Når legger ungene seg?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Og hvor gamle er de?

Storesøster her legger seg 19.00, men jeg lurer på å legge henne seinere. Hun er veldig B-menneske, og har den siste uka bare vært bajas om kveldene (etter hun er lagt i senga). Blir jo litt lei av at hun bråker og vekker lillesøster (det har riktignok skjedd bare 1 gang).

Her legger han seg kl.19. Hvis hun ikke er trøtt, så kan du jo utsette leggetiden en halvtimes tid da. Og prøve litt rolige aktiviteter før sengetid:)

Treåringen min legger seg kl 19, men styrer som bare det for tiden.. :/ Sovnet nå for et par minutter siden.

gutt 6år i senga til 19
jente 4år i seng til 18.30

Før så la jenta seg kl 18 det gjorde ho til ho var rundt 3.5år

2 og 4 år.  legger seg 19.00. sovner 19.30 ca.   

minste våkner mellom 4-6 om morningen og fra 6 er det morning.

rodstilk skrev:
Treåringen min legger seg kl 19, men styrer som bare det for tiden.. :/ Sovnet nå for et par minutter siden.

Hadd hun sovna innen 8 hadde jeg blitt sjokka. Hun gikk akkurat på do, og ser ikke for meg at hun kommer til å sovne med det første etter hun er ferdig der heller

mine legge seg 19.30
sovne somregel kjempe fort :)

odin på 2 1/2 står opp 07.30-08.00
Håvar på snart 1 står opp 07.00

3-åringen legger seg mellom kl 19 og 19.30, og har de siste ukene sovnet på under 5 minutter!

jenta her er 2,5. Hun har lagt seg klokka 1800 inntil en mnds tid siden - nå legger hun seg 1830.

*lykkeligst* skrev:
Og hvor gamle er de?

Storesøster her legger seg 19.00, men jeg lurer på å legge henne seinere. Hun er veldig B-menneske, og har den siste uka bare vært bajas om kveldene (etter hun er lagt i senga). Blir jo litt lei av at hun bråker og vekker lillesøster (det har riktignok skjedd bare 1 gang).

Jente 2 år, legges syv hele året rundt.
Gutt 3,5 år legges like etterpå, kvart over syv/halv åtte

også året rundt sommer som vinter. ser ikke poenget med å holde de lenger oppe bare grunnet ferie!!

2 år og legger seg kl 18 når hun skal i bhagen og 1830-19 når hun ikke skal i bhagen.

Her legges de mellom 18.30 og 19. Det hender at eldste jenta styrer litt før ho sovner, men da er det som regel pga at ho er overtrøtt.

Vi flytta vel leggetida til eldtste frå 19 til 19.30 og vidare til 20 då han var på den alderen. Kanskje litt yngre. Han er halvt A- og halvt B-menneske, B-menneske om kvelden, A-menneske om morgonen Søv vel i snitt kanskje 9,5 timar i døgnet.

No har eg akkurat lagt han, men reknar ikkje med at han kjem til å sovne før mellom 21.30 og 22. Men han ligg forholdsvis pent i senga, leser litt og synger for seg sjølv og bamsane, og eg trur han har godt av å vere i fred, sjølv om han brukar lang tid på å sovne.

Lillesøster derimot er reinspikka A-menneske. Ho kan finne på å fortelle meg at ho vil gå og sove i senga når klokka er 18-18.30... Ho er i seng kl 19 og sluknar med det same. Søv ca 12 timar.

Om det er heilt tydeleg at jenta di ikkje er trøtt kl 19 (og ho ikkje har nokon lur på dagtid) ville eg heilt klart prøvd å utsette legginga med ein halvtimes tid og sjå om det hjelper. Her får lydbok eller roleg musikk (Enya er ein klar favoritt) guttungen til å roe seg sjølv om han skulle vere litt gira ein kveld.

Han er 1 1/2 år og legger seg halv åtte. Styrer veldig på om kveldene, så klokka kan nærme seg halv ni før han sovner. Våkner mellom seks og syv om morgenen.

Det varierer etter dagsformen.
De siste ukene har han villet sovet på dagen, så da blir hun fort halv åtte - meeeen, om han sovner tvert er en annen sak! Så kan fort bli 21.00 - 22.00 før det er stilt!
Men om han ikke sover på dagen, så er det natta 19.00 - 19.30 :)

I dag la han seg faktisk 18.40, og sovnet tvert!! Noe jeg aldri trudde han kom til å gjøre :)

Han er 3 år :)

Gutten min på 1,5 år legger seg 18.30. sovner som regel fort - iallfall innen 19.00.
sover til 07-09 :)

Back
Topp