når man ikke fungerer uten energidrikk..

K.elise

15. juli <3
for å greie å henge med 2-åringen i hus, har det desverre lagt seg en vane å starte dagen med en Burn eller noen ganger redbull.. prøver jeg en dag uten er jeg bare slapp å energiløs å tolmodigheten blir deretter.
Men nå som magen skal vokse er det vell ikke det beste å få i seg..Men en om dagen? Er ikke det mindre koffein i en slik boks en en kaffikopp da? :eek: er det andre stoffer i som kan være farlig for lille i magen? Det er vell en grunn til at det er en advarsel på boksen om at gravide ikke skal drikke ..
 
Desverre ikke helt sikker på hva som ikke er bra, men de har laget tydelig advarsler på at gravide ikke skal drikke sånt for mye ja... ville nok ha redusert det betydelig mer eller kuttet ut helt. Skal være forsiktig med mengde koffein også, så alt i moderate mengder.

Skjønner du er sliten... for jeg har en snart tre åring og en på snart 1 år som kan sove lite. Skulle gjerne hatt mengder av kaffe også, men tar en sjelden gang fordi jeg må. Ammer også, så holder meg unna sånt mest mulig.

Så ja det er nok en god grunn for advarselen [emoji173]️
 
*siterer fra en annen tråd med samme spørsmål*

Dette er en drikk som inneholder mye koffein. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.
Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller
3 - 4 kopper te per dag, eller
1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.
Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt. (hentet fra matportalen)
 
*siterer fra en annen tråd med samme spørsmål*

Dette er en drikk som inneholder mye koffein. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.
Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller
3 - 4 kopper te per dag, eller
1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.
Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt. (hentet fra matportalen)


Så her sier man egentlig at en energidrikk pr dag er Ok.? :eek: skal selvfølgelig prøve å redusere å helst kutte det helt ut. Er jo ikke bra i store mengder om man ikke er gravid heller.. en dårlig uvane :(
 
Jeg drakk energidrikker hver dag før, men da jeg begynte med kvalmen klarte jeg ikke engang lukten av en tom boks på andre siden av rommet :p

Her går det i vann, vann og atter vann.
 
Desverre ikke helt sikker på hva som ikke er bra, men de har laget tydelig advarsler på at gravide ikke skal drikke sånt for mye ja... ville nok ha redusert det betydelig mer eller kuttet ut helt. Skal være forsiktig med mengde koffein også, så alt i moderate mengder.

Skjønner du er sliten... for jeg har en snart tre åring og en på snart 1 år som kan sove lite. Skulle gjerne hatt mengder av kaffe også, men tar en sjelden gang fordi jeg må. Ammer også, så holder meg unna sånt mest mulig.

Så ja det er nok en god grunn for advarselen [emoji173]️

Ja har en plan om å prøve å slutte helt med det! Er jo bare en dårlig uvane..

Uff ja jeg blir sliten av bare en vill energifull 2-åring! Samtidig som jeg er student å har deltidsjobb.. så da trenger man all den energien man kan få :sleep011
 
Så her sier man egentlig at en energidrikk pr dag er Ok.? :eek: skal selvfølgelig prøve å redusere å helst kutte det helt ut. Er jo ikke bra i store mengder om man ikke er gravid heller.. en dårlig uvane :(

Det er jo mange som drikker flere kopper kaffe hver dag mens de går gravide...jeg ser ikke helt hvordan EN energidrikk kan være verre...men mindre det er pga Taurin eller andre stoffer i den..?
 
Det er jo mange som drikker flere kopper kaffe hver dag mens de går gravide...jeg ser ikke helt hvordan EN energidrikk kan være verre...men mindre det er pga Taurin eller andre stoffer i den..?

Betyr ikke at det er bra for det, men ja er nok noe annet enn selve koffein som er verre . Kanskje kombinasjonen av de stoffene?
 
Back
Topp