Når levere i bhg?

• Trådstarter Trådstarter EJ
  • Opprettet Opprettet

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
No er det nokon som går i bhg og andre har eldre barn i bhg: når leverer dikka? Når hentar dikka? Kor lang tid gjekk det før dei var inni soverutinane til bhg?

Her må de leveres før 9:30
Så har alltid levert så sent som mulig når jeg kan. Jeg begynner på jobb 09:00 selv, så da ble ungene levert 08:30 ish.
Soverutinene fikk de aldri skikkelig til på noen av de :/

B varierer veldig fra dag til dag om han sover en eller to ganger, har litt med om han sover i bilen eller ikkje.. og noen ganger så sover han når eg leverer han, de henter vognen og eg legger han nedi og så tar vi på selen.. :) så sover han gjerne en gang til på ettermiddagen før eg henter... Leverer han rundt 9 og henter rundt 14 kommer litt ann på ka eg skal evt om eg leverer 10 og henter 15-16 :) han bruker ca 2-3 minutter på å sovne i vognen i bhg når de legger han.. :)

Her må de leveres før 9:30
Så har alltid levert så sent som mulig når jeg kan. Jeg begynner på jobb 09:00 selv, så da ble ungene levert 08:30 ish.
Soverutinene fikk de aldri skikkelig til på noen av de :/

Korleis vart det håndtert? Søvnen altså? Er så spent på detta der, for på mandag blir første gong han skal i bhg uten å sove litt i bilen. Dette fordi me skal på sjukehuset kl 9 så han blir levert 08:30 - og det er da han byrja å bli trøytt og burde hatt ein 20 min på auge, samtidig så kan ein ikkje vekka han. Må skje "naturleg" som når bilmotoren skrus av :P

Vi leverte ca kl 09, og hentet kl 15.00 da hun gikk på småbarnsavdelingen. Jeg var sykmeldt og hadde muligheten til å gi henne kortere dager. Det tok ca 1 uke før hun var lettere å legge for de i bhg. Hun sov 2 dupper da hun begynte, men kuttet ned til en dupp, og det gikk veldig fint. De i bhg har erfaring med dette :)

Jeg får svare for eldste jeg da.

Jeg tilpasset måltid-og sovetider før han begynte.

Da han var 1-1,5 år leverte jeg 9:00 og hentet 16:30. Gikk 2 dager i uken. Når han begynte fulltid begynte jeg å jobbe i bhg, han var der da i 7 timer. Det varierte på klokkeslett ut fra mine vakter. Har du mulighet ville jeg levert og hentet til ca samme tid, mer forutsigbart.

Eldste var ofte fra 2 årsalder i bhg fra 0730-1630 pga jobbene våre.
Soving var aldri noe problem, det gikk seg til :)

Nå leverer jeg K ca 9og henter 13, vil gradvis øke, men har han kun i bhg når vi må etterhvert som han er tilvendt.
Soving her tar de på hans premisser :)

Eldste jenta blir levert ca 07 og hentet ca 16.Sov ikke lur etter at hun startet men ser de at hun trenger lur sover hun.Her sover de eldste inne på fellesrom

Korleis vart det håndtert? Søvnen altså? Er så spent på detta der, for på mandag blir første gong han skal i bhg uten å sove litt i bilen. Dette fordi me skal på sjukehuset kl 9 så han blir levert 08:30 - og det er da han byrja å bli trøytt og burde hatt ein 20 min på auge, samtidig så kan ein ikkje vekka han. Må skje "naturleg" som når bilmotoren skrus av :P

Her ble det håndtert dårlig. Den første bhg eldste gikk i gadd ikke å legge han engang :o
Fikk beskjed da jeg henta han at han hadde klart å være våken hele dagen...joda men så sovna han jo kl.17:00 i steden for!
Mellomste gikk kun i bhg fra sept og ut des. Da han begynnte var han 10mndr og hadde 2 gode hviler ila en dag hjemme. Bhg ønsket at han skulle sove fra 12 - 14/15 slik som de andre barna (han var egentlig klar for en hvil i 10tiden). Det funka dårlig og endte med en liten/dårlig hvil ila dagen i stedenfor. Så vi endte opp med en trøtt og sliten gutt på ettermiddagen. Men i den bhg tror jeg det ville ha gått seg til om han hadde fortsatt -der var de ansatte kjempe flinke og prøvde det de kunne ;)

Stort sett så pleier det ikke å være noe problem og det går seg gradvis til ;)

Hvordan har de første dagene gått?

Vi har nettopp gått ned til en lur fordi det er et ønske fra bhg. Vi skal i et møte med bhg neste uke, og da kommer vi til å begynne og legge henne på det tidspunkte hun vil bli lagt i bhg.

Her ble det håndtert dårlig. Den første bhg eldste gikk i gadd ikke å legge han engang :o
Fikk beskjed da jeg henta han at han hadde klart å være våken hele dagen...joda men så sovna han jo kl.17:00 i steden for!
Mellomste gikk kun i bhg fra sept og ut des. Da han begynnte var han 10mndr og hadde 2 gode hviler ila en dag hjemme. Bhg ønsket at han skulle sove fra 12 - 14/15 slik som de andre barna (han var egentlig klar for en hvil i 10tiden). Det funka dårlig og endte med en liten/dårlig hvil ila dagen i stedenfor. Så vi endte opp med en trøtt og sliten gutt på ettermiddagen. Men i den bhg tror jeg det ville ha gått seg til om han hadde fortsatt -der var de ansatte kjempe flinke og prøvde det de kunne ;)

Stort sett så pleier det ikke å være noe problem og det går seg gradvis til ;)

Hvordan har de første dagene gått?

Har gått veldig bra :) Han er vande med to lurar og da har eg ordna det slik at han sovnar i bilen også kjører eg ein god runde først :P Da får han kanskje 20 min og det hjelper masse.
I går måtte eg levera han uten den søvnen og det hadde gått kjempe bra. Sov frå kl 12 til 14 i vogna ute :)

Kjenner jeg er glad vi skal ha en liten barnehage. Det er bare en avdeling og 4 ansatte. Jeg tenker det er mye lettere for dem å følge individuelle behov når de er så få.

Har gått veldig bra :) Han er vande med to lurar og da har eg ordna det slik at han sovnar i bilen også kjører eg ein god runde først :P Da får han kanskje 20 min og det hjelper masse.
I går måtte eg levera han uten den søvnen og det hadde gått kjempe bra. Sov frå kl 12 til 14 i vogna ute :)
Så bra:)
Kanskje han begynner å sove litt lenger på morgenen istedenfor ;)

Får håpe det bare er en overgangsfase med mye stimuli :D

Ja, det positive er at kvelden og natta har vore enklare denna veka :) Er ikkje så mykje våketid som før, sjølv om det var minimalt i forhold til andre februar babyar.

No har B begynt med tre lurer igjen.... En i bilen til bhg, en i bhg og en i bilen på vei hjem igjen.....

Back
Topp