Når kan man puste lettet ut?

Kjærringa96

Elsker forumet
Når føler du deg trygg på at graviditeten kommer til å gå bra? :)

Jeg venter enda spent på hvordan det står til inni magen. Ny hcg måling i morgen, og jeg har bestilt ny UL på fredag. Håper virkelig at fosteret har vokst og at vi får sett et hjerte som banker denne gangen:nailbiting::facepalm:

Er det positive nyheter etter hcg prøven i morgen og UL på fredag så føler jeg kan puste litt mer lettet ut. Da er jeg 9 uker på vei i følge menstermin.

Når føler du deg trygg på at graviditeten kommer til å gå bra? :)

Jeg venter enda spent på hvordan det står til inni magen. Ny hcg måling i morgen, og jeg har bestilt ny UL på fredag. Håper virkelig at fosteret har vokst og at vi får sett et hjerte som banker denne gangen:nailbiting::facepalm:

Er det positive nyheter etter hcg prøven i morgen og UL på fredag så føler jeg kan puste litt mer lettet ut. Da er jeg 9 uker på vei i følge menstermin.
Helt ærlig så trur jeg ikke jeg kommer til å puste lettet ut før jeg sitter med barnet i armene i september. Selv om man sier uke 12 er den magiske grensa, så vet man jo aldri lissom. Huff nå virket jeg veldig negativ og det er overhode ikke meningen. Vi er alle forskjellige og mange tar ting mer med ro etter uke 12.

Etter uke 12 og ved vellykket UL rundt da. Så enda litt mer etter uke 23.

Når barnet ligger terminfødt i armene mine :shy: Ultralyden rundt uke 12 er fosterdiagnostikk, dessverre får noen en vond beskjed. Det samme kan skje ved OUL. Håper mye letter etter OUL..

Jeg tror jeg kanskje puster litt mer ut etter ul uke 12? Føler meg enda ikke trygg selv om jeg er 9 fullgåtte uler og ul for noen dager siden så veldig fin ut.

Men sikkert ikke helt lettet før barnet er født, kjenner jeg blir mer og mer engstelig for at noe skal gå galt, jo eldre jeg blir.

Jeg føler meg ikke trygg før ultralyd/kontroll på sykehuset. Har time til sykehuset da jeg er i uke 12 (tidlig ultralyd offentlig pga tidligere aborter).

Etter
  1. negativ NIPT test (forventer svar i uke 11 eller 12
  2. Alt bra på fosterdiagnostikk i uke 13+0
  3. 12 fullgåtte uker (13+0)
så vil jeg nok slappe av litt mer. Er 10+3 nå.

Ellers er OUL, uke 23, uke 34 og fødsel store milepæler

Det vil nok ligge en liten redsel gjennom hele svangerskapet, men for min del så føler jeg at det er veldig skjørt nå. Håper jeg kan nyte graviditeten mer etter hvert :)

Til dere som føler dere kan puste litt mer etter uke 12, det er søren med ikke så lenge til :smiley-bounce016
Enig. Det er jammen ikke lenge til :talk017

Vi skal også på ultralyd på fredag, er da 10 fullgåtte uker. Hvis alt er bra da, senker jeg nok skuldrene en god del. Skal også fortelle søsknene det da, om alt er fint. Formen er ikke på topp, så det blir deilig å slippe å skjule det i eget hjem:happy:

Vil nåkk ha en liten bekymring helt til jeg sitter med babyen i armene. Men mistet når jeg var i uke 8 sist men oppdaget det først i uke 11. Så når jeg har fått hos fastlegen min som har ultralydmaskin på tirsdag (10+3) så vil jeg nåkk føle meg litt lettere enn jeg gjør nå også vil mye av bekymringene forsvinne ved TUL. Vet at jeg ikke kan sitte å bekymre meg hele svangerskapet så vil nåkk senke skuldrene ganske mye når de første 12 ukene og TUL er passert :Heartred

Vil nåkk ha en liten bekymring helt til jeg sitter med babyen i armene. Men mistet når jeg var i uke 8 sist men oppdaget det først i uke 11. Så når jeg har fått hos fastlegen min som har ultralydmaskin på tirsdag (10+3) så vil jeg nåkk føle meg litt lettere enn jeg gjør nå også vil mye av bekymringene forsvinne ved TUL. Vet at jeg ikke kan sitte å bekymre meg hele svangerskapet så vil nåkk senke skuldrene ganske mye når de første 12 ukene og TUL er passert :Heartred
Ikke før etter OUL tror jeg.
Første gangen jeg var gravid ble det SA i uke 13/14, og etter det har jeg hatt vanskelig å slå med til ro før jeg har vært på minst en eller to ultralyder :bag:
Dere er sterke :Heartred Håper dere får positive UL og kan slippe litt av bekymringene:Heartred

Prøver å slappe litt mer av nå, i uke 9. Så etter nipt og ultralyd i uke 12, og spesielt etter man begynner å kjenne bevegelse så håper jeg at jeg klarer å ikke bekymre meg så mye!

Med første så var jeg litt nervøs første ukene, redd for å se blod etc. men var egentlig aldri redd, og etter tidlig ultralyd var det ingen bekymring hos meg. Håper på å komme dit igjen :hilarious: Ting kan jo alltids skje, men mest sannsynligvis går det jo bra nå

Back
Topp