Når kom kvalmen?

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Sist kom den over natta 5+6, så er jeg heldig har jeg en liten kvalmefri uke igjen før det setter i gang.
4+5 i dag og har veldig cravings på feit mat.., sikkert kroppen som forbereder seg på ukevis med ‘hungersnød’ :p

Når ble dere kvalme?

Kvalmen kom 5+3, men har ikke begynt å kaste opp enda. De to siste dagene har forøvrig vært ille, gjennom hele dagen.. 6+3 i dag

Forige svangerskap begynte den å komme i uke 5 og toppa seg i uke 7. Så var det skikkelig ille til uke 9. Da forsvant den bare. Har begynt å.bli litt småkvalm nå. Og i dag gikk jeg inn i uke 5. Slik jeg har forstått det så får man kvalmen pga hcg,og den er verst når det er høy stigning i hcg hormonet. Fra unnfangelse til uke 5 så er det ikke veldi mye stignig,men fra uke 5 så fordobler det seg og så skyter det til værs. Helt til uke 9-12. Da slutter hcg å stige. Litt fasinerende :)

Sist startet det så vidt i uke 6, litt i uke 7, men i uke 8 ble det skikkelig ille.

Nå har det startet denne uken, jeg er 6+6 i dag. I dag tidlig var det skikkelig ille, måtte gå å legge meg etterhvert.

Her startet det med et brak 6+4. Døgnkvalm, men heldigvis ikke noe oppkast, bare brekningero_O

Den kom vel sånn rundt 5+5 (først 6+0, men ble jo satt litt tilbake) hos meg. De første dagene var det verst på ettermiddagene, men de siste dagene har det vart så og si gjennom hele dagen :( Heldigvis ikke så ille at jeg kaster opp og kjenner jeg er lite interessert i at det skal bli noe særlig verre :p

6+3
Mener det har vært samme dagen på alle mine 3 svangerskap.
Med førstemann varte det helt til uke 22
Med andremann varte det til på dagen uke 15+0
Spent denne gangen hive lenge det varer:meh: er så kvalm, og det virker som det bare blir værre og værre for hver dag

Kom snikande 5+4 men var ikkje gale. 5+6 vart det verre og det har berre blitt verre for kvar dag etter det. Er i veke 7+3 no.
Berre å nyte før det kjem :)

4+6, er nå 5+5 så snart vart ei uke. Døgnkvalm. Kastet opp en gang, ellers føles det ut som jeg er kronisk bilsjuk :sour:

Er det lov å si at man ikke er spesielt mye kvalm lenger…?:angelic:
Men jeg blir bare urolig av det, katastrofetenker som jeg er så tolker jeg det som at det er noe galt:sorry:

For tidlig ennå for meg, men i tidligere svangerskap har den ikke kommet før uke 7, verst i uke 8, også på retur igjen uke 9 :)

Startet for alvor 5+6 på påsketur:depressed: Er 6+4 nå og kvalm hele døgnet.. Håper så det gir seg ila noen uker, vil nyte å være gravid:oops:

Startet for alvor 5+6 på påsketur:depressed: Er 6+4 nå og kvalm hele døgnet.. Håper så det gir seg ila noen uker, vil nyte å være gravid:oops:

Håper det gir seg snart! Selv var jeg å fikk tak i afipran i dag, orker ikke spy mer enn nødvendig

Håper det gir seg snart! Selv var jeg å fikk tak i afipran i dag, orker ikke spy mer enn nødvendig

Samme her, afipran og fikk stemelid i tillegg- sistnevnte hjalp og har tatt det aller verste:happy: håper det har hjulpet deg også!

Sist svangerskap var jeg ikke kvalm, denne gangen er jeg kvalm til og fra. Ett eller annet sted mellom 4 og 5 uker:cat:

Samme her, afipran og fikk stemelid i tillegg- sistnevnte hjalp og har tatt det aller verste:happy: håper det har hjulpet deg også!

Afipran har hjulpet her og, det har tatt bort det verste av kvalmen. Håper matlysten snart kommer tilbake:)

6+0 og ennå ikke kvalm.. bare lett uvel innimellom.… håper det dukker opp snart.. :bag:

Back
Topp