Når legger barna seg?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
18-18.30 for de to minste ( 6mnd og 3,5 år). Eldste på 5,5år legger seg 19.
 
Storesøster på 2,5 legger seg kl 19, lillebror på snart et halvt år legger seg ganske rett etterpå, i alle fall før kl 20.
 
Hah- aldri føler jeg! Er kl 21/2130 er vi heldig. Men har heldigvis begynt å ta smokk siste uken, så vi har slipper å sitte å bysse i timesvis, nå sovner hun heldigvis ganske raskt. Men sover fortsatt aldri mer enn 3 timer i strekk, det er det mest slitsomme!
 
Sovner mellom 20 og 20.30. Våken mange ganger pr natt. Kan også våkne f.eks 3 el 5,og være lys våken i ca en time...! Kjempeblid, det er det positive med det:)
 
Mellom 19.00 - 20.00 engang :-) sover til morningen, med unntak av noen mareritt av og til.
 
Ca. 22-22:30, prøver å få skubbet det til tidligere, men det er ikke uten motstand :P
 
Nå legges hun mellom 18.30 og 20.00. Varierer litt med når hun sov siste dupp. Ammer henne vanligvis 3 ganger før jeg legger meg kl 22, og så to ganger i løpet av natta. Skjønner ikke helt alle der ammingene på kvelden.
 
Både 3-åringen og minstemann legger seg kl 19, med slingringsmonn på 15 min begge veier. Minste ammes rundt kl 23, og eldste er som regel våken en gang pga drømmer i løpet av natten, men vi har sjelden mer enn totalt 5-10 min med våkentid i løpet av natten og er veldig fornøyd med det :-)
 
Nå legges hun mellom 18.30 og 20.00. Varierer litt med når hun sov siste dupp. Ammer henne vanligvis 3 ganger før jeg legger meg kl 22, og så to ganger i løpet av natta. Skjønner ikke helt alle der ammingene på kvelden.

Tar hun smokk? Jeg har alltid ammet når hun har våknet. Men siste tiden har jeg greid p lurt i henne smokken (nekta totalt før) og det funker! Ammer da i 19 tiden og igjen 23/24
 
Som oftest ca. 19, men kan variere fra 18 til 20.30 avhengig av hvor trøtt han er. Fra 2 til 5 måneder funket smokken fint når han våknet i 1-2 tiden, men de siste ukene er det bare puppen som funker for å få han til å sovne igjen.
 
Legger seg mellom 19.00-19.30. Sover hele natten☺ (06.00-07.00) Gjort siste halvannen mnd nå.
 
Mini er i seng rundt kl.21 etter amming+grøt i 19-20tiden. Våknerr da ca 01/02, og rundt 04 for å få litt mat. Sovner igjen med en gang. Vært våken (men blid..) og tulla en natt, men da prompa ho så fælt så tror lufta i magen holdt henne våken :-/
 
Tar hun smokk? Jeg har alltid ammet når hun har våknet. Men siste tiden har jeg greid p lurt i henne smokken (nekta totalt før) og det funker! Ammer da i 19 tiden og igjen 23/24
Nei, hun slutta tvert med smokken da hun fikk tenner! Irriterende, altså for hun var glad i den lenge. Men nå er det helt umulig.

En annen utfordring vi har fått, er at hun nekter å ligge i senga si. Våkner og hyyyyler hver gang hun treffer madrassen. Skulle tro det var en spikermatte, hehe.Og hvis vi legger henne våken...oioi. Hun girer seg opp og holdt det gående så lenge som helst.

Her må vi ta en kamp når hun er kvitt forkjølelsene, hun har vært dårlig i noen uker nå med to på rappen.
 
Back
Topp