Når kjente dere liv for første gang?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg er førstegangs gravid og har ikke peiling på når man burde kjenne første tegnet til liv fra den lille, eller hvordan det kjennes ut.

Trodde her om dagen at jeg kanskje kjente noe akuratt som noe dultet borti noe inni der, og det var i nedre del av magen og litt på venstre side. Men kjente det bare en gang, eller så kan det bare være meg som innbiller meg at det var den lille for det var ikke som jeg har hørt tidligere at det kjennes ut som en fiskehale eller luftbobler. Gleder meg så til å kjenne den lille bevege seg og sparke inni der. Men så er jeg bare 16+3 nå så det er kanskje litt tidlig å kjenne noe enda. :-)

Hvor langt på vei var du da du kjente første tegn til bevegelse/spark? Og hvordan kjentes det ut da? :-)

Er rimelig nøyaktig lik deg. Førstegangs og 16+4 på vei. Kjenner ingenting enda. Ikke som jeg har merket vertfall. Begynner å bli utålmooooodig :-P

17+0 når jeg begynte å kjenne bevegelse. Nå har jeg kjent litt hver dag:)

Er en uke siden jeg kjente første gang. Da var jeg 17+0 :)

Jeg er førstegangs og kjente noe som minnet om leamus allerede fra uke 14 eller 15 utean at jeg vet om det var babyen eller noe annet. Kjente tydleig liv da jeg var 16+5. Da var det helt tydelige små dult fra innsida. :) Og to dager etter fikk mannen også kjenne utenpå magen. Fantasktisk følelse!!

Uke 18 med første og uke 16 nå. Det lille dultet du kjente kan godt være den lille :-) Jeg har aldri syntes at det har kjent ut som fiskepakke som mange sier. Jeg synes det minner mer om tarmbevegelser/luftbobler, og eneste grunnen til at jeg klarte å skille det de første gangene var plasseringen. Kjenner det veldig langt nede.

Jeg er 16+5 i dag, og kjente fire små dult nede, litt til høyre da jeg var 16+2. Trodde heller ikke jeg skulle kjenne det så tidlig siden jeg er førstegangs, men det var en helt ukjent følelse for meg. "Dult" er i hvert fall riktigste beskrivelse for meg. Har kjent det bittelitt hver dag siden, men gjerne bare en gang om dagen. Gleder meg til mannen skal få kjenne det også :) Trodde det skulle bli lenge til, men leser at det tydeligvis går an fra uke 17-18.

Jeg er førstegangs og er 17 uker idag. Jeg har ikke kjent noe liv enda, ikke noe som kan minne om det heller :p Var hos jordmor i dag og når hun skulle høre etter fosterlyd så kom det flere spark sa hun, men jeg kjente ingenting :) Vanlig å kjenne det i uke 20 sa hun :)

Ååh, det er så spennende! Jeg ligger å kjenner etter hver dag, og håper jeg er en av de heldige som får kjenne bevegelse før uke 18 eller uke 20 :-)

Det høres sikkert rart ut, men jeg kjente allerede veldig tidlig noe i magen. Men etter dette har jeg ikke kjent så mye, litt sånn som kanskje kan være bevegelse. Har morkaka foran denne gangen, noe jeg ikke hadde sist. Men i går kjente jeg to tydelig dytt rett under navlen. Har også kjent bevegelse utenpå uten å kjenne det inni, kjemperart! Vet ikke om det i det hele tatt er mulig, men har også sett bevegelsen utenpå..

Kjente de første bevegelsene ca uke 15 denne gangen. Nå er jeg 18+3 og kjenner masse. Sist kjente jeg ikke noe før rundt uke 20 tror jeg, var i alle fall en god stund etter OUL. Da hadde jeg morkaka på fremsiden, denne gangen ligger den bak.

Uke 17 i dag, og er andregangs! Meeener jeg kjente bevegelse i går på jobb, blei iallefall vanskelig å konsentrere seg om jobben:)

Kjenner mer og mer bevegelse for hver dag som går nå! Mye under navlen, men også på sidene.. Blir spennende med UL nå :)

Kjente det første gang rundt uke 13. Da var det lette "bobler". Nå er det litt tydeligere.

Det kan ta litt tid å kjenne det som førstegangs, og så er det avhengig av hvordan morkaken din ligger.
Ligger den foran dempes det. :-)

Kjente det første gang rundt uke 13. Da var det lette "bobler". Nå er det litt tydeligere.

Det kan ta litt tid å kjenne det som førstegangs, og så er det avhengig av hvordan morkaken din ligger.
Ligger den foran dempes det. :)
Såpass ja, det var tidlig :-) Jeg har morkaken forran så tror nok det vil ta litt lenger tid før jeg kjenner noe..

Kjenner ingenting. Har Morkaken foran. Det har jeg hatt de andre gangene også. Da har jeg kjent liv ca uke 16.

Kjenner ingenting. Har Morkaken foran. Det har jeg hatt de andre gangene også. Da har jeg kjent liv ca uke 16.
Jeg er 16+4 i dag så får håpe at jeg er heldig og kjenner noe snart :-) men jeg er veldig forberedt på at det kan ta litt lenger tid før man kjenner liv når man har morkaken forran så jeg får smøre meg med tålmodighet :-)

Back
Topp