når man har flere barn?

lumina

Gift med forumet
Er det normalt å få litt panikk når man er gravid med nr 2?

Bekymret dere dere for babytiden? For sjalusi? For å ikke få god nok tid til storebror/storesøster? For at alt bare skulle bli kjempekjipt? "Angret" dere noen gang på at dere ble gravid på nytt?

Jeg er kjemperedd [&:] Har jo historie med fødselsdepresjon fra storebror, og er så redd for at det skal komme igjen. Har kjipe tanker om hvor fælt det blir ha baby, hvor vanskelig det blir for Erik å måtte dele på mammaen sin. Mannen jobber borte, så når han er på jobb så er han 100 % borte 4 uker om gangen.. Og 100 %hjemme 2-4 uker om gangen.. Så kan ikke regne med å ha mannestøtte hele tiden heller, selv om jeg vet pappen vil stille opp når han er hjemme..

Tenker på hvor tøft og slitsomt det blir. At Erik får lide fordi jeg får lite søvn (slet med søvnløshet i forbindelse med depresjonen forrige gang, og frykter det samme) og er sliten og lunta blir kortere. Er fryktelig redd for at han skal føle seg mindre elsket og avvist... [:(]

Fornuften min vet jo at OM jeg får fødselsdepresjon, så går det over. Jeg ble frisk etter ca 6 mnd med Erik, og elsker han betingelsesløst i dag.. Og "vet" jo at det samme vil skje med babyen.. Nå føles det jo som om Erik har vært her "bestandig", husker faktisk ikke livet uten han lenger... Så om et år vil det nok føles som om jeg "alltid" har hatt to barn..? [8|]

men likevel har jeg vansker for å tro at jeg kan klare å dele på kjærligheten jeg føler.. Føler liksom at jeg må innfinne meg med at jeg aldri vil klare å elske lillebroren like mye.. [&o]

Jeg regner med at dette er hormonstyrt, og at jeg muuuligens (litt for tidlig å si) har utviklet en mild svangerskapsdepresjon.. kommer selvsagt til å ta det opp med jordmor på neste kontroll.. Men dette ER litt normale tanker, er det ikke??? [:o]

helt normale tanker[;)] Jeg hadde så mange rare tanker; kom jeg til å bli like glad i neste? Trodde umulig det gikk ann.. Og stakkars eldste som måtte dele mammaen med en til, hvordan kunne jeg utsette henne for det[8D] pluss mye mer!!! Det går så fint atte!!! Kos deg du, så ordner ting seg naturlig når babyen kommer ut[:)]

er så normalt atte [:)]

Takk for svar [:)]

Godt å høre at det er normale tanker..
Sliter mest på nettene, når jeg ikke får sove [&:] Da kommer tankene...

Vil gjerne høre flere erfaringer [:)]

Tenker veldig på dette jeg også, redd for at storebror skal føle seg avvist, at jeg ikke er like glad i han lenger osv.. Her er pappaen også på sjøen, så vi har mye tid sammen når han er hjemme heldigvis. Men er redd for at jeg skal få lite søvn og bli sliten og sur osv når han er på sjøen og at det fører til at storebror alltid må vente og føler at mammaen er mer interessert i babyen..[:(]

Jeg var mye mer redd i svangerskap 2 og 3... og er mye mer skeptisk og redd for å gjøre noe galt med sistemann enn hun første [8D] Egentlig redd for alt..

Å kan forresten signere ALT hva du skrev på toppen...

Back
Topp