Når kjente du de første bevegelser fra fosteret?

Jente24år

Glad i forumet
Er i uke 15+0 i morgen, og har enda ikke kjent noen ting... blir litt bekymra... forventer ikke å kjenne spark.. men burde vel kanskje kjent bobler eller lignende? Er førstegangs...
er det noen tid på døgnet hvor du kjenner det mest? Evt i spesielle situasjoner? Før man har spist? Prøver å holde pusten en kort stund, å kjenne skikkelig godt etter, men fortsatt ingenting :p
 
Er i uke 15+0 i morgen, og har enda ikke kjent noen ting... blir litt bekymra... forventer ikke å kjenne spark.. men burde vel kanskje kjent bobler eller lignende? Er førstegangs...
er det noen tid på døgnet hvor du kjenner det mest? Evt i spesielle situasjoner? Før man har spist? Prøver å holde pusten en kort stund, å kjenne skikkelig godt etter, men fortsatt ingenting :p

Vet du om du har morkaka foran eller bak?
Hvis den er foran og du er førstegangs må du nok regne med noen uker til, kanskje helt til uke 20.
 
Nei det vet jeg ikke, hun sa ikke noe når jeg var på tul i uke 9...

Jeg har min bak, men er også førstegangs, så forventer ikke noe helt enda selv om jeg er 15 uker om et par dager.

Men ingenting å bekymre seg for med andre ord. Veldig vanlig at det tar litt tid første gang :)
 
Sist gang kjente eg det først etter oul! Var vel då eg forstod at det faktisk var liv i magen [emoji23] var vel 17 uker då! denne gangen har eg kjent noe små bevegelser!
 
Sniker fra januar

Kjente såvidt noe i uke 18. Var usikker på om det var bevegelse eller ikke. I dag er jeg uke 20 og har kjent masse bevegelse de to siste dagene. Pappaen fikk kjenne sitt første spark i går[emoji173]️ Er førstegangs med morkaka bak.
Hadde ikke forventet at han skulle kjenne det så tidlig. Kjenner flere som ikke har kjent noe før uke 20. Er veldig individuelt.[emoji5]
 
Jeg er 15+5 I dag og kjenner så vidt noe, som ikke er luft[emoji23] men jeg har bakovervendt livmor og ofte man kan kjenne det litt før når den ligger sånn. Ved forrige graviditet så kjente jeg ikke mye før oul[emoji4]
 
Med første kjente ikke jeg bevegelse før uke 22. Da var morkaken foran. Med andre i uke 17-18, da var ikke morkaken like dekkende på forsiden.
 
Jeg er 15+5 I dag og kjenner så vidt noe, som ikke er luft[emoji23] men jeg har bakovervendt livmor og ofte man kan kjenne det litt før når den ligger sånn. Ved forrige graviditet så kjente jeg ikke mye før oul[emoji4]

Hva er forskjellen på den og luft?:)
 
Min venninne som er høygravid nå kjente ikke bevegelser før uke 25! :) Førstegangs hun også.
 
Som førstegangs er det ingen grunn til bekymring i uke 15 ❤️ Forsåvidt ikke som flergangs heller ;)
Det er mange som ikke kjenner de første bevegelsene før uke 20, og først i uke 24 skal du kjenne daglig liv.
Jeg kjente veldig tidlig, i slutten av uke 14 denne gangen. Var ikke helt sikker da, men 15+0 var jeg helt sikker. Kjennes ut som små bobler som sprekker :)
Jeg har morkaka foran, men på høyre side, så kjenner bevegelser på venstre side.
Det er foreløpig litt tilfeldig når jeg kjenner noe, men oftest når jeg sitter, tipper han kanskje får litt dårligere plass da enn når jeg står/ligger.
 
Last edited:
Jeg kjente ikke bevegelse før uke 20 med førstemann. Du har ikke noe å bekymre deg for ennå :)
 
Luften kjennes mer som en vandrene bevegelse nedover, men disse små "pokene" er mer sentrert og på ett sted og mer mykt. Hvis det var forståelig [emoji23][emoji85]

Aah :) haha ja litt. Har noen sånne små bobler som liksom «sprekker» helt ut av det blå men da er det nok fortsatt bare luft foreløpig.. xP veldig tidlig uansett så får bare smøre meg med tålmodighet!
 
Jeg har kjent liv i over en uke nå (14+5), men er andregangs. Første gang kjente jeg ikke noe før i uke 17-18, men som de andre sier her så er det veldig individuelt og ikke uvanlig å ikke kjenne liv så tidlig når du er førstegangs [emoji4]
 
Er i uke 15+0 i morgen, og har enda ikke kjent noen ting... blir litt bekymra... forventer ikke å kjenne spark.. men burde vel kanskje kjent bobler eller lignende? Er førstegangs...
er det noen tid på døgnet hvor du kjenner det mest? Evt i spesielle situasjoner? Før man har spist? Prøver å holde pusten en kort stund, å kjenne skikkelig godt etter, men fortsatt ingenting :p

Med førstemann kjente jeg ikke noe før uke 19-20. Så ville ikke bekymret meg så mye enda[emoji4]
 
Absolutt ikke uvanlig å ikke merke noe før rundt uke 20 [emoji4] Er vel mer unntaket enn regelen at førstegangsgravide merker noe i uke 15. Plutselig kjenner du noe så du skjønner at det er den lille [emoji4]
 
Har ikke kjent noe enda, er 13+4 så er vel litt tidlig enda
 
Nummer 1 kjente liv uke 22
Nummer 2 kjente liv i uke 17
Nummer 3 kjente liv i uke 15
Nummer 4 nå kjente jeg liv i uke 13
 
Back
Topp