Når legger knøttene seg med hodet ned?

Skravlepapegøye

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Ja, tittelen sier sitt. Når legger knøttene seg egentlig med hodet ned? Og når fester de seg? Eller blir liggende med hodet ned? Var til jordmor i uke 24, men det ble ikke kjent etter leie da.. er veldig spent! Håper de kjenner etter leie ved neste kontroll..! Sparker overalt dor tia og klarer ikke skjønne hvordan knøttet ligger..!

Var på kontroll i i dag, 30+1 og da hadde han snudd seg med hodet ned :)

Jenta mi har ligget med hodet ned siden uke 24! Ikke festet altså, men bare ligger ned. Så det selv på ul :)

Forrige baby la seg aldri med hode ned;) Hun lå med rompa godt planta ned i bekkenet fra uke 32;)
Blir spennende denne gangen:)

Last edited:
Uke 28 lå lillebror i seteleie, så håper han snur på seg til fødselen!

Ingen selvfølge at hode fester seg, særlig ikke hos de som har født før. Min ligger på tvers... Uke 29

Min gutt ligger med hodet ned. Bekreftet i uke 28, men har kjent det selv en stund. Er nå i uke 29 :)

Min har lagt med hodet ned siden første kontroll hos jm i uke 24. Men, det vil jo ikke si at hodet har festet seg ennå, så må nok vente noen uker på det.

Skal sjekke i morgen, men sjelden de fester seg før rett før fødsel med 2,3+++ mann ;)

Min lå med hodet ned på UL i både uke 24 og uke 26, men han turner fortsatt rundt, så jeg kjenner ofte at han ligger på tvers også.

Jeg er i uke 30+2, junior ligger på tvers enda. Var jm som kjente etter :)

De sjekker vel på kontrollene etter uke 30, hos meg ble det ikke sjekket sist, men skal på ny kontroll på fredag så da bør det sjekkes. Ingen av mine to forrige har festet seg. De har ligget høyt i magen til langt ut i fødselen. Tiltross for dette har jeg hatt raske og greie fødsler. Ikke tenk så mye på det der med festing av hodet. Det kan både feste seg og løsne seg igjen flere ganger.

I forrige svangerskap fikk jeg høre av 2 forskjellige jm på 2 foskjellige kontroller at de kjente et hode ned og en søt liten stump opp, noen dager senere på ul viste bildet noe helt annet;) Og ungen lå akkurat likt som hos jm;) Så jeg stoler ikke på hva hun sier når hun prøver å gjette hvilken vei:p

Min har ligget med hodet ned siden uke 24. Jeg er 29+3 nå og han ligger fortsatt med hodet ned :-)

Jeg fikk beskjed om at hodet var festet 30+1, men det var visst veldig tidlig. Hun virket litt overrasket selv.
Jeg venter nr3[emoji5]

Var hos legen i dag, 29+4. Hodeleie nå, og ifølge legen kommer han ikke til å snu seg nå. Så hurra for det :) :)

Jeg var på kontroll i går 28+5 og her ligger mini i seteleie. I går i allefall.. kjennes ikke slik ut i dag :p jordmor sa at babyen kommer til å snu seg mange ganger enda :) så satser på at vi ender opp med hodet ned :)

Fikk beskjed av lege uke 29 at baby lå i hodeleie.. Han mente at sjangsen for at den skulle snu seg var veldig liten.. Men forstår det slik på nett at den ikke et så liten alikevel?? Hva sier dere?

Back
Topp