Når kom symptomene?

L

lykkeliten123

Guest
Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt enda. Var sikker på at jeg var kvalm helt fra starten av sist gang, og det stakk i livmora når jeg bevega meg fort. Men nå når jeg ble gravid i gjenn, så begynte jeg å bli usikker på det. Kanskje jeg ikke ble kvalm før jeg var 7-8 uker på vei.

Kvalmen kommer nok tidsnok, så jeg burde bare nyte det. Men er litt vansklig å skjønne at jeg er gravid når jeg ikke merker noe som helst..
Jeg er bare 5 uker på vei, så burde vel bare ta det helt med ro enda:p

 
er jo veldig forskjellig fra graviditet til graviditet også om hvilke symptomer man får..

Jeg har aldri hatt noe kvalme, ikke til nå i hvert fall og ikke i sist svangerskap...
Men har akkurat begynt å få mye større pupper og ømme ikke minst! (ikke mye større...veldig stor overdrivelse, men har så små fra før av så alt hjelper..hehehe)

Også begynte jeg denne uka med blødende tannkjøtt, som jeg også fikk sist..blør med en gang jeg pusser tenna..

maten vokser i munnen, det og har bare holdt på noen dager.. hormonene derimot har jeg merket lenge! Først trodde jeg det var mensen som var på vei, men den kom jo aldri, så litt derfor jeg trodde jeg var gravid også :)

Men gleder meg til di virkelige symptomene som spark osv kommer jeg :D Det går fort mot februar!!
 
ingen store symptom her heller. er ekstra gretten om morgenen og gråter lett/sinna fort. jaja, trur eg ble kvalm etter uke 6 sist gang, så det kommer nok :P
 
Her har de vært leeenge....
men jeg går på hormonmedisiner i tillegg, så vet ikke hva som er medisinene og hva som er babyen.....
 
jeg hadde ingen symptomer før midten av uke 5...bare nyt tiden nå, for det kommer nok :P
 
ingen symptomer her heller, bortsett fra litt stikking i livmora nå og da.
Men kvalme og sånn kommer vel om et par uker tenke eg
 
Ømme bryster og tett nese her. Brystene blir bare ømmere og ømmere, og synes også de har blitt litt større i løpet av uken :-) Ellers holder det mesta av de andre symptomene seg borte foreløpig :)
 
Nei, symptomene kommer nok tids nok.. Bare jeg så syns det er litt ubehagelig å ikke kjenne noe som helst til graviditeten.. Får satse på at jeg snart får et lite tegn:p
 
Merker heller ikke noe spesielt. Syntes det er litt rart, men det kommer vel ettervært. Gubben mente jeg ikke begynte å spy før nærmere 2-3 mnd sist,kanskje han har rett. Husker ikke så godt!
Det eneste jeg har merka er at jeg griner fortere, utålmodig og er en del svimmel. Har vært litt små uggen de siste dagene.
 
lite symptomer her også, men trøttere enn vanlig, og blir småkvalm om ikke jeg spiser regelmessig...
 
Her har det ikke kommet ennå! Jeg er 8 uker i morgen, eneste er noe ømme pupper. Ikke trøtt heller, mente jeg ble kvalm og trøtt fra uke 6-7 sist. Vel,vel. Jeg nyter det! Skal til UL i morgen, så får jo sjekket om det står bra til der inne
 
Oj, vi er akkurat like langt på vei ;o)
Jeg merker heller ikke så mye enda. Var litt uggen i går morges og i dag kjenner jeg. Sist ble jeg skikkelig kvalm først i uke 7. Det varte heldigvis bare 3 uker.
 
Så moro jellmamma, at vi har termin på samme dag! :)
Jeg kjente faktisk at jeg var pittelitt kvalm i dag tidlig. Håper nesten det kommer i gjen i morgen:P

Jeg husker ikke helt når jeg ble kvalm og fikk ømme bryster sist. Tror kanskje det kan ha vært rundt uke 7 eller noe her og. Men da hadde jeg litt stikkinger i livmora, og det strekte seg ved brå bevegelser. Men når merker jeg absolutt ingenting til det. Syns bare det er litt ubehagelig.

Får bare prøve å nyte det, om en uke skriver jeg sikkert et klage innlegg om hvor kvalm og trøtt jeg er:P
 
Ja, det er typisk det der, først er man bekymret fordi man ikke kjenner så mye også når det slår inn så klager man på at det er fælt, hehe!!
 
Null kvalme på forrige, og virker ikke som jeg får nå heller :D Lykke! Og formen er Helt normal, akkurat sånn som sist. Jeg fortsetter bestemt med å trene, sånn at jeg minsker fare for å få alt mulig, så skal det nok gå super fint denne gangen også :-) 
 
Første gang jeg var gravid kom kvalmen 5+4. Denne gangen for fullt 4+6...

Ømme bryster får jeg alltid en uke før mens og når jeg er gravid fortsetter det i stedet for å gi seg når mensen kommer.

Trøtthet, ofte på do, nysing... starta vel i uke 5 det og..

Så her er det mye symptomer, tidlig...
 
I går fikk jeg en skikkelig ekkel følelse, tenk om jeg ikke er gravid likevel....?
Jeg kjenner svært lite på kroppen, og har sååå lyst å være gravid.
Noe jeg også mest sannsynlig er, men merker jo at tankene (særlig de negative) flyr rundt i hode enten man vil eller ei.... What to do?

Hadde liksom forventet kvalme og ømme bryster i hvert fall... Men har bare kastet opp en gang... Jeg får vel kanskje bare se positivt på at jeg ikke er dårlig :)

 


Tjess85 skrev:
I går fikk jeg en skikkelig ekkel følelse, tenk om jeg ikke er gravid likevel....?
Jeg kjenner svært lite på kroppen, og har sååå lyst å være gravid.
Noe jeg også mest sannsynlig er, men merker jo at tankene (særlig de negative) flyr rundt i hode enten man vil eller ei.... What to do?

Hadde liksom forventet kvalme og ømme bryster i hvert fall... Men har bare kastet opp en gang... Jeg får vel kanskje bare se positivt på at jeg ikke er dårlig :)


Pris deg lykkelig og håp at det varer :-) Her kom de ømme brystene før jeg testet positivt. Og de blir stadig ømmere. Stikkinger i livmoren har jeg fra tid til annen. Kjenner det veldig godt dersom jeg bøyer meg for mye fremover. Akkurat som den lille spiren sier "Hei...jeg vil også ha plass her!"

Kvalmen har jeg fått denne uken. Kvalmen kommer i bølger på formiddagen. Har ikke kastet opp, men kjenner at jeg ikke skal anstrenger meg så veldig mye før det er nære på.

Kan ikke huske at jeg hadde hverken stikkinger i livmoren eller kvalme sist, men det endte i sa i uke 9 så vi kan jo håpe at dette er tegn på at det går bedre denne gangen.

Så mitt råd er å slappe av og nyte det. Det kommer en tid der ikke alt er fryd og gammen lenger. Hvor langt er du kommet?

 
Ømme pupper kom vel en gang i uke 6, så kom kvalmen mot sluttet av 6/ begynnelsen av uke 7. Deretter ble den mer intens i uke 8/9, mens jeg nå er tilbake på mest morgenkvalme. Men trøtt og lite energi har jeg vært/hatt nesten hele tiden. Egentlig kjent veldig lite til stikking/voksesmerter bortsett fra helt i begynnelsen.
 
Jeg merket symptomer i uke 6, da jeg også fant ut at jeg var gravid. :)
Ta det med ro, det kommer tidsnok. :) Kos deg i mellomtiden du. ;)
 
Back
Topp