Når kontakte lege

treningstrusa

Glad i forumet
Marsboerne2017
Når kontaktet dere lege for første legetime?:confused: Tenker kanskje å ringe så fort som mulig??:rolleyes:

Jeg syns det er greit å ta prøver med en gang også kan man starte med kontrollene etterhvert som det anbefales. Kan jo være greit med en prat i starten liksom :-)

Skal til legen 14.08. Men er pga oppfølging av stoffskiftet i forhold til graviditet. Skal også på tidlig ul bare de åpner på fertilitetsklinikken igjen etter sommern:)

Ringer legen når jeg er sånn mellom 6-8 uker på vei. Får ikke komme før jeg er 12 uker på vei uansett, så lenge det ikke er noe spesiellt ;)

Jeg har ringt alt.( Er i uke 5+2.) Men hadde det ikke vært pga astmamedisiner, hadde jeg sikkert ikke ringt før om et par uker :)

Jeg har alt ringt legen jeg :) Fikk da beskjed om å ringe jordmor. Fått time 18 august :D

Jeg ringte og spurte, og de sa at det var vanlig å ha en time mellom uke 9 og 12, men at jeg godt kunne komme i uke 8 også. Så da bestilte jeg time i uke 8 :)

Kontaktet lege forrige mandag, fikk time til svangerskapskontroll + blodprøver når jeg er 9 uker på vei :)

Skal til legen i morgen. Tenkte det er greit å være inne i systemet, og trenger å prate om diverse under konsultasjonen. Begynner å pendle til jobb om en uke og da blir det så upraktisk å komme seg til legen på en stund. Håper på henvisning til tidlig UL for å se at alt er bra :)

Sist slet jeg mye med svimmelhet og oppkast, pluss at eldstemann sover litt lite, så tenkte det var greit å ha bestilt time i tilfelle jeg må vurdere gradert sykemelding. Men kan jo alltids avbestille hvis jeg føler meg bra (har time torsdag neste uke). :)

Vi har et prosjekt i kommunen der gravide tilbys time hos jordmor tidlig i svangerskapet, det er derfor jeg skal til jordmor allerede på fredag (uke 5+6). Aner ikke hva jeg går til, så får tenke ut noen spørsmål på forhånd.. :p

jeg ringte med en gang etter positiv test, men det var bare for å ta blodprøve for å sjekke at jeg faktisk var gravid og at det ikke var rester fra SA. Men om 2 uker er fast legen tilbake fra ferie, og kommer da til å be om time, må finne ut hvor langt jeg er på vei, og ønsker henvisning til tidlig ul om jeg får det. kjenner jeg ikke finner helt roen,er redd det går gale denne gangen også. sist mistet jeg i uke 8, nå tror jeg at jeg er 4-5 uker på vei. etter som testen viste 3+ som da står 5+ som legens beregning.... men det sies vel ellers at man ikke trenger å ringe legen før mellom uke 9-12...

Det er jo så rart og uvirkelig å være gravid igjen! Klaret nesten ikke vente med å få en bekreftelse på at det er noe inni magen.. :)

Back
Topp