Når legger dere barna om kvelden?

Synes dere er heldige. Selv sliter jeg litt med soverutiner, men hun er jo bare en måned ennå. De sier at det søvn mønsteret barna har i magen er den de får når de kommer ut, og det stemmer veldig bra på Hannah. Hun kan sove store deler av dagen, vokner bare for pupp. Og sånn i elve tolv tiden vokner hun til liv og holder det gående til to tiden. Hadde ikke vært så ille hvis ikke det hadde vært for at jeg er helt motsatt. Vil legge meg tidlig å stå opp tidlig. Men hun begynner bare å skrike om jeg prøver å legge henne når hun ikke vil. Hvordan fikk dre til å venne de gradigvis til å legge seg tidligere hvis barnet var urolig?
 
Gutten min var av den typen som ikke ville sove tidlig. Alle barn er forskjellige, som oss voksne. Noen barn trenger mer søvn enn andre. Etter 3 år har jeg nå slått meg til ro med at gutten min trenger ikke mer søvn (noe legen min sa). Han sovner rund 8 - 9, våkner rundt kl 6. Han er blid og førnøyd. Han har det bra, full av energi og påfunn. Men jeg har hatt mange frustrasjoner når det kom til søvn...
 
Jeg har en liten kjekkas på 8 mnd,og jeg legger han i 8 tiden på kvelden..og da sover han til neste morra=)=)

flink gutt=)=)
 
Det varierer no fryktelig!! Linea kan legge seg 8 ene kvelden, og 11 en annen kveld.. Men det har hele tiden vært noe som har ødelagt hvis vi har fått en god rytme.. Først var hun plaget med eksem, så gikk det over men da fikk hun RS.viruset og ble lagt inn på sykehus[:(] Og nå er det tenner som står på tur...men gidder ikke stresse med det, tar det somd et kommer[:)]
 
vi legger sønnen vår ca kl 21. Han våkner en gang i løpet av natta for å få mat (alt fra kl 02 til 07). Men han legger seg til å sove igjen etter det. Står opp mellom åtte og ni. Han har sovet på eget soverom siden han var 2 uker, og alle tre sover mye bedre da. På dagtid sover han to økter (ca 3 timer hver gang), da setter jeg han ute. Sover som en stein i frisk luft!
 
Han er 2,5 måned
 
Vi har en gutt på 4,5 som trenger så sykt mye søvn. han legger seg etter barnetv og sovner med en gang.. om helgene prøver vi å ha han litt lengre oppe, men han legger seg i 7 tiden da.. og våkner i 11 tiden morgenen etter.. Herregud så bortskjemte vi er! [:D] 
 
Vi har sliti litt med søvn, selv om vi har vært konsekvente på dette med legging. Da sønnen min var 6 mnd la vi han på eget rom, og da ble ting litt roligere. Men han var fortsatt oppe for et nattmåltid frem til han var over et år. Slitsomt!!!
Med nr 2 kommer jeg til å være strengere på at man kan spise på dagen og kvelden, men ikke om natta.
Nå legger sønnen min seg litt før 7 og sover til mellom 6 og 7 på morgenen. Skulle ønske han sov lenger i helgene, men så lenge han sover hele natta klager jeg ikke.
 
Her hos oss er Elias begynt å sove rundt etter at han fikk ny grøt! Han kan våkne ett par ganger om natten, men han gir ikke uttrykk for at han er sulten. Vi legger han mellog 19:30 og 20:30, og hanVil da gjerne opp i 7-8tiden på morgenen..(eller at jeg gir han mat, også sover vi litt til)[;)]
 
Jeg legger janta mi mellom 20-21, litt avhengig av hvor trett hun er. Jeg har lagt henne i denne tiden siden hun var ca 2 mnd. er snill og sovner med en gang omtrent. Håper det vil vare. Herlig med litt voksentid igjen.
 
jeg legger sønnen min mellom 8 og halv 9..og da sover han til neste morgen til ca 7-8=)
 
Hei.Legger jenta mi mellom 20-21.Hun våkner igjen mellom 07-08.Blir hun lagt senere så våkner hun som oftes tidliger av en eller annen merkelig grunn.Kommer til å trekke legge tiden gradvis bakover til ca19-19.30.[;)]
 
fra 5mnd har vi lagt hun mellom halvsyv og syv, ni mnd nå. sover til halv 8 neste dag[:D]
 
Back
Topp