Når kontakte lege?

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Desemberskattene 2024
Januarlykke 2026
Fikk positiv g-test i går. Det står på pakken som testen var i at man skal kontakte legen dersom testen er positiv. Er det for tidlig denne uken? Skal jeg vente?

Har hatt uregelmessig sykluser på 34 og 40 dager. Trodde jeg ville få en eviglang syklus nå, men testet jo positivt i går på syklusdag 75 :P

Vil gjerne ha en ca dato å forholde meg til :) Hadde syklusen vært regelmessig ville jeg vært mer sikker på når jeg ble gravid. Får jo ikke regnet ut termin ifra siste menstruasjon.

ImageUploadedByBV Forum1441119262.013191.jpg

Mener jeg var hos lege ca uke 9 sist :)

Jeg ringte for å få time. Ble satt opp på time 6+3. Sa jeg var usikker når jeg måtte dit første gang. ..

Jeg fikk første time rundt uke 7 sist, og legen da var litt snurt og mente jeg ikke hadde trengt å komme før nærmere uke 12, men hun begynte å fylle inn skjemaet mitt i alle fall.

Jeg fikk første time rundt uke 7 sist, og legen da var litt snurt og mente jeg ikke hadde trengt å komme før nærmere uke 12, men hun begynte å fylle inn skjemaet mitt i alle fall.
Såpass :o Jeg har ei venninne som var i samme situasjon som meg(visste ikke når hun ble gravid) og hun reiste til legen og fikk henvisning til tidlig UL. Skal snakke med henne de nærmeste dagene. Jeg vil også ha en "termindato" :P

Jeg ringte legen for å bestille time og fikk beskjed fra resepsjonen at det ikke var noe vits i å komme før uke 10, men da jeg tilfeldigvis havnet hos legen allerede i uke 4 pga av allergi og fortalte at jeg var gravid, så lurte han på hvorfor jeg hadde satt opp time så sent. Da jeg forklarte grunnen, sa han "for noe tull" alle tester kan gjøres nå, så det er ingen vits i å vente. :laughing014

Såpass :o Jeg har ei venninne som var i samme situasjon som meg(visste ikke når hun ble gravid) og hun reiste til legen og fikk henvisning til tidlig UL. Skal snakke med henne de nærmeste dagene. Jeg vil også ha en "termindato" :P

Er man veldig usikker så har man jo en grunn til å komme inn da :)

Jeg ringte å bestilte time igår, fikk time på mandag. Er 4 uker på vei nå, men ingen spørsmål på telefon hvor langt jeg var kommet. Så da får man iallefall registrert seg:p

Jeg har bestilt time til neste uke, er 5+3 da. :) Kanskje litt tidlig, men jeg bruker noen medisiner som jeg gjerne vil at legen skal bekrefte at jeg kan fortsette å ta, blant annet. Og så blir det bra å komme i gang med disse kontrollene, kanskje det blir litt mer virkelig da :)

Jeg var til lege samme dagen jeg testet positivt, og det var ingen vits egentlig.. Han kunne ikke svare på noe eller sjekke noe da jeg var for tidlig. Men GYN der i mot- det har noe for seg om man er bekymret. Jeg var hos gyn for 2 dager siden, og fikk sjekket at det faktisk "var noe der inne". Har vært bekymra for ex u, siden jeg har hatt tette eggledere ( som åpenbart ikke var helt tette likvel, hehe :-)). Jeg tror det viktigste er å gjøre det man syns er rett og best for seg!

Back
Topp