Når legger din 4 åring seg?

LittleBiii

Forumet er livet
Vi legger jenta vår ca kl 19. Men hun kan gjerne ligge å synge og skravle i senga i timesvis av og til. Da blir klokka fort veldig mye før hun sovner og det merkes jo veldig på humøret dagen etterpå. Når legger du din 4 åring? :happy:

Ca 19.30 :) Sovner mellom 19.30 og 20.00 og sover til 07.30-08.00 morgenen etter :)

Ca kl 19 her også. Sovner som regel innen 19:30 og sover til ca 06

Klokka 19. Sovner som regel momentant.

Kl 20.00. Legger vi han kl 19.00, kan han holde på i evigheter før han sovner.
Nå sovner han som regel ganske fort ;)

Klokken 19.00 legger hun seg. Sovner som regel fort :happy:

Ca 19:30 sovner ganske fort. En er 6år andre 3år men de har lagt seg på denne tiden fra de var under ett år.. og hvis de blir lagt sent for eksempel kl 23 de står opp rund kl 7 uansett.. eneste som det går på er humøret neste dag

Klokka 19. Sovner som regel momentant.

19-19:30. Sommer ganska fort. Sover Till 7-7:30
Klokken 19.00 legger hun seg. Sovner som regel fort :happy:
Ca 19:30 sovner ganske fort. En er 6år andre 3år men de har lagt seg på denne tiden fra de var under ett år.. og hvis de blir lagt sent for eksempel kl 23 de står opp rund kl 7 uansett.. eneste som det går på er humøret neste dag

Så deilig! Her styres det veldig før hun sovner. Synger, traller og snakker med både seg selv og bamsene. La henne rundt 19.30 idag og det gikk en god time før hun sovnet. Må kanskje prøve å drøye det til kl 20 heller for å se om det hjelper. Kanskje hun bare ikke er trøtt nok i 19.-19.30 tiden? Hun sover som regel alltid hele natten da, men føler bare det ofte blir så sent før hun sovner og er redd hun kanskje ikke får nok søvn i forhold til det hun egentlig skal.

Kl 20.00. Legger vi han kl 19.00, kan han holde på i evigheter før han sovner.
Nå sovner han som regel ganske fort ;)

Kanskje det må bli løsningen her, å legge henne kl 20 i stedet for i 19 tiden. Hun ligger i sengen sin så det er jo greit. Men hun skravler og synger i vei og bruker lang tid på å sovne :rolleyes:

Mi er 3,5 år. Hun legger seg kl 20. Ingen vits for oss å forsøke legge før den tid, for hun sovner ikke tidligere uansett. Sovner som oftest ganske raskt, så sover innen 20:15 :)

Legges i 19.00 tiden og det trengs da han er gørr trøtt rundt den tiden:D

Mi er 3,5 år. Hun legger seg kl 20. Ingen vits for oss å forsøke legge før den tid, for hun sovner ikke tidligere uansett. Sovner som oftest ganske raskt, så sover innen 20:15 :)

Så lurt. Er nok det som har skjedd her. At vi har lagt henne for tidlig og at hun rett og slett ikke har vært trøtt nok i den tiden.

Så lurt. Er nok det som har skjedd her. At vi har lagt henne for tidlig og at hun rett og slett ikke har vært trøtt nok i den tiden.
Kan være lurt å teste ut litt senere leggetid da ja. Vet med meg selv, at det er ikke enkelt å få sove dersom jeg legger meg før jeg er trøtt, og sovner gjerne senere enn normalt fordi jeg blir liggende og prøve for hardt :rolleyes:

Hun på 3,5 år har alltid vært i seng sent i forhold til en del andre på samme alder, men er til gjengjeld veldig glad i å sove leeenge på morgenen dersom hun har fri. Så hun er nok litt B-menneske som mora. Minstemann på ni mnd viser helt andre takter, han må sove senest kl 19, og våkner aldri senere enn kl 7 på morgenen. Han ligner mest på pappaen i så måte :p

Back
Topp