Når kontakter man lege/jordmor, og når må man søke fødeplass?

Squishy

Elsker forumet
Septembermødre <3
Februarlykke 2015
Tittelen sier vel det meste

Sent from my iPad using BV Forum

Eg var hos legen i dag men dette for og få tidlig ultralyd. Men ca mellom uke 8-12 er det greit å få første time:) blir jordmor for meg i den tiden trur eg:)

Søke plass da? Noen sier allerede i uke 5?!

Jeg skal søke plass neste fredag men det er fordi det er viktig for meg å få plass ved det sykehuset på grunn av oppfølging. Hadde det ikke vært for min situasjon hadde jeg ventet til uke 10-12. Syns det er skummelt å søke plass så tidlig

Ja tenker at det er trist om det skjer noe, men virker som om man risikerer og ikke få plass?:/

Får høre med fastlegen hva de mener kanskje, kjedelig å miste plassen også fordi noe kunne skje:/ Da kan jeg heller ringe de og si den opp igjen føler jeg:P På en eller annen måte må jeg kunne snakke om det som har skjedd så det ikke lenger er så veldig vondt, og etter bearbeidelsen så får jeg bare ringe :) Bracing myself:P

Fastlegen min ville ha meg inn i uke 12 eller 13, men jeg tror ikke det er så vanskelig å få fødeplass der jeg skal ha

Er heldig å slipper å søke plass. Her har vi bare 1 fødested..

Hvis du vil ha et annet sykehus enn du egentlig hører til ved er det lurt å søke plass tidlig fikk jeg beskjed om hos jordmor i går. Men siden jeg vil ja det jeg hører til kunne jeg vente litt til, for der får jeg uansett plass. Skal søke om to uker når jeg har den første offisielle timen og vi skal fylle inn helsekortet. Sikkert lurt å gjøre det før uke 12 13, det er da man uansett skal ta noen blodprøver og må inn til time uansett.

Her er det bare 1 fødested, og tror det er ca uke 10 som er vanlig å ha første kontrollen ;)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp