Når kontakte jordmor?

VeroE

Flørter med forumet
Tenkte at jeg ville ha kontroll hos jordmor, da fastlegen min ikke har så mye greie på svangerskap :P Han tar de blodprøvene jeg trenger osv, men jordmor er jo eksperten. Jeg har også mistet 2 ganger før så merker jeg er litt ekstra bekymret.

Når kontrakter dere jordmor? Hvis dere velger å ha kontroll der da:):p

Jeg var der allerede 9+1

Var der 8+ett eller annet, og skal tilbake i uke 15:)

Jeg ringte før påske. Fikk time i juli, da er jeg ca. 22 uker.

Trengte ikke noe før det, mente de.
Husker ikke detaljene fra forrige gang, men mener å huske at jeg var der før den tid i alle fall.. :)

Husker ikke detaljene fra forrige gang, men mener å huske at jeg var der før den tid i alle fall.. :)
Det var sent .. har du fått svangerskapskort?

Skal forresten tilbake 14+4.. Jeg får velge litt hvor tett jeg ønsker å følges opp..

Det var sent .. har du fått svangerskapskort?

Jepp, fikk det av legen sist jeg var der!
Og så skal jeg vel på OUL sånn i uke 17-18.

Tenkte også at det var sent, men samtidig er det jo ikke noe vits i å dra tidligere om det ikke er noe spesielt de må/skal sjekke hos jordmor før den tid?

Jepp, fikk det av legen sist jeg var der!
Og så skal jeg vel på OUL sånn i uke 17-18.

Tenkte også at det var sent, men samtidig er det jo ikke noe vits i å dra tidligere om det ikke er noe spesielt de må/skal sjekke hos jordmor før den tid?
Åja sånn ja.. Nei hvis du tok første kontroll fra lege så er det jo lite forskjellig hos jordmor igjen..

Åja sånn ja.. Nei hvis du tok første kontroll fra lege så er det jo lite forskjellig hos jordmor igjen..

Var det i uke 7 for sjukmelding.
Da tok hun blodprøver i samme slengen og ga meg svangerskapskort.

Det var vel en slags kontroll :)

Oi, jeg var når jeg var 8 uker og fikk neste time når jeg er 13+4 :rolleyes:

Dere som er hos jordmor tidlig, hva går dere igjennom med jordmor? Jeg fikk beskjed sist om at de kunne ikke gjøre så mye før hvert fall uke 15 og der jeg bor er det mye ventetid. Men jeg syntes det er nesten bedre å gå til jordmor enn fastlegen :)

Jeg var hos jordmor i uke 5. Hadde en samtale om graviditeten og hvordan timene er fordelt utover svangerskapet. Her ble også helsekortet laget.
Legger ved skrivet jeg fikk. Synes denne er veldig grei å forholde seg til. Dette er jordmor som har laget for kommunen jeg bor i. Håper dette kan være til hjelp for dere som lurer, og ikke har vært i kontakt med jordmor eller lege enda. :)

kontrollprogram.JPG

Ringte nå og fikk beskjed om at de ikke hadde time før i juni!! Veldig annerledes enn i forrige svangerskap, da fikk jeg liksom time i uke 9..

Jeg var hos Legen i forrige uke, fikk ikke noe helsekort og ble ikke sendt noe om UL, fikk bare beskjed om å kontakte jordmor for det var de som styra med slikt her i byen:rolleyes: Så da ble det Jordmor når jeg er i uke 12 :happy:

Var på en sånn halvveis kontroll hos fastlegen 24.mars.
Men der ble helsekortet meget marginalt utfylt.
Så bestilte time til jordmor nå til 26.april.
Skal også innom på legekontoret og ta blodprøvene som skal tas.
Er 12+6 uker på vei nå da.

Dere som er hos jordmor tidlig, hva går dere igjennom med jordmor? Jeg fikk beskjed sist om at de kunne ikke gjøre så mye før hvert fall uke 15 og der jeg bor er det mye ventetid. Men jeg syntes det er nesten bedre å gå til jordmor enn fastlegen :)
Kosthold, helsekort, vi hørte på babyen med doppler, hun tilbød seg på bruke ul om hun ikke fant med doppler.
Blodprøvepapirer osv..

Back
Topp