Når kjente du de første bevegelser fra fosteret?

Absolutt ikke uvanlig å ikke merke noe før rundt uke 20 [emoji4] Er vel mer unntaket enn regelen at førstegangsgravide merker noe i uke 15. Plutselig kjenner du noe så du skjønner at det er den lille [emoji4]
Kjenner nå, er 15-16 uker nå:)
Hvordan kjennes det ut egentlig? Tror jeg kjente noe i sta... men var mest sannsynlig bare luft :p
Og hvor kjenner man det? Ut mot "mgeskinnet" eller lengre inn i kroppen? Vil tro det kjennes en plass mellom navelen og sambenet siden det er der livmora ligger...
 
Hvordan kjennes det ut egentlig? Tror jeg kjente noe i sta... men var mest sannsynlig bare luft [emoji14]
Og hvor kjenner man det? Ut mot "mgeskinnet" eller lengre inn i kroppen? Vil tro det kjennes en plass mellom navelen og sambenet siden det er der livmora ligger...
Kjenner det under navlen ja. Et små puff.. Eneren som bobler eller noen pirker på innsiden av magen [emoji85][emoji23] vaskelig å forklare. :) men jeg er med nr 3.. Kjente for hvertfall en ukes tid siden. Var da ca 14-15 uker...
 
Hvordan kjennes det ut egentlig? Tror jeg kjente noe i sta... men var mest sannsynlig bare luft [emoji14]
Og hvor kjenner man det? Ut mot "mgeskinnet" eller lengre inn i kroppen? Vil tro det kjennes en plass mellom navelen og sambenet siden det er der livmora ligger...
Du vet hva det er første gang du kjenner det. [emoji4] ingen grunn til bekymring[emoji16]
Nummer 1 kjente liv uke 22
Nummer 2 kjente liv i uke 17
Nummer 3 kjente liv i uke 15
Nummer 4 nå kjente jeg liv i uke 13
 
Jeg er 15+5 I dag og kjenner så vidt noe, som ikke er luft[emoji23] men jeg har bakovervendt livmor og ofte man kan kjenne det litt før når den ligger sånn. Ved forrige graviditet så kjente jeg ikke mye før oul[emoji4]


Å, kjenner man det tidligere da? Det forklarer hvorfor jeg kjente noe i uke 14 med førstemann! Var vel 13+4/5 eller noe..! Haha så spennende. Nå er jeg 13+4, men har ikke kjent noe enda!
 
Jeg har lurt litt i dag om jeg faktisk kjenner liv allerede. Men syns jo det er veldig tidlig. Hender det liksom dulter litt borti der nede. Er ganske sikker på at det ikke er luft. Er 13+0 i dag. Hadde ikke forventet å kjenne noe så tidlig selv om det er nr 2. Fikk bekreftet at morkaka ligger på venstre side og jeg kjenner mye foran og på høyre side. Hjelper så på humøret å kjenne liv når dagene ellers er fortsatt fryktelig dårlig. :)
 
Hvordan kjennes det ut egentlig? Tror jeg kjente noe i sta... men var mest sannsynlig bare luft :p
Og hvor kjenner man det? Ut mot "mgeskinnet" eller lengre inn i kroppen? Vil tro det kjennes en plass mellom navelen og sambenet siden det er der livmora ligger...

Jeg kjenner mest hvis jeg ligger på ryggen så magen strekkes ut på en måte [emoji4] Da kan jeg kjenne små knuff helt nede ved skambeinet på høyre side [emoji4]
 
Sniker fra desember.

15+0 er veldig tidlig, da, jeg synes ikke du skal bli bekymret om du ikke har kjent noe ennå :) Jeg fikk beskjed av jordmor om at det var vanlig å ikke kjenne noe før uke 20 som førstegangs.

Jeg kjente ikke noe jeg var sikker på at var liv før uke 21 og det første ordentlige sparket kom først i uke 22. Mannen kjente det ikke før i uke 25. Jeg har morkaken foran, da.
 
Å, kjenner man det tidligere da? Det forklarer hvorfor jeg kjente noe i uke 14 med førstemann! Var vel 13+4/5 eller noe..! Haha så spennende. Nå er jeg 13+4, men har ikke kjent noe enda!
Man kan kjenne det tidligere.. Ikke ved å holde på magen, men inni. Jeg har kjent masse de siste dagene[emoji7][emoji7]
 
Var på ultralyd i går og morkaka mi ligger i veien, så er nok en stund til jeg kjenner noe, men er egentlig litt rart, for krabaten inni der var vanvittig aktiv!
 
Jeg har kjent henne for ett par uker siden, 2 ganger med 2 ukers mellomrom :P De siste dagene nå har jeg begynt å kjenne henne daglig, har kjent de 3 forrige dagene, selvom jeg ikke har kjent noe i dag enda ;) Jeg er 18+1 og førstegangs :)
 
Lurer på om jeg kjente snuppa i går kveld. Det var som om en luftboble sprakk inni der, etterfulgt av dirring. 16+0 i går og har morkaka bak. Førstegangs ❤️❤️
 
Har kjent det siden uke 16, hver dag. Er nå i uke 20, førstegangs. Men har morkaken bak så det er nok derfor jeg kjente så tidlig. Har kjent det utenpå litt over en uke.
 
Kjente tydelig dult i magen forrige torsdag, 17+0. Har ikke kjent noe betydelig frem til i dag, hvor det plutselig var masse aktivitet igjen
Heart_red.jpg
 
Har kjent liv kver dag flere ganger om dagen siden 17+1, er andre gangs så vet kordan det kjennes ut denne gangen! Verdens beste følelse! [emoji173]
 
Jeg kjente første tegn når jeg var 15+4, men så ble det rolig igjen helt til i dag. I dag har jeg kjent tydelige bevegelser. Virker som den lille liker å snu seg rundt på høyre side av magen. Kjenner det dulter. [emoji173]️
 
Jeg kjente de første klare sparkene i uke 17 :) da var det ingen tvil om at det var spark. Men dette er nummer to da. Med storesøster har jeg skrevet ned at jeg kjente de første sparkene i uke 19 :) så ikke noe unormalt å ikke ha kjent liv i uke 15 nei :)
 
Back
Topp