Når kommer babyen?

Gdawg

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Er en lek som en ofte har i babyshower osv, men her kan man gjette når babyen kommer, hvor lang og hvor tung :)

Jeg kan begynne

Tror jeg får en gutt 24 Juli, er 2600 gram og 45 cm.
 
Tror det blir nok en prematur, men håper tettere opp til termin, 3,5 kg og 50 cm.. Det er lov å håpe!
 
Gutt - 29/8 - 3870 - 52 cm

Tipper det blir overtid, og føler det er ønsketenkning at han ikke blir over 4 kg. Jeg er ikke så stor selv (66kg), men ser for meg at vi lager store barn :hilarious:
 
Tror det blir nok en prematur, men håper tettere opp til termin, 3,5 kg og 50 cm.. Det er lov å håpe!
Samme her, fikk 6 uker før sist gang. Kunne så gjerne tenkt meg en terminfødt denne gangen, men jordmor var klar på at det er stor sjangse for prematur denne gangen også....
 
Tipper overtid. Termin 4.

Tipper gutt 10.august. Sikkert 4 kg og 51 cm lang.
 
Samme her, fikk 6 uker før sist gang. Kunne så gjerne tenkt meg en terminfødt denne gangen, men jordmor var klar på at det er stor sjangse for prematur denne gangen også....
Ja, hadde vært godt å oppleve en normal barseltid uten opphold på nyfødtintensiv og all usikkerheten. Krysser fingrene for oss jeg! Kan jeg spørre om du vet hvorfor du fødte prematurt?
 
Ja, hadde vært godt å oppleve en normal barseltid uten opphold på nyfødtintensiv og all usikkerheten. Krysser fingrene for oss jeg! Kan jeg spørre om du vet hvorfor du fødte prematurt?
Ja, helt sant! Krysser fingrene for oss jeg også :)
Jeg hadde GBS, det er en bakterie som de fleste kvinner har til vanlig som ikke er farlig, men i svangerskap så kan det føre til prematur fødsel og komplikasjoner for barnet...
 
Ja, helt sant! Krysser fingrene for oss jeg også :)
Jeg hadde GBS, det er en bakterie som de fleste kvinner har til vanlig som ikke er farlig, men i svangerskap så kan det føre til prematur fødsel og komplikasjoner for barnet...
Her og. Sønnen min fikk faktisk sepsis (blodforgiftning) pga gbs. Veldig, veldig skummelt.
 
Her og. Sønnen min fikk faktisk sepsis (blodforgiftning) pga gbs. Veldig, veldig skummelt.
Oii, det er veldig alvorlig ja! Jenta mi fikk lungebetennelse så hun lå med Cpap ganske lenge.....
 
Oii, det er veldig alvorlig ja! Jenta mi fikk lungebetennelse så hun lå med Cpap ganske lenge.....
Oi, ja, det er virkelig ille. Hvordan gikk det med henne? Fikk du antibiotika under fødsel forresten? Visste du før fødsel at du hadde gbs?
 
Oi, ja, det er virkelig ille. Hvordan gikk det med henne? Fikk du antibiotika under fødsel forresten? Visste du før fødsel at du hadde gbs?
Det går bra nå, men hun har reflux og hver forskjølelse ender i falsk krupp og behandling. Nå har vi fått forstøver apperat her hjemme så det er veldig herlig å slippe å dra til legevakten hver gang. Ellers er hun en frisk og rask snart 5 åring. Jeg klarer ikke å huske om jeg fikk antibiotika under fødsel, jeg viste ikke jeg hadde GBS da, fikk vite det i etterkant. Men ved neste fødsel så skal jeg inn med en gang å få antibiotika.
Hvordan gikk det med din da?
 
Tipper gutt, mellom 24-30 juli. 54 cm og 4,5-5 kg
 
Det går bra nå, men hun har reflux og hver forskjølelse ender i falsk krupp og behandling. Nå har vi fått forstøver apperat her hjemme så det er veldig herlig å slippe å dra til legevakten hver gang. Ellers er hun en frisk og rask snart 5 åring. Jeg klarer ikke å huske om jeg fikk antibiotika under fødsel, jeg viste ikke jeg hadde GBS da, fikk vite det i etterkant. Men ved neste fødsel så skal jeg inn med en gang å få antibiotika.
Hvordan gikk det med din da?
Det gikk bra med min. Han fikk behandling med en eneste gang han viste tegn til at han var syk. Vi var innlagt på barneavdelingen sammen da og jeg merket at han var annerledes enn vanlig, ikke seg selv. Blek, ville ikke ha melk, dårlig i kontakten. Legen kom med en gang og de tok prøver og ga sepsis behandling i påvente av prøvesvar. Han var veldig dårlig i et døgn, før det snudde og sakte, men sikkert tok et par uker før han var helt seg selv igjen. Trodde det første døgnet at vi skulle miste han og det var eneste gang jeg virkelig følte meg utrygg i hele denne prematur fødsel/nyfødtintensivopplevelsen vår. Jeg tror den tidlig, riktige behandlingen gjorde at dette gikk bra. Flotte folk på det sykehuset, tok oss på alvor med en gang! Ingen senskader og har, bank i bordet, vært frisk siden. Jeg visste heller ikke at jeg hadde gbs og fikk ikke antibiotika før langt inn i fødselsforløpet. Denne gangen blir det annerledes for oss begge. Selv om det blir prematur fødsel skal det hvertfall ikke stå på antibiotikabehandling tidsnok slik at vi slipper sykdom hos denne lille.
 
Gutt - 3800 g - 50 cm - kommer i slutten av juli :)
 
Tipper det kommer en gutt 15 august som er 3415g og 51cm lang :wideyed:
 
Begge har komt før tidligere... Så denne gangen vil jeg tro det skjer igjen, hehe..
Tipper jeg får babynr3 den 14.08.19.
Tror det blir en gutt
Veier: 3440g
Lengde: 52

Spennende:happy::D
 
Samme her, fikk 6 uker før sist gang. Kunne så gjerne tenkt meg en terminfødt denne gangen, men jordmor var klar på at det er stor sjangse for prematur denne gangen også....
Samma her, 3 av 4 barn er født i uke 33 og 1 i uke 37 - håper jeg nærmer meg uke 37 i det minste!
 
Back
Topp