter med forumet
Må si det er interessant å være gravid altså! Magen er midtpunkt i så og si alle samtaler og anledninger. F.eks. Var en tur på fest i går, da satt to jenter å holdt meg på magen mens jeg satt og gomlet lefse, det må ha vært litt sv et syn:P

Når folk spør "hvordan går det?" Så hører man etterpå at de egentlig mener "hvilke plager har du da?" :P og når man da ikke har så ille mye å klage over så blir de nesten skuffet!

Flere kommenterer at de siste ukene nå kommer sikkert til å bli lange for meg... Da svarer jeg pent at det tror jeg ikke fordi jeg fortsatt jobber fire dager fullt og har nok med det! Da får de hakaslepp, hæ jobber du fortsatt???

Det her morer meg litt da:) at folk kan ha så mye meninger om mitt svangerskap er rett og slett latterlig!:P

Kjenner til dette ja :P Jeg føler at nå er bare gravid! Ikke bryr seg om personen bak den store magen :(;)

No one knows what it's like
To be the bad woman
To be the sad woman
Behind the pregnant belly......

Hehehe.. ja, uansett hvor mye man ikke prøver å være en gal gravid som kun skal snakke om graviditeten, babyutstyr, babysnakk osv, så er det jo noen andre som tar dette opp gang på gang :-P og så må jo alle fortelle om alle andre de kjenner som er gravide :-P eller om når de var gravide selv.. ;-)

Hehehe.. ja, uansett hvor mye man ikke prøver å være en gal gravid som kun skal snakke om graviditeten, babyutstyr, babysnakk osv, så er det jo noen andre som tar dette opp gang på gang :-P og så må jo alle fortelle om alle andre de kjenner som er gravide :-P eller om når de var gravide selv.. ;-)

Den at de skal fortelle om sin graviditet får jeg veldig ofte! Den værste er mormor... "Når jeg var gravid var det opp med beina på hver kontroll" da svarer jeg veldig oppgitt for dette har hun sagt typ 100 ganger.. "Jada mormor, det er 50 år siden! Det er ikke sånn nå!" :P

Det værste er vel bildet man får i hodet etterpå:P

Den at de skal fortelle om sin graviditet får jeg veldig ofte! Den værste er mormor... "Når jeg var gravid var det opp med beina på hver kontroll" da svarer jeg veldig oppgitt for dette har hun sagt typ 100 ganger.. "Jada mormor, det er 50 år siden! Det er ikke sånn nå!" :P

Det værste er vel bildet man får i hodet etterpå:P
Haha.. ikke hørt så mange sånne type historier :-P

Ja, folk elsker å snakke om sin egen graviditet når de ikke er det selv.

Det værste er dem som forteller skrekk historier :( har en sånn på jobben og hun elsker virkelig å fortelle om sånne kjipe ting. Jeg holder meg langt unna og prøver å ikke høre eller tenke på det hun sier! For mye av det er skremmende greier! Skjønner ikke hvorfor hun har et sånt behov for å skremme meg??? Dårlig gjort!

Rart det der ja! Samme hvor hardt jeg prøver å ikke snakke om graviditeten selv så blir det alltid samtaleemne i sosiale sammenhenger :p
Synes også det er så irriterende me de som absolutt skal fortelle skremmende historier til meg, de kan jo heller fortelle hvor mye kjærlighet ett barn gir og fokusere på det positive, for det er jo det det er mest av :)

Jeg var på fest i går, og der var det flere damer som jeg ser max to ganger i året. Hun ene har jeg faktisk ikke sett på sikkert 5 år! De koste i vei med magen og ville kjenne etter spark (jeg sa at dette var greit, selv om jeg vanligvis syns det kan bli litt mye). Etterpå snakket de i vei om fødslene sine, for så å spørre om jeg ble skremt av det ;) Jeg er så og si sistemann blant de fleste jeg omgås som får barn, så jeg har hørt en god del historier etterhvert. Har bestemt meg for at jeg bare må blokke ut det de forteller om, og fokusere på at alle fødsler er ulike!

Blir mye gravidprat, prøver jo å ha fokus på litt andre ting også. Har heldigvis hørt mange fine og oppmuntrende historier om både fødsel og tiden etterpå av kjente og kollegaer. :)

Blir litt lei at alle skal spørre om formen og kommentere at det er lenge igjen enda. Sliter med bekkenløsning og mye vondt, men ønsker ikke å ha fokus på det hele tiden...

Eller når de tror de kan si hva de vil til gravide! "Oi nå er magen svæææær! Var det 8 uker igjen sa du? Oi da blir du stor!" Takk for det! Kjempekjekt å høre hvor stor du er! :-(

Back
Topp