Kjærringa96
Elsker forumet
Så fryktelig tøft! Håper du får din fjerde herlighetSånn har jeg. Større risiko for å miste sent/tidlig fødsel feks. :/
Allerede mistet 3 babyer mellom uke 12-18. Har fått 3 herligheter også altså <3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så fryktelig tøft! Håper du får din fjerde herlighetSånn har jeg. Større risiko for å miste sent/tidlig fødsel feks. :/
Allerede mistet 3 babyer mellom uke 12-18. Har fått 3 herligheter også altså <3
Å gå på do er ikke like avslappende som før jeg ble gravid Redd for å se blod. Graviditeten min startet med spotting, så kraftig blødning, mer enn da jeg har mensen. Da jeg var 6 uker på vei i følge menstermin hadde jeg en ny blødning (en halv dag). Og nå i uke 8 i følge menstermin har jeg spottet av og på i noen dager.Prøver å slappe litt mer av nå, i uke 9. Så etter nipt og ultralyd i uke 12, og spesielt etter man begynner å kjenne bevegelse så håper jeg at jeg klarer å ikke bekymre meg så mye!
Med første så var jeg litt nervøs første ukene, redd for å se blod etc. men var egentlig aldri redd, og etter tidlig ultralyd var det ingen bekymring hos meg. Håper på å komme dit igjen Ting kan jo alltids skje, men mest sannsynligvis går det jo bra nå
Jeg fikk vite av gyno her for ei uke siden at 12 fullgåtte uker var ved 12+0, skulle slutte med progesteron støtte da, så jeg spurte om det var ved 12+0 eller 12+6, og kjente jeg blei gla for svaret jeg fikk da. Så da er du ennå nærmere 12 fullgåtte ukerEtter
så vil jeg nok slappe av litt mer. Er 10+3 nå.
- negativ NIPT test (forventer svar i uke 11 eller 12
- Alt bra på fosterdiagnostikk i uke 13+0
- 12 fullgåtte uker (13+0)
Ellers er OUL, uke 23, uke 34 og fødsel store milepæler
Åh, jeg mener jeg har lest motsatt før. Men det gir jo mening når jeg tenker meg omJeg fikk vite av gyno her for ei uke siden at 12 fullgåtte uker var ved 12+0, skulle slutte med progesteron støtte da, så jeg spurte om det var ved 12+0 eller 12+6, og kjente jeg blei gla for svaret jeg fikk da. Så da er du ennå nærmere 12 fullgåtte uker
Jeg også trudde det var motsatt, også glemmer jeg fort fra forrige vellykket graviditet. Så nå stiller jeg gyno alle spørsmål på nytt men er som du sier gir mer mening jaÅh, jeg mener jeg har lest motsatt før. Men det gir jo mening når jeg tenker meg om
Altså jeg husker ikke noe fra første eller andre graviditet. Må lese meg opp på alt igjen. Føler meg helt hjelpesløs når jeg er hos jordmor. Skylder på at jeg allerede har to og unødvendig info er kasta ut fra hjernen for lenge siden grunnet kapasitetsproblemer.Jeg også trudde det var motsatt, også glemmer jeg fort fra forrige vellykket graviditet. Så nå stiller jeg gyno alle spørsmål på nytt men er som du sier gir mer mening ja
Jeg fikk beskjed av gyn om å slutte med progesteronstøtte når jeg er 12+6.. Rart det er så forskjellige beskjederJeg fikk vite av gyno her for ei uke siden at 12 fullgåtte uker var ved 12+0, skulle slutte med progesteron støtte da, så jeg spurte om det var ved 12+0 eller 12+6, og kjente jeg blei gla for svaret jeg fikk da. Så da er du ennå nærmere 12 fullgåtte uker
Jeg går på progesteronstøtte fordi jeg hadde kort lutealfase, på 10 dager. Det er nok forskjell på om man går på prog pga ivf eller for lite progesteronnivå. Ved ivf er det vel som regel til uke 9 (?), og ved lav progesteron til uke 12, men jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor noen sier 12+0 og andre 12+6..Eg fikk beskjed om å slutte 8+0 og er no 10+2, har gått bra så langt. Men no har eg ikkje påvist for lav progesteron, gikk bare på det pga ivf men da dette var fryseforsøk kunne eg strengt tatt klart meg uten. Kan vere individuelle forskjeller som gjør at anbefalingene spriker sånn?
Jeg fikk beskjed om å slutte 9+0, så er litt variert rundt omkring ser jeg Fant en forskningsstudie som viser at kvinner med lav progesteron skal kunne klare seg uten tilskudd fra uke 7+0, og at tilskudd utover uke 8/9 strengt tatt ikke er nødvendig med mindre det er ønskelig for pasienten Jeg tar tilskudd som følge av habituell abort, tok til uke 9+0 med datteren min og det gikk helt fint Kommer til å gjøre det samme denne gangenEg fikk beskjed om å slutte 8+0 og er no 10+2, har gått bra så langt. Men no har eg ikkje påvist for lav progesteron, gikk bare på det pga ivf men da dette var fryseforsøk kunne eg strengt tatt klart meg uten. Kan vere individuelle forskjeller som gjør at anbefalingene spriker sånn?
Ja du sier noe der, men er jo mye forskjellig praksis rundt om i det norske helsevesen. Går du til privat gyno? Jeg går til privat spesialist pga hormonsystem ol. Men gjør meg absolutt ingenting å slutte 12+0, gleder meg til å bli ferdig med dette griseriet.Jeg fikk beskjed av gyn om å slutte med progesteronstøtte når jeg er 12+6.. Rart det er så forskjellige beskjeder
Ja, gikk privat hos en fertilitetsspesialist. Jeg skulle også gjerne sluttet 12+0, men vil høre på anbefalingen jeg fikkJa du sier noe der, men er jo mye forskjellig praksis rundt om i det norske helsevesen. Går du til privat gyno? Jeg går til privat spesialist pga hormonsystem ol. Men gjør meg absolutt ingenting å slutte 12+0, gleder meg til å bli ferdig med dette griseriet.
Ja trur ikke det er stort annet å gjøre, man må jo bare gjøre som de sier. Selv om det er forskjellig informasjon ute å gårJa, gikk privat hos en fertilitetsspesialist. Jeg skulle også gjerne sluttet 12+0, men vil høre på anbefalingen jeg fikk
Forstår hva du mener Jeg har også lite symptomer og dager der jeg ikke kjenner så mye.Jeg er liksom ikke engstelig, men jeg klarer ikke helt å virkelig glede meg heller enda - hvis det gir mening? Var på ul 8+4 (ble målt 7+6) og alt var som det skulle. Men jeg har mange dager uten symptomer som jeg sikkert skal være sjeleglad for, men blir jo litt småredd også. Tror ikke jeg kommer til å akseptere det helt før jeg får synlig mage å fin otul
Har noen gode stunder her og der hvor jeg og samboer gleder oss sammen, men sånn generelt så føles ting som vanlig akkurat nå, og det forventet jeg ikke før jeg ble gravid da jeg er en person som kan glede meg vilt til alle små ting i livet