Når kom kvalmen?

Emfi

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Mailykken 2025
Førstegangs her! Lurer på når kvalmen kom hos dere? Er 4+6 i dag, og enda ikke kvalm:notworthy

Sniker fra mars.. Kom ca. uke 5 her. Kom og gikk litt den første tiden, så mer konstant. Har begynt å avta litt nå, 9+1.

Sniker fra mars.. Kom ca. uke 5 her. Kom og gikk litt den første tiden, så mer konstant. Har begynt å avta litt nå, 9+1.

Hehe, håååper det ikke kommer her. Men får vel bare forberede meg på at det kan komme:troll:

Første graviditeten var jeg aldri kvalm, nå er jeg kvalm nesten hele tiden. Begynte rundt 5 uker

4+3, og har vært konstant kvalm i over 1 uke.

Ikke direkte kvalm bare litt uggen, var mye kvalm i første svangerskapet, svært lite i andre så kanskje det gjemmer seg en gutt i magen min? :Heartblue

Startet med uggen kvalme i uke 6. Nå er det stort sett oppkast hver dag, er 8+3 :yuck::yuck: Et par dager innimellom er kvalmen helt borte da :rolleyes:

Ble aldri kvalm forrige graviditet og har ikke vært noe kvalm denne gangen heller. Krysser fingrene for at det holder seg sånn :happy:

Ikke direkte kvalm bare litt uggen, var mye kvalm i første svangerskapet, svært lite i andre så kanskje det gjemmer seg en gutt i magen min? :Heartblue

Jeg var gørr dårlig, kvalm og kastet opp mye med første og jeg fikk gutt:Heartblue

4+4 har jeg notert meg at kvalmen kom. Første oppkast kom 5+6, og noen dager etter det var det daglig og intenst. Ble sykemeldt 4 uker fra denne uken og merker at ro og hvile gjør det litt bedre.. mye kvalm, men ikke like mye oppkast :meh:

Konstant kvalm fra slutten av uke 4, dagen lang. Blir kvalm av lukter, bare av å åpne kjøleskap, om jeg spiser for mye, spiser for lite, har luft i magen mm. I går 8+1 var det som om at noe endret seg litt, får håpe det varer, men at det ikke er et dårlig tegn på noen måte.

4+2 her og frykter kvalmen kommer snikende. Med nr 1 kom den kastet på meg i uke 7 og varte til etter fødsel :meh: Det var litt bedre i uke 20-30, så ble det ille igjen. Kastet aldri opp, men føltes som jeg måtte hele tiden, så var vanskelig å få i seg mat og fungere. Var sykemeldt store deler av svangerskapet både helt og delvis. Dere som har fått flere barn, er det vanlig at symptomene kommer før i påfølgende svangerskap? Trodde jeg hadde noen uker på meg i beste fall, og håper egentlig at det ikke blir like ille denne gangen.

Tror jeg må senke terskelen for å be om hjelp av legen denne runden. Hun sa hele tiden sist gang at de fleste blir bedre i uke 12/16/20 osv :wacky:

Min første er forresten gutt :happy:

4+2 her og frykter kvalmen kommer snikende. Med nr 1 kom den kastet på meg i uke 7 og varte til etter fødsel :meh: Det var litt bedre i uke 20-30, så ble det ille igjen. Kastet aldri opp, men føltes som jeg måtte hele tiden, så var vanskelig å få i seg mat og fungere. Var sykemeldt store deler av svangerskapet både helt og delvis. Dere som har fått flere barn, er det vanlig at symptomene kommer før i påfølgende svangerskap? Trodde jeg hadde noen uker på meg i beste fall, og håper egentlig at det ikke blir like ille denne gangen.

Tror jeg må senke terskelen for å be om hjelp av legen denne runden. Hun sa hele tiden sist gang at de fleste blir bedre i uke 12/16/20 osv :wacky:

Min første er forresten gutt :happy:

Har hørt om folk som blir dårligere og folk som blir bedre med nr to. Personlig har jeg blitt dårlig tidligere og kvalmen er mer konstant nå :hungover: Håper den ikke varer lenger enn sist. Merker stor forskjell på dager hvor jeg har mye og lite å gjøre. Men skal prøve i det lengste uten sykmelding, for da blir det helt kaos på jobb:shy:

Har hørt om folk som blir dårligere og folk som blir bedre med nr to. Personlig har jeg blitt dårlig tidligere og kvalmen er mer konstant nå :hungover: Håper den ikke varer lenger enn sist. Merker stor forskjell på dager hvor jeg har mye og lite å gjøre. Men skal prøve i det lengste uten sykmelding, for da blir det helt kaos på jobb:shy:

Ja, det er vel enten eller :wacky:

Krysser fingrene for at vi klarer oss greit begge to! Og du, jeg skjønner godt hvorfor du vil unngå sykemelding. Sitter med samme følelsen. Når det er sagt er det ingen som takker deg for at du presser deg over tålegrensen. Det er min erfaring. Og sett i forhold til et langt arbeidsliv er ikke noen uker/måneder så stor del å være sykemeldt. Det skal ikke gå på helsa løs heller. Og man skal fungere på hjemmebane også :Heartpink

Ja, det er vel enten eller :wacky:

Krysser fingrene for at vi klarer oss greit begge to! Og du, jeg skjønner godt hvorfor du vil unngå sykemelding. Sitter med samme følelsen. Når det er sagt er det ingen som takker deg for at du presser deg over tålegrensen. Det er min erfaring. Og sett i forhold til et langt arbeidsliv er ikke noen uker/måneder så stor del å være sykemeldt. Det skal ikke gå på helsa løs heller. Og man skal fungere på hjemmebane også :Heartpink

Det er litt spesielt, for vi er en liten arbeidsplass med tette bånd. Må jeg, så må jeg. Men håper jeg kan unngå det :-) Håper du får mindre kvalme denne gangen :Heartred

Kvalmen kom i uke 5:hungover:
Er 12+1 idag og enda kvalm men bedre og mindre oppkast heldigvis

Er myye kvalmere denne gangen enn de to første. Må spise litt konstant. Går jeg for lenge (en tur på butikken) kan jeg bli kjempekvalm og få brekninger. Er heldigvis ikke så ille når jeg sitter i ro, noe som er fint siden jeg har kontorjobb. Har ennå ikke kastet opp da, så mange av dere som har det myyye verre enn meg! Er 6+1 i dag..

4+5 , er ikke kvalm.. enda..
Har ikke vært kvalm i mine 2 tidligere svangerskap heller. Så mulig jeg slipper kvalmen i dette svangerskapet også..tvi tvi..

Back
Topp