Når kommer strekkmerkene?

For leeenge siden her [emoji23]
 
Noen får de tidlig, andre får de aldri. Var heødig og fikk kun ett ca 1,5cm langt med første. Nå har jeg fått flere på sidene, samt på puppene.
 
Her kom de for noen uker siden.
Har fått nede, på sidene av magen.
Magen vokste ganske fort, så var ikke noe myk overgang her...
 
Heldigvis kom de aldri med storesøster.. Håper å slippe unna også denne gangen!
 
Har fått på puppene, litt på sidene og på innsiden av lårene :( heldigvis ikke på magen (bank i bordet)
 
Fikk litt på puppene sist for de vokste så fort i starten, ingenting så langt denne gangen.
 
Fikk ett sist gang. Det kom til syne etter fødselen... Prøver å unngå å studere meg selv for nøye for tiden, det er jo så mye maaaage! :O
 
Har fått masse strekkmerker på hoftene og på magen [emoji30] håper ikke det kommer fler..
 
Ok, jeg har ikke fått noen enda, men er jo fortsatt 5 uker igjen, så kan vel fortsatt komme :shifty:
 
Fikk ingen med første. Men har fått noen nede på magen nå [emoji52]
 
Fikk ingen med storesøster, har heller ikke fått noen enda. Satser på å slippe unna denne gangen også[emoji4]
 
Sist begynte de å komme rundt denne tiden, denne gangen så har strekkmerkene fra sist bare blitt verre og går nå over navelen [emoji30]
 
Har ikke oppdaget noen nye, men har mange fra før, så om jeg skulle slippe unna denne gangen er det likevel nok å ta av:p Men mine kom alltid mot slutten av svangerskapet, når hude, som allerede var på bristepunktet, ble enda mer strukket. Denne gangen har jeg vært flink å smøre magen med kokosolje, så kan jo håpe at den har forhindra noe, men det er selvsagt begrensa hvor mye krem/olje begrense slikt, særlig siden "skaden" ikke skjer i det øvre hudlaget uansett.
 
Når er det disse herlige strekkmerkene begynner å dukke opp??
Første svangerskap så kom de uke 36... VIRKELIG... hadde gått så lenge ut og så bare.."hey mama.. lets give you some tigerstripes!"
Nå kan jeg ikke se at jeg har fått noen nye, men det kan jo ha noe med at utgangspunktet var jo der og jeg føler meg ikke like svær denne gangen.
 
Jeg fikk mine første i slutten av juni. Nå er det en del. Alle er på magen, under navlen. Jeg bryr meg virkelig lite om disse stripene. Det som plager meg er at ryggen og bekkenet krangler...
 
Aldri? :shy: Jeg har ingen foreløpig, men så er det også 8 uker igjen til termin. Har lest at det er mange som får dem helt på slutten av svangerskapet, så får vel bare vente å se...
Jeg har smurt som en gal helt siden starten, men vet jo ikke om det har noen effekt.
 
Det sies at det er vanlig etter uke 28 pga et hormon. Jeg har på innsiden av lårene, nederst på magen (Som krype oppover) og på hoftene. De er ikke så store eller tydelige så bryr meg ikke så mye nå. Ille da jeg først oppdaget de:hilarious: Nå tenker jeg de har sin sjarm:) Vet at olje og krem ikke skal hjelpe, men oljer like vel, da klør det i allfall Ikke så mye.

Rygg, korsrygg og bekken derimot er poop....:sorry:
 
Back
Topp