Når lærte babyen din å sovne av seg selv?

Da forstår jeg deg litt bedre. Da må jeg nesten bare få sagt at du har formulert deg dårlig i hele teksten, for jeg har virkelig oppfattet det som at barnet ditt har skreket seg selv i søvn i 15 min, og at du ønsker å avvenne han alt av trygghet som byssing, kjøre bil, og pupp fordi du vil at han skal sovne av seg selv uten hjelp.. Godt å få en oppklaring i at det ikke er slik du mente det :)

Håper at du får noen flere gode tips og råd. Ellers tror jeg også at det er mye tiden vil hjelpe til med. Alle barn er forskjellige. Har selv en som må bysses, kjøres rundt, trilles og puppes i søvn. Senest i går var det intens hyl og gråt pga overstimulert og trøtt gutt da vi var på middagsbesøk og rutinen som han er vant til ble brutt.. Ikke noe gøy når det står på, men man må bare stå i det :) lykke til videre.

Beklager det:-) Ja man må bare stå i det, og prøve seg frem. Godt med råd og tips fra andre som har vært igjennom det samme. Mine egne foreldre har helt glemt spedbarnstiden selv om det bare er 19 år siden sist(min lillesøster)
Jeg er tidlig ute (23 år) og har ikke mange venninner med barn selv enda, de som har det har hatt flaks med at babyen sovner av seg selv fra starten av..

15 mnd. Hold ut ;)

Anbefaler bæretøy for å avlaste armene. Jeg har trillet på dagtid, særlig de to eldste var båret mye i bæretøy og ammet på kveldene. Bæretøy var gull med eldste som hadde kolikk. Jeg hadde hatt to meter lange armer uten...

Takk for tips:-) har prøvd bæresele (ergobaby) med spedbarnsinnlegg, men den nekter han. Han mister tålmodigheten helt når jeg prøver å få på han spedbarnsinnlegget... om en mnd er han gammel nok til å kutte ut spedbarnsinnlegget, så jeg har slått meg til ro med at jeg skal klare meg uten til da..

På første duppen i dag sovnet han på puppen i sofaen. Andre duppen sovnet han i vognen med bare et par vræl:love7

Takk for tips:) har prøvd bæresele (ergobaby) med spedbarnsinnlegg, men den nekter han. Han mister tålmodigheten helt når jeg prøver å få på han spedbarnsinnlegget... om en mnd er han gammel nok til å kutte ut spedbarnsinnlegget, så jeg har slått meg til ro med at jeg skal klare meg uten til da..

Spedbarnsinnlegget er det mange som opplever trangt og varmt, anbefaler egentlig å prøve tynnere og mykere seler, ergobaby-selene er av og de tykkere og mer klumpete selene, og blir det mye byssing og bæring innendørs er det godt med noe luftigere og lettere :) Mange liker meh daier eller halvklips, eksempelvis didytai, fidella flytai, didyclick, etc, eller andre lettere bæreseler er lennylamb lennyup, tula free to grow, angelpack (brukte den selv første halvåret til min). Det er en laaang måned foran deg om du skal ha utslitte armer og rygg allerede nå :) de fleste av disse selene er billige både brukt og nye, billigere enn ergobaby :) Noen dyrere da, men. Kan anbefale favebookgruppa kjøp og salg bæretøy, og på norsk bæregruppe kan du jo høre om noen bor i nærheten av deg slik at du kan låne eller prøve bæreseler. Å finne rett bæresele er litt som å prøve klær, den som passer deg og baby er ikke nødvendigvis den som funker til naboen :)

Her gikk vi mye tur utendørs i bæresele om han ikke roet seg på puppen, veldig godt de verste uro-kveldene :)

Last edited:
Back
Topp