Når kjente du bevegelse i magen første gang?

Bkno3553130

Blir kjent med forumet
Førstegangsgravid her‍♀️ Lurer på når andre kjente bevegelse i magen første gangen, og ble det mer og mer etter dette? Hvor i magen kjente dere det? Er selv i uke 18+4, og kjente noe som føltes som «poking» nede i magen på høyre side for noen dager siden. Har ikke kjent noe etter dette, og lurer litt på om det bare kan ha vært luft‍♀️ (selv om det føltes veldig tydelig). Vet jo at dette er veldig individuelt, men lurer likevel litt på andres erfaringer:)
 
Last edited:
Har kjent til ulike tider i hvert svangerskap. Har hatt mye å si hvor morkaka er plassert og hvordan den lille har lagt seg hos meg :)
1. svangerksap: Uke 16, sporadisk etterpå
2. svangerskap: ukentlig fra uke 15, daglig fra uke 18.
3. svangerskap: kjente såvidt noe i uke 13, så bare et par ganger til før livmoren kom opp av bekkenet så da fikk lille mer plass og morkaken var foran. Kjente såvidt noe mer før uke 22
 
Jeg var 16 uker på vei med første og 14 uker på vei med andre :) Kjente det helt nederst i magen, som en liten vibrasjon :)
 
Med nr 1; trodde jeg var 16 uker på vei, men ble satt tilbake nesten to uker. Kjente mer og mer.
Med nr 2; uke 12 kjente jeg (og morkaka var på fremsiden.. men hun sparket mye rundt). Kjente oftere og oftere.
Med nr 3, så kjente jeg bare sporadisk liv. Litt i uke 14, så ingenting i to uker, så litt i uke 16.. så ny pause på flere dager.

Men kjennes ut som.. "vinger som slår"/"boble som sprekker"/"som en fiskehale som sulter i", helt i starten. Så blir det tydeligere dytt og dunk etterhvert:)
 
Med nr én så kjente jeg ikke noe før uke 19, og med nr to ble jeg jeg satt ut den gangen jeg var 13+3 og plutselig kjente et helt tydelig dult mot magen ❤️
 
Rundt uke 18. Kjente noe luftbobler jeg mistenkte var baby, som ble bekreftet på UL. Hadde morkaken mot magen.
 
Kan ikke helt huske når det var med noen av dem, men kan huske at jeg hadde oul i 19+? og syntes det var sært å ikke kjenne noe av den herjingen eldste drev med i magen :p
Hadde morkaken fremme på begge to, hvis jeg ikke husker feil:)
 
På første var jeg kommet godt på vei, da jeg ikke ante helt hvordan det vill føles, så har det blitt tidligere og tidligere ....er nå i uke 12 og går å bare tripper for å kjenne første bevegelse :)
 
16+3 med første, 13+5 i andre, men andre svangerskap er tvillinger.
 
Back
Topp