Når kommer strekkmerkene??

Jeg las nettopp at det virker som om det er mest de yngste jentene som får strekkmerker i forbindelse med graviditet. At huden er annerledes da enn når man er litt eldre. 

Høres fornuftig ut for meg, jeg fikk en del strekkmerker på pupper, lår og rumpe i pubertenten (ikke at jeg ble så utrolig stor, men jeg fikk former!). Heldigvis er de knapt synlige nå. 

Jeg forventa naturligvis og få maaaaasse strekkmerker når jeg gikk gravid sist gang, pga alle strekkmerkene fra før, men den gang ei! Eneste strekkmerket jeg fikk, var ved navlen. Jeg har hatt navlepiercing, så jeg fikk et lite merke fra hullet til piercingen og ned til navlen. Viser knapt nok, heldigvis. :) Har nok blitt en del eldre siden sist jeg fikk masse strekkmerker :P

Satser på ingen merker denne gangen også ;) 
 
Trodde også jeg skulle slippe sist og var så fornøyd med at ingen strekkmerker var kommet - helt til uke 37. Tigerstripene mine ;-)

 
Ja det stemmer det - at unge gravide visstnok får lettere strekkmerker. Tror det har noe med hormoner å gjøre, og i tillegg er jo huden strammere når man er ung :)
 
Back
Topp