Når man ikke vet helt hvor langt på vei man er...

avelina

Flørter med forumet
Jeg har liksom hele tiden beregnet at jeg er 4+4 nå, og TROR det stemmer! Men i teorien kan jeg vel være alt mellom 4-8/9uker... Ifølge mens terminen er jeg vel egentlig rundt 7 -8 uker! Hva gjør jeg egentlig? Jeg TROR 4+4 stemmer altså..! ikke planlagt denne, så er litt forvirra med tanke på terminen! :p
 
Hva beregnet du med for å få 4+4? Vet normalt går de fleste ut fra første dag i mens, frem til ul endrer terminen evt..
 
Jo, jeg tenker liksom i forhold til når vi har hatt sex! :):) haha! Jeg fikk ikke mensen når jeg skulle og tok en test, men den var negativ, så tror jeg må ha hatt forsinket eggløsning?! Testet tre ganger med noen dagers mellomrom. I andre graviditeter har jeg alltid testet positivt før rett før IKM..
 
Men kan legen sjekke hvor langt på vei jeg er med hcg prøve eller noe? Har alltid hatt stålkontroll på hvor langt jeg er på vei før!
 
Du får regne fra første dag i siste mens. Så ser de på UL senere hvor langt du er egentlig er på vei ☺️ jeg har lang syklus og syns også at jeg er litt "langt" på vei. Men legen min sa jeg skulle regne sånn uansett og så får vi se når de måler fosteret om noen uker ☺️
 
Hvis man har lang syklus er det ingen vits å regne fra siste mens. Da blir det riktigere å regne fra 2 uker før forventet mens, evt fra eggløsning hvis man vet når det var. De fleste leger bør og si det (noen litt gammeldags leger, eller leger som ikke er så opptatt av svangerskap, kan finne på å si at det er riktig å regne fra siste mens, men de fleste ser at det ikke er noen vits) Er lege selv, har mange kolleger som er gynekologer, og de sier også det samme:)
 
Jeg har liksom hele tiden beregnet at jeg er 4+4 nå, og TROR det stemmer! Men i teorien kan jeg vel være alt mellom 4-8/9uker... Ifølge mens terminen er jeg vel egentlig rundt 7 -8 uker! Hva gjør jeg egentlig? Jeg TROR 4+4 stemmer altså..! ikke planlagt denne, så er litt forvirra med tanke på terminen! :p

Jeg har det akkurat likt! Tror jeg er i uke eller 5, men i følge terminkalkulator og siste mens, er jeg i uke 6...! Tar utgangspunkt i det inntil de ser noe mer på ultralyd ;-)
 
Back
Topp