Når kjøpe vogn

Jeg kjøpte vogn allerede i uke 7 xsmile9 har lengtet til å endelig bli gravid etter 9års prøving. Og kom over et godt kupp på en facebookgruppe på en emaljunga vogn som jeg syns er så fin som såvidt var brukt 2-3 mnd til 800 kr :D
 
Jeg kjøpte vogn allerede i uke 7 xsmile9 har lengtet til å endelig bli gravid etter 9års prøving. Og kom over et godt kupp på en facebookgruppe på en emaljunga vogn som jeg syns er så fin som såvidt var brukt 2-3 mnd til 800 kr :D
Wow, for et kupp!
Jeg leter hver dag på Finn xsmile9
 
Vi kjøpte vel ca i uke 16-17 sist, var i alle fall før OUL. Kjøpte både vogn og bilsete nr 1+2 samtidig.
 
Jeg er helt på ‘vognkjøret’ nå :wacky: vi har bestemt oss for hvilken vi vil ha, eller jeg kom med alternativer, mannen bestemte hvilken av de og farge. Både mannen og sønnen min var enige om fargen, så da venter jeg for å se om noe dukker opp på finn, men den koster 9000 ny, så jeg vurderer faktisk helt ny.. er det galskap? Den selges for 7000-8000 brukt på Finn, så synes ikke det er SÅ mye å spare..
 
Jeg er helt på ‘vognkjøret’ nå :wacky: vi har bestemt oss for hvilken vi vil ha, eller jeg kom med alternativer, mannen bestemte hvilken av de og farge. Både mannen og sønnen min var enige om fargen, så da venter jeg for å se om noe dukker opp på finn, men den koster 9000 ny, så jeg vurderer faktisk helt ny.. er det galskap? Den selges for 7000-8000 brukt på Finn, så synes ikke det er SÅ mye å spare..

da hadde jeg kjøpt ny :)
Betalte 12000 (høhø) for min fox3.
Kostet 11000 for 2. og de selges dritdyrt på Finn. Så da ble konklusjonen min ny vogn :p
 
da hadde jeg kjøpt ny :)
Betalte 12000 (høhø) for min fox3.
Kostet 11000 for 2. og de selges dritdyrt på Finn. Så da ble konklusjonen min ny vogn :p
Ja, enig. Mannen mener det ikke er noen vits med ny. Men tror liggedelen har blitt større og så er det bedre dempere på den nye nxt90’en som vi da ønsker. Han vil jo ikke ha brunt skinn heller, men har googla meg til at flere som sier det blir fort ødelagt.
 
Ja, enig. Mannen mener det ikke er noen vits med ny. Men tror liggedelen har blitt større og så er det bedre dempere på den nye nxt90’en som vi da ønsker. Han vil jo ikke ha brunt skinn heller, men har googla meg til at flere som sier det blir fort ødelagt.
Barnas hus selger ntx90 til under 10 000 nå, kampanje
 
trodde det stod i posten din at du vurderte å kjøpe brukt til 900, derfor jeg tenkte jeg var lur med forrige info :bag:
De til 8990 er ikke med outdoor hjul sant?
Nei nei! Heller ny til 9000 enn brukt til 7-8000 :) nei, ikke outdoor hjul nei, da blir håndtaket brunt, og det ønsker ikke mannen. Kan bytte bare hjulene hvis jeg ser det blir behov senere :) Gutta vil også ha grønn vogn og svart understell, og den er jo ikke på tilbud. Bare de svarte å blå..
 
Nei nei! Heller ny til 9000 enn brukt til 7-8000 :) nei, ikke outdoor hjul nei, da blir håndtaket brunt, og det ønsker ikke mannen. Kan bytte bare hjulene hvis jeg ser det blir behov senere :) Gutta vil også ha grønn vogn og svart understell, og den er jo ikke på tilbud. Bare de svarte å blå..
Syns og den grønne var veldig fin , og enig i det med brunt håndtak, akkurat der burde man få velge selv.
 
Jeg har akkurat kjøpt meg vogn:love7 En silver cross sleepover duo. Fant på finn og er strålende fornøyd :Heartred Syns den er så fin!! Skal ha en vogn til med svingbare hjul foran, og som passer bedre i bilen. Men det venter jeg med til bølla er her tenkte jeg.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20220113-001114_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220113-001114_Samsung Internet.jpg
    383,9 KB · Visninger: 31
  • Screenshot_20220113-001031_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220113-001031_Samsung Internet.jpg
    347 KB · Visninger: 31
Babyshop har lenge hatt tilbud på fox 2, men når jeg tenkte å bestille så er de seff utsolgt. Har sendt mail til barnas hus og håper de prismatcher :D
 
Jeg har hele tiden tenkt emmaljunga nx90, men har de siste dagene lurt mer og mer på britax smile 3.. den har full liggestilling og er litt nettere/smalere(?) Liker ikke emmaljunga sin sittedel med full liggestilling. Syns den ser mer klumpete ut enn smile 3:hilarious: uff.. ikke mange problemer i livet når dette er den store problemstillingen:p
 
Jeg har hele tiden tenkt emmaljunga nx90, men har de siste dagene lurt mer og mer på britax smile 3.. den har full liggestilling og er litt nettere/smalere(?) Liker ikke emmaljunga sin sittedel med full liggestilling. Syns den ser mer klumpete ut enn smile 3:hilarious: uff.. ikke mange problemer i livet når dette er den store problemstillingen:p
Vi har britax smile 2 som vi brukte til storesøster. Veldig fornøyd med den! Syns den er så god å kjøre også :happy: Vet ikke om det er gjort store forandringer til 3eren da!
 
Jeg har hele tiden tenkt emmaljunga nx90, men har de siste dagene lurt mer og mer på britax smile 3.. den har full liggestilling og er litt nettere/smalere(?) Liker ikke emmaljunga sin sittedel med full liggestilling. Syns den ser mer klumpete ut enn smile 3:hilarious: uff.. ikke mange problemer i livet når dette er den store problemstillingen:p
Jeg prøvde både ntx 90 og smile i går . Overrasket hvor tung og stor ntx 90 var. Men solid og lun. Smile Britax var ultralett og mye finere å se på, men mindre mønster i hjul og mer skranglete på en måte. Hørt flere som merker den knirker etterhvert og mindre lun. Men personlig var den mye finere enn den svarte ntx 90 jeg så på i går. Var like før jeg kjøpte britax sin, men velger heller å bestille bugaboo :dummy:Smile
 
Last edited:
Jeg prøvde både ntx 90 og smile i går . Overrasket hvor tung og stor ntx 90 var. Men solid og lun. Smile var ultralett og mye finere å se på, men mindre mønster i hjul og mer skranglete på en måte. Hørt flere som merker den knirker etterhvert og mindre lun. Men personlig var den mye finere enn den svarte ntx 90 jeg så på i går. Var like før jeg kjøpte britax sin, men velger heller å bestille bugaboo :dummy:Smile
Takk for sammenligning! Enig med deg om utseende. Skal kun brukes til et barn. Tenker det må den tåle:happy: bor på Vestlandet så bar asfalt og grus hele året her. Det er liksom den dagen vi eventuelt har snø:hilarious: hsr ikke forhandler av britax her.. men må nok en tur på ikea snart, så da for jeg også dra å sammenligne!
 
Vi har britax smile 2 som vi brukte til storesøster. Veldig fornøyd med den! Syns den er så god å kjøre også :happy: Vet ikke om det er gjort store forandringer til 3eren da!
Så bra:happy: At den er lett å trille er absolutt en fordel ja! Heller mer og mer mot den altså:rolleyes:
 
Men i sammenligning så skal begge være like smale? Nxt90 og smile 3? 2 kg forskjell på liggedelen. Mannen nektet smile 3, han synes den så lite stabil ut, han ville gå for nxt90. Jeg liker best ergo, da slipper man at ungen spenner i fra når den skal legges ned eller våkner når man drar den delen ned.

Men her skal jeg bytte når barnet er litt eldre uansett, da blir det fremovervendt sittedel/sportsvogn.
 
Jeg kjøpte vogn brukt, er gravid med min første.
kjøpte en brukt emmaljunga super viking 2016 mod. Betalte 2500 kr for den og er selv superfornøyd med kjøpet! blir den perfekte vogna å ha i bygda der jeg bor. er mer grusveier enn det et asfalt så ville ha ei vogn med god demping. leste meg opp på vogna før kjøp og fant ut at det var den rette vogna for oss
 
Back
Topp