Når kan man starte snøfreseren på morgen?

Agnete

Forumet er livet
Bør man vise hensyn til naboen eller er det bare å frese i vei for man må tidlig på jobb?

Har lyst til å si; vise hensyn... Men akkurat når det gjelder dette: man MÅ jo faktisk på jobb. Brøytemaskiner kjører jo også rundt midt på natta og bråker. Når det gjelder bil og jobb er snø noe dritt, og man bør ha høy toleransegrense for akkurat dette!!!

Har lyst til å si; vise hensyn... Men akkurat når det gjelder dette: man MÅ jo faktisk på jobb. Brøytemaskiner kjører jo også rundt midt på natta og bråker. Når det gjelder bil og jobb er snø noe dritt, og man bør ha høy toleransegrense for akkurat dette!!!

Hvorfor må man bruke snøfreser? Kan man ikke snøspaden som mange av oss andre gjør?
Jeg sier vis hensyn.
At en traktor kjører forbi bråker ikke å nærheten av en konstant snøfreser som går i 30 minutter før 07 om morgen.

Her starter snøfreserne i 5 tiden. Kunne ikke brydd meg mindre. Folk må da få komme seg ut og på jobb.
Sære folk som irriterer seg over det :P

Syns det er helt greit å frese snø fra klokken 6.

Så tidlig man trenger syns jeg,må man så må man :)

Om noen hadde hindret min bestefar å frese innkjørselen sin slik at han ikke fikk kjørt min bestemor på en tidlig legetime (f.eks) så hadde jeg ikke blitt direkte fornøyd!

Eller foreldre som er alene med barn om morgenen. Går mye fortere å frese vekk snøen mens barnet ser på barne-tv enn å måtte måke alt for hånd.

Jeg kjenner jeg synes det er flott å være sær om det betyr at jeg tar hensyn til andre. Jeg ville aldri ha startet opp snøfreseren eller en gressklipper før 07 om morgen.
For det første så finnes det mange mennsker som ikke jobber normaltid, noen har kanskje akkurat kommet i seng, noen har kanskje barn som har problemer med å sove om natten og er ekstre vare.
Men jeg vet at vi lever i ett samfunn der det å vise hensyn til andre blir mindre og mindre av.
Jeg hadde uten tvil tatt spaden om jeg begynte tidlig en morgen. Det hender ganske ofte at jeg drar på jobb ved 03 tiden og jeg hadde aldri villet vekket min nabo fordi jeg måtte på jobb.
Men svarene jeg fikk i denne tråden var som forventet :)

Last edited:
Jeg kjenner jeg synes det er flott å være sær om det betyr at jeg tar hensyn til andre. Jeg ville aldri ha startet opp snøfreseren eller en gressklipper før 07 om morgen.
For det første så finnes det mange mennsker som ikke jobber normaltid, noen har kanskje akkurat kommet i seng, noen har kanskje barn som har problemer med å sove om natten og er ekstre vare.
Men jeg vet at vi lever i ett samfunn der det å vise hensyn til andre blir mindre og mindre av.
Jeg hadde uten tvil tatt spaden om jeg begynte tidlig en morgen. Det hender ganske ofte at jeg drar på jobb ved 03 tiden og jeg hadde aldri villet vekket min nabo fordi jeg måtte på jobb.
Gresset klippes aldri tidlig og heller ikke etter 20, ei på søndager:) der er jeg nøye. Men fresen fyres opp for jeg måker ikke 50 meter med spade/skuffe kl 5-6 på morran! Men som regelt freser vi på kvelden!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Gresset klippes aldri tidlig og heller ikke etter 20, ei på søndager:) der er jeg nøye. Men fresen fyres opp for jeg måker ikke 50 meter med spade/skuffe kl 5-6 på morran! Men som regelt freser vi på kvelden!

Det er da ikke forskjell på en gressklipper og snøfreser. Bråker like mye. Så om du kan snøfrese tidlig morgen så kan du klippe gresset også :)

Vel jeg må si jeg synes det er STOR forskjell på snøfresing og gressklipping! Det kan ikke sammenlignes; man har ikke behov for nyklippet gress føær man drar på jobb, men det kan være greitt å komme seg fram på veiene. Jeg tenker at om naboene blir sure for snøfresing så er det de som er sære. For all del om du synes det er greitt må du jo bare måke for hånd.

Vel jeg må si jeg synes det er STOR forskjell på snøfresing og gressklipping! Det kan ikke sammenlignes; man har ikke behov for nyklippet gress føær man drar på jobb, men det kan være greitt å komme seg fram på veiene. Jeg tenker at om naboene blir sure for snøfresing så er det de som er sære. For all del om du synes det er greitt må du jo bare måke for hånd.

Det bråker like mye så ingen forskjell. Hvorfor er det greit å vekke naboen på vinteren men ikke sommeren?
Jeg måker gjerne for hånd om det betyr at jeg tar hensyn til mine naboer:)

Det bråker like mye så ingen forskjell. Hvorfor er det greit å vekke naboen på vinteren men ikke sommeren?
Jeg måker gjerne for hånd om det betyr at jeg tar hensyn til mine naboer:)
Da har kanskje ikke du så mye å måke på??

Mannen min kan ikke komme for sent på jobb fordi han skal ta hensyn til naboer. Vi kommer ikke ut uten å fjerne snø, siden vi har en nedkjørsel til huset. Måke for hånd tar for lang tid, og krever en dusj etterpå. Heldigvis jobber alle naboene også for pengene sine, så det får vi ikke klager på:-)

Da har kanskje ikke du så mye å måke på??

Jo, har godt over 600 kvm for å få ut bilen. Tar det for hånd uten problemer. For hensyn er noe jeg viser for mine naboer. Den ene jobber turnus og den andre har barn som sliter med søvnen sin. Hadde aldri hatt hjerte til å vekke de tidlig på morgen fordi jeg skal på jobb. Det betyr opp tidligere og ut å måke :)

Gir litt f igrunn

Jeg hadde nok tatt spaden fatt selv, fordi jeg ikke liker å gjøre folk misfornøyde, å aldri vet hvordan naboene reagerer. Men hadde ikke blitt sint/irritert selv om noen andre her måtte bruke snøfres, uansett tid på døgnet. Blir raskt vant til lyden og klarer å dempe den vekk :)

Synes det skal være stille fram til 7, men etter det er det fritt fram!

Back
Topp