Når legger deres 1 1/2 åring seg?

Ikke i bruk1

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
når legger deres 1,5 åring seg på kvelden?
Hvor mange lurer har de på dagtid?

Her legger jenta vår seg rundt Kl. 18. Da er hun trøtt etter barnehagen. Eneste problemet er at det tar lang tid å legge henne. Hun er trøtt, men vil ikke legge seg og bare griner. Vi må stå å holde på henne hver kveld til hun sovner... noen som he tips til å få leggingen til å gå uten gråt på mini? :shy:
 
Vi legger vår jente på 2,5 alt mellom kl 6 - 8. Ser det litt an på humøret og om hun er trøtt. I dag lekte hun og storesøsteren helt fint til klokka 7, så da begynte vi leggingen når de begynte småkrangle. Da sitter jeg i sengen og koser på henne til hun sovner, det kan ta opptil 1,5 time.

Jeg sitter også ofte inne i sengen med seksåringen også til hun sovner om hun vil det. Blir en del fjasing der også så det kan ta tid. ;)

Jeg tillater litt tøys og prat og kos under leggingen. Det blir koselig og fint for alle.
 
Her har jentungen vår lagt seg til klokka 2000 hver dag. Da ringer kirkeklokka, så vi bruker den som et signal på at det er legging. Jeg ammet henne til hun var to år, så hun sovnet stort sett da. Så da vi skulle la henne sovne selv kosa jeg litt med henne, leste litt før jeg satt meg ned å leste min bok høyt til henne. Leste Outlander på Engelsk, så hun skjønte jo ingenting. Mannen min pleide å lese kokebøker. Hun sovna med en gang. Nå er det litt verre, da.
 
Han på 1,5 år legges mellom 19 og 19:30. Begynner med kveldsen rett før kl 19. Så legges de når de er ferdig å spise. Er like gjerne han på 3år som er først på badet. Eller han på 5år. Alle de er i seng innen 19:30. De sovner fint selv uten noe særlig dill.
 
Legger seg mellom 18.30 og 19.00. Har gjort det siden han var 4-5 mnd. Legger han bare i senga og går ut fra rommet, så finner han søvnen selv. Tror vi har vært heldig med legging. På dagtid sover han alt fra 30 minutter til 3 timer. Kun en dupp :)
Har dessverre ingen gode tips..
 
når legger deres 1,5 åring seg på kvelden?
Hvor mange lurer har de på dagtid?

Her legger jenta vår seg rundt Kl. 18. Da er hun trøtt etter barnehagen. Eneste problemet er at det tar lang tid å legge henne. Hun er trøtt, men vil ikke legge seg og bare griner. Vi må stå å holde på henne hver kveld til hun sovner... noen som he tips til å få leggingen til å gå uten gråt på mini? :shy:

Sniker (er ikke gravid)
Vi har en som er 1,5 år, og han legger seg rundt 19 +- et kvarter. Han bruker også lang tid på å roe seg og sovne, men gråter ikke så mye nå lenger. Kort er 40 min til legging og lenge er 1t og 1t min eller lenger.

Etter bhg start har jeg sett at det gjør han roligere med litt ekstra nærhet, bærer han i bæresjal eller sele. Prøver å få til hvertfall 10-15 min på ettermiddag/kveld. Kanskje det er verdt et forsøkt?
Er han veldig urolig og står i senga pg gråter, løfte rjeg han opp også får han ligge litt i armkroken i gjestesenga ved siden av meg. Roer han seg der får han sovne der også legger jeg han over i hns seng. Andre ganger er han rolig litt, for deretter å kråke rundt. Da legger jeg han i senga hans igjen. Vi er inne på rommet hele tiden og har en hånd inn gjennom sprinklene store deler av tida, han liker å holde oss i hendene.

Vi har en seng ved siden av, kanskje dere kan ha det eller en madrass på gulvet? Vi latet da som at vi sover, og legging blir ikke såå slitsomt. Men ja, skulle jo gjerne sett at hn fikk sovnet litt tidligere og fått mer søvn på natta sånn. Har en egen tråd om mitt hjertesukk rundt legging for tida inne på livet med barn fra 1-5 år. Fikk mange svar der som viste at jeg, thank God, ikke er den eneste med 1,5 åring som kråker mye og sliter med å finne roen på kveldene.

Har forresten 1 lur. I bhg er den nå mellom 1t og 10 min - 1t og 30. Hjemme sover han nærmere 2 timer, og det er vel det han trenger på dagtid.
 
Vi legger vår på 14,5 mnd kl 18. Gjort det lenge.
Sover en gang i bhg.

Våkner mellom 7 og 8 nå, før sov han lenger
 
Min på 1,5 år legger seg mellom 18 og 19. Som oftest nærmere 18 enn 19, han er trøtt og sliten etter barnehagen.
Vi går bare fra ham og han finner søvnen selv. De gangene han ikke gjør det er det som regel noe galt, sykdom eller feil temperatur på soverommet eller noe sånt.
Han sover en gang om dagen, mellom 1 og 1,5 time
 
Jenta vår på 1,5 år legger seg kl. 18.30. Da er hun som regel stuptrøtt :) Sover en lur på dagtid. Da sover hun alt i fra 30 min - 2,5 timer.
 
1,5 åringen min må begynne å legge seg 18:10, ellers tar leggingen opptil to timer. Må være i seng innen 18:20. Hver gang vi har overskridet dette har det blitt fullt kaos, så må bare holde rutinene! Tar som regel 5 min før hun sovner hvis alt går som det pleier.
 
Vår gutt på 16mnd legger seg rundt 19, men varierer hvor lang tid det tar å legge.
 
Vårt barn på 2 år legger seg mellom kl. 19-20.
Sover en lur på dagtid i barnehagen, kan ofte sove opp mot tre timer.
Vi legger som regel bare, sier god natt og går ut av rommet. Sjelden noe problem å legge.
 
Back
Topp