Når kontakte lege

Tror ikke jeg ringer og bestiller time før i uke 6 vil se at det går bra de første ukene :)

Var hos legen idag, 5+6, tok Gu som bekreftet forstørret livmor. Men også forstørring på høyre side, har hatt en del smerter på høyre side i det siste. Så kan bære cyste, blindtarm eller exu. Så har fått henvisning til tidlig UL.

Legen trodde det ikke var exu, siden livmora også var forstørret. Evt. Kunne det være 2 foster hvor en har festet seg inni og en utenfor

Det er jo så rart og uvirkelig å være gravid igjen! Klaret nesten ikke vente med å få en bekreftelse på at det er noe inni magen.. :)

Kjenner følelsen :) Jeg har begynt å bli så utrolig dårlig no,at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...Men tenker at det er positive gravide symptomer, så da må det vel bare være bra tegn :) På mandag er jeg tilbake i jobb etter ferie, og håper formen er bedre til det :P

Vært hos legen i dag. Var veldig fin time! Fikk snakket en del om ting jeg lurer på, og hun henviste til tidlig UL som jeg selv kan bestille når jeg føler det passer.
Begynner i jobb igjen på mandag og med pendling er det så vanskelig å få til legebesøk. Derfor bestilte jeg time så tidlig og det trengs bare en time til før jeg er over halvveis og da er jeg er ferdig med det prosjektet jeg skal begynne på på mandag. Veldig praktisk :)

Eg er ynkelige 3+5 og har ikm i morgon eller søndag. Tenkte å berre vente og sjå at det ikkje kjem noko før eg snakkar med legekontoret over helga. Har lavt stoffskifte, så skal visst ha tidlig oppfølging.

Jeg ringte legekontoret nå, og fikk ikke time før 24 september! Det var lenge syns jeg.. Kjenner jeg ble litt skuffa og lei meg nå..

Jeg ringte legekontoret nå, og fikk ikke time før 24 september! Det var lenge syns jeg.. Kjenner jeg ble litt skuffa og lei meg nå..

Jeg vet ikke hvordan det er hos dere. Men da jeg var gravid med dattera mi, så gikk jeg til legen noen dager etter jeg fant ut av det og han gjorde egentlig ingenting. De har ikke bra utstyr til ultralyd eller noe. Så derfor jeg har ringt med en gang jordmor, så ser hun om hjerte slår og hvor stor spiren er, så sier hun hvilken uke det er og skriver det opp og så går jeg til legen, skal ta blodprøver og får helsekort for gravide (det får jeg ikke av ham før det er bekreftet at det er liv I magen og jordmor skriver ikke dette ut). Er derfor jeg ikke har tatt kontakt med legekontor enda. Men jeg har ikke noe historie som inneholder SA eller MA eller lignende fælt.

Nei de gjør ikke så mye så tidlig, men kunne godt ha fått time, og tatt blodprøver og fått helseskjema syns jeg.. Jeg bodde i Oslo sist svangerskap, og da fikk jeg time tidligere.. men men.. det går sikkert fint..

Er 5+4 idag.. Ringte igår, å fikk time neste mandag :-) hatt to sa tidligere så ønsker å sjekke før jeg begynner på jobb.. Litt pga risikoyrke.. (Ambulansearbeider) :-)

Hun jeg snakka med på legesenteret her på mandag da jeg ville ta blodprøver pga den treige stigningen, sa jeg like gjerne kunne ringe jordmor som å få time hos legen, så da fikk jeg nummeret hennes og tenker å ringe om noen dager og få meg time :)

Jeg ringte legen, og fikk ikke time før 26 august. Vil da være 7+6, men da skulle jeg også få ultralyd :)

Den første svangerskapskontrollen er mellom 8-12 uker. Da tar man blodprøver, henvises til ordinær ultralyd, måler vekt, blodtrykk og leverer urinprøve.

Det er alltid noen som ønsker å prate med en lege eller jordmor før, men det er ingen poeng og ha den første svangerskapskontrollen i f.eks uke 6-7 pga blodprøvene som skal tas ca mellom 8-12 uker

(Kopierte svaret mitt inn her også jeg :) )

Back
Topp