Når kjente du liv i magen under andre svangerskap?:-)

Ca uke 16. kjente ikke før uke 22 med første. Morkakas plassering har også mye å si for når man kjenner liv
 
Rundt uke 17 mener jeg. Noen uker tidligere enn med første. Morkaka foran på begge:)
 
Kjente liv rundt uke 21 med andre. Morkaka foran. Mens i første svangerskap, da var morkaka bak, og jeg kjente liv i uke 17.
 
Kjente fra uke 12 med nr2 (uke 13 med nr3 - men med nesten 2 ukers opphold plutselig, frem til uke 15noe.).
Kjente også uke 14 med nr1.
Slikt er veldig individuelt, samt at morkakens plassering spiller en rolle. :)
 
Jeg er gravid med nummer to nå: Jeg er 18+2 i følge menstermin i dag og kjente første tydelige dult for to uker siden. Jeg har morkaka bak denne gangen også, kjenner ikke liv daglig enda, går 2-3 dager mellom☺️
 
Kjente daglig liv fra uke 17 :) Morkaka bak. Samme som førstegang :)
 
Med nr 1: uke 11/12. Kjente utenpå i uke 14.

Med nr 2: uke 11. Kjente utenpå i uke 13.

Begge gangene ble de første bevegelsene bekreftet med ultralyd, ellers hadde jeg aldri trodd på hva jeg kjente :p
 
Kjente i uke 12 med nr 2. Trodde ikke det var mulig en gang :eek: men fikk det bekrefta på ul :)
 
Kjente rundt uke 18 denne gangen, med baby nr 2. Morkaken dekker høyre framside av magen min, så litt dempet følelse pga det. Nå kjenner jeg flere ganger daglig, og er 20 uker imorgen:happy:
 
Første: uke 16 -> morkake bak
Andre: Uke 15 -> morkake bak, og utenpå magen allerede fra uke 17/18
Tredje: Såvidt noe rundt uke 12-14 og deretter NADA før nærmere uke 19, utenpå mage rundt uke 24 -> morkake foran.

Jordmor forklarte hvorfor jeg kunne kjenne så tidlig den tredje gangen og det var nok fordi livmoren lå i klem på vei opp av bekkenet i rundt uke 12-13. Da den så var kommet opp av bekkenet fikk lille plutselig masse plass pg på flergangs vokser livmoren raskere i starten. Så når det da ble masse plass og i tillegg også morkake foran gikk det lang tid før jeg kjente noe særlig igjen.
 
Uke 12-13 med nummer to :). Kjente også tidlig med første, selv om morkaken har ligget på fremsiden begge gangene. Men mer tydelige bevegelser denne gangen, første gang mer bobler/fiskehale.
 
Rundt uke 17.
Med første kjente jeg ikke liv før uke 21, men da hadde jeg også morkaka foran på magen :)
 
Allerede 11+ noe. hadde kjent i noen dager da jeg var på UL 12+1
 
Back
Topp