Når kom bodyen?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Når kom egentlig bodyen på markedet :)?
Jeg er født i 1989, og samboeren min i 1991. Da var det omslagstrøyer med med masse tråder. Og ofte med blonderkant :D

Noen som er yngre enn meg eller har barn eller søsken som kan hjelpe meg finne sånn ca når bodyen ble vanlig på det norske markedet :)?

Jeg er jo 10 år eldre enn deg og absolutt omsalgstrøye-generasjonen, men jeg har søskenbarn født midt på 90-tallet som jeg mener hadde body

Jeg fikk barn i 2002, da var det enda overvekt av omslagstrøyer og brillebukser i mange butikker, når jeg fikk nummer to i 2005 var det ikke å oppdrive lengre, da var det bodyer for alle penga.

Jeg brukte kunn bodyer da jeg fikk min første i 2001.

Jeg er født på 80-tallet. Da gikk det i sparkebukser. Tipper bodyen kom på nittitallet en gang?

Jeg googla litt og fant ut at de ble funnet opp i USA på 50-tallet! Tok jammen lang tid før de kom hit da

hvordan i huleste vet dere om dere brukte body eller ikke da dere var små?:p Jeg aner ikke hva jeg hadde på. Har kanskje 2 babybilder av meg

hvordan i huleste vet dere om dere brukte body eller ikke da dere var små?:p Jeg aner ikke hva jeg hadde på. Har kanskje 2 babybilder av meg

Har sikkert ti stappfulle album med bilder fra fødsel til toårsalder, og så snakker jeg da med moren min. :)

Har sikkert ti stappfulle album med bilder fra fødsel til toårsalder, og så snakker jeg da med moren min. :)
om det er én ting jeg tror jeg aldri har snakka med moren min om så er det det :p

om det er én ting jeg tror jeg aldri har snakka med moren min om så er det det :p

Mens det er en helt naturlig ting jeg har snakket med mamma om, jeg har jo også hatt et par av de gamle omslagstrøyene til mine unger også, bare sånn nostalgisk. Mamma hadde tatt vare på et par av de fineste. Og når vi kledde på en bitte liten baby så var det et helt naturlig tema, i alle fall med min første som er alles første barnebarn, hvor annerledes det er nå enn da.

Jeg er født i 85 og har nettopp spurt mamma. Bodyene begynte å komme på 80 tallet, men helsesøster frarådet dette siden de måtte tres over hodet og det var ikke bra mente de. Samtidig brukte nesten alle tøybleier og da var disse brillebuksene svært praktisk siden tøybleier måtte byttes ofte. Ca hver 3 time på små babyer. Min kusine som er født i 91 brukte papirbleier og body.

Mens det er en helt naturlig ting jeg har snakket med mamma om, jeg har jo også hatt et par av de gamle omslagstrøyene til mine unger også, bare sånn nostalgisk. Mamma hadde tatt vare på et par av de fineste. Og når vi kledde på en bitte liten baby så var det et helt naturlig tema, i alle fall med min første som er alles første barnebarn, hvor annerledes det er nå enn da.
Ja, ser den :) men vi har aldri snakka om det. Vi har snakka om bleier. Mamma og pappa kasta alt babyutstyr da yngste var hva da.. 5?

Jeg fikk også mye av det gamle tøyet mitt da jeg fikk frøkna, og når jeg tenker etter så tror jeg ikke det var én body. Men en haug av sparkebukser :D

Back
Topp