Når kom magen?

hoppestokken

Forumet er livet
Sensommerbarna 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Dere som har fått flere barn, når kom magen i påfølgende svangerskap? Ble dere større for hvert svangerskap, eller kom den bare tidligere?

Lurer også på når dere kunne kjenne livmoren komme opp fra bekkenet? :)

Hei! Dere som har fått flere barn, når kom magen i påfølgende svangerskap? Ble dere større for hvert svangerskap, eller kom den bare tidligere?

Nr 1 kom magen i uke 20/22
Nr 2 i uke 17/18
Nr 3 uke 17/18 - har termin om 6 dager, og magen er desidert størst dette svangerskapet :hilarious:

:)

Med nr en var den synlig i uke 14-15 (en taxi sjåfør i utlandet spurte om det var gutt eller jente jeg skulle ha:wideyed: og folk på t-banen reiste seg for meg). Med nummer to tipper jeg det var rundt samme tid, hadde en samling på jobb og jeg klarte ikke skjule den husker jeg. Nå med nr tre er jeg så oppblåst at jeg ser veldig gravid ut allerede (uke10). Håper det gir seg sånn at jeg klarer å holde det skjult litt til.

Magen har vært ca like stor begge gangene, men ganske ulik. Med jente var den høyt oppe og veldig spiss (det så ut som en ball under genseren), men gutten var magen mye lavere hele veien og litt bredere.

Jeg er førstegangs da, men magen kom uke 16 : ) Kjente livmora godt like under navlen da.

Høy og slank.

Nr1: uke 11. Ikke bare oppblåst. Stor baby, stor mage.
Nr2: uke 16 ish. Kjente livmoren fra uke 12, men pga løs hud på magen tok det lenger tid før magen viste.
Nr.3. Uke 9 kunne den ikke skjules. Tvillinger, så hadde gigantisk mage :p

Nr 1: uke 25
Nr 2: uke 22

Magen kom litt fortere med nr 2, og jeg er vel kanskje litt større dette svangerskapet. Jeg er 169cm og slank, og bærer de nok godt inntil ryggen, sikkert derfor magen kom så «sent».

Livmora kjente jeg veldig fort, rundt uke 12, men jeg ble gravid 7 måneder etter fødsel så vet ikke om det har noen sammenheng :)

Tror magen kom rundt uke 18-20 med de to store.
Den var høyere oppe med nr 1 enn nr 2.
med nr 2 hadde jeg aldri halsbrann eller noe, så håper på litt lavere mage denne gangen også.
Magen var omtrent lik på det største med begge ungene.

nå er jeg i uke 15 og har en liten bump på kvelden som ikke viser på morgenen.
Regner med at skikkelig kul kommer til oul

Last edited:
Magen kommer tidligere for hvert svangerskap hos meg men ender opp med ca lik størrelse. Blir bare raskere stor fordi livmora fortere spretter opp av bekkenet :p

Magen kommer tidligere for hvert svangerskap hos meg men ender opp med ca lik størrelse. Blir bare raskere stor fordi livmora fortere spretter opp av bekkenet :p
Håper det blir sånn her også :rolleyes: Synes det ble så mye mer behagelig når den kom litt opp. Men synes ikke magen trenger å bli så mye større totalt sett :hilarious:

Med én gang:hilarious: Men så er jeg lang, tynn og gikk på progesteron i begynnelsen. Så ble oppblåst. Rundt uke 11-12 tror jeg oppblåstheten roet seg litt, men da begynte magen å gå over i babymage. Så, ja. For min del har et vært mage siden dag én. Synlig for andre? Hm.. rundt uke 13/14 kanskje?

Her har magen kommet tidligere for hvert svangerskap, men vært like stor på slutten. Med nr 2 og 3 var det akkurat som magen hadde en liten hvile periode i midten av svangeskapet hvor den ikke vokste så mye.
Med nr 1 var magen synlig for andre rundt uke 16-17. Med nr 2 14-15 og med nr 3 hadde jeg store utfordringer med å skjule den de første 3 mnd måtte gå med store gensere fra uke 10-11. Er tynn og bærer mine barn «utenpå» så det har også en innvirkning er.

Back
Topp