Miss Independent
Elsker forumet
Har dere begynt med fast leggetid? Eller legger de seg når dere legger dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bank i bordet! Men her går det over all forventningHar dere begynt med fast leggetid? Eller legger de seg når dere legger dere?
Kveldsstell rundt 19.30-20.00,så får hun flaske med mme blandet med malt,og så er det litt byssing før hun legges i senga si rundt 20.30.
Sovner som regel fort og greit,og sover til en gang mellom 3 og 4. Etter nattmaten sover hun til 6-7, og så til 10-11 igjenBortsett fra flaska på kvelden fullammer jeg
Hun er ti uker i morra,og vi har hatt denne rutinen i ca tre uker nå!Deilig å få sove om natta,ja!
Det er helt normalt at ammede barn "henger i puppen" på kvelden. Det er med på å holde produksjonen oppe og de får i seg den fete melken som kommer på slutten av måltidet.
Ved å gå over til kveldsflaske til tross for nok og mettende morsmelk kan man bidra til at produksjonen går ned... MME er ikke mer mettende enn MM, men er mye tyngre å fordøye.
Jeg skjønner ikke hvorfor noen begynner med det bare for at babyen skal sove lenger ( forutsatt at den legger på seg som den skal med bare MM)...
Jeg tror du hoppet over det jeg skrev om at man selvsagt ikke kan gjøre noe med det når barnet selv havner i den rytmen? Hvorfor blir du så irritert egentlig?Her konkurrerer vi ikke med noen,men følger rytmen som har dannet seg.Hun begynte ved 6-7 ukers alder å vise tydelige trøtthetstegn rundt klokka ni.Da hun ble lagt i seng etter kveldsmat sov hun stadig lengre og lengre strekk.
Grunnen til at vi gir flaske på kvelden er fordi hun slet med luft om natta,og sov derfor mer urolig.Etter at vi begynte å blande inn malt i mme eller pumpet mm gav dette seg.
Når babyen naturlig faller inn i god nattrutine ser jeg ikke noen grunn til å endre den fordi det "forventes" at de skal kreve mer på nattestid.
Jeg har en nattamming og en på tidlig morgen,men hadde hun krevd mer hadde hun selvsagt fått det!!Barn er forskjellige,og enhver familie må jo finne de rutinene som passer SIN baby?!!