Når kom kvalmen?

Vært av og på siden uke 5. Noen dager er jeg bedre men plutselig kommer kvalmen og oppkastet igjen :dead: (uke 7+5 nå)

Med første kom kvalmen i uke 5. Med lillesøster i uke 3 (altså 1 uke før positiv test) og denne gangen har den ikke kommet enda (hvertfall ikke så mye at den er plagsom eller jeg spyr) Tror jeg er 5+3. Nesten så jeg håper den skal komme for da vet jeg at jeg er gravid ;)

5 - 6 uker. Og det er ikke Morro.

Jeg blir kvalm av å være her inne, ha på en spesiell bukse, osv osv. Fader så jævlig! :banghead:

Herregud, jeg trodde nesten jeg var alene om å føle det slik! Forrige gang ble jeg kvalm av en spesiell jakke (den er i ull, og når den blir våt så luktet den våt hund :hungover:). Klarte ikke se på den jakken en gang, måtte gjemme den i boden. Var i et bryllup da jeg var rundt 8 uker (og ganske dårlig), og den kjolen måtte jeg selge etterpå fordi jeg klarte ikke ha den nært meg :hilarious: Ble også dårlig/kvalm av å være inne på forumet - helt merkelig :p

Jeg har vært heldøgns-uggen fra uke 4 denne gangen. Er uke 5+4 nå og kjenner jeg blir gradvis mer kvalm for hver dag som går ... Så nå spiser jeg litt sjokolade hver kveld for å nyte siste rest i tilfelle det blir som sist gang.

Da begynte spyinga 6+3 og var kvalm hele døgnet. Verst på kvelden og natten. Husker det var ganske tøft. Så gikk den verste delen av kvalmen over i slutten av uke 10 :)

Skrev graviddagbok sist gang hvor det står litt mer om det her :)
https://forum.babyverden.no/threads/dagbok-fra-min-første-graviditet.1908854/

Uke 5-6. Går opp og ned, men henger dessverre fortsatt godt i (uke 7 nå) :meh:

Kvalmen kom for fullt denne uken her, er 7+2 i dag. Den er verst på morgenen og frem til ettermiddagen. Kan få litt kvalme på kvelden også viss det er lenge siden jeg har spist. Opplever at det kan hjelpe å spise noe salt før jeg står opp av sengen, og så må jeg ha sitronbrus tilgjengelig hele tiden. Jeg har da angst for å kaste opp, så for meg er kvalmen uutholdelig til tider.... Sist svangerskap var jeg konstant kvalm fra ca. uke 7 til kvalmen ga seg i uke 14. Jeg kastet opp en gang i uke 13, og angrer bittert på at jeg ikke hadde kastet opp mer da kvalmen roet seg kraftig etter oppkast :hilarious: Dessverre er angsten tilbake denne gangen, så jeg gjør alt for å ikke kaste opp :p

Holder snart ikke ut denne kvalmen :( Hadde hypremesis sist svangerskap og føler det kommer mer snikende denne gangen. Har til må klart å være i full jobb men vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Skal begynne på opplæring på noe nytt på jobben i morgen og føler jeg må møte opp. Kvalmen er verst om morgenen og kvelden. Helt utslitt på kvelden og orker knapt å gå fra sofaen nede til å legge meg i senga i etasjen iver. Tannpuss kan jeg bare glemme om jervejakta holde på maten. Vanskelig å glede seg over graviditeten nå du føler deg så crappy.

Back
Topp