Når kan man prøve igjen etter SA?

Ronja123

Flørter med forumet
Oktoberskattene 2015
Hei alle sammen :)
Jeg trenger råd fra dere!

Skrev her inne på fredag for 1 1/2 uke siden at jeg hadde vært på ultralyd hvor de ikke fant fosteranlegg. Søndag samme uke begynte jeg å blø - akkurat som vanlig menstruasjon. Det eneste som var forskjell var at det kom ut en liten klump med blod på slutten.

Lurer på når vi kan prøve igjen? Telles dette som menstruasjon eller bør jeg vente 1 mnd til neste eggløsning? Har lyst til at spiren skal sitte så fort som mulig, men hvis det er større sannsynlighet for at det går bra hvis jeg venter, så gjør jeg selvfølgelig det!

Føler ikke at legen skjønte meg og at jeg fikk ordentlig svar :) håper dere kan hjelpe meg!

Omtrent alle leger sier forskjellig! Noen anbefaler å vente opptil tre måneder, andre en måned og noen sier kjør på med en gang.
Den første dagen av SA telles som første dag i siste mens.
Med mindre det er en medisinsk grunn, og det hadde du fått beskjed om i så fall, så tenker jeg at det viktigste er hva dere føler og ønsker! Så kjør på, sier jeg!! Man er jo mer fruktbar etter SA!! Heia!!! :D

Bare vær litt forberedt på at noen får en litt rar syklus etter en SA (sen EL, lang syklus), men det gjelder absolutt ikke alle!!

Lykke til!!! :D

Vi prøvde igjen rett etter sa'en i juli uten å vente på ny mensen :) å det gikk fint her.
Tror kanskje det kommer litt ann på hvor langt man er på vei. Jeg var ikke mer enn 5 uker på vei, og opplevde sa'en som en vanlig mens. Hadde jeg vært lwngre på vei så hadde det nok vært mer jobb for kroppen å hadde nok ventet en mens (kanskje)

fått beskjed om 2 mnd jeg ;)
lykke til <3

Vi prøver på nytt med en gang her! Gyn sa at det bare er å kjøre på hvis vi ønsker det :-) EL i morra her, da er det 18 dager siden 1. dag i SA, så er 3 dager på etterskudd. Men vet at det varierer veldig når EL kommer. De fleste sier at man bør vente med grunn i å få mer nøyaktig termindato, men det ordner seg jo med UL uansett, så hvis dere er psykisk klare etter SA, peis på! :-) Lykke til...

Jeg har hørt det er lettere å bli gravid rett etter sa. Termin finner de på ultralyd. Jeg hadde en sa 2 august

Takk for svar :)
Legen jeg var hos sa at bør vente til nesten EL som er om ca. 1 mnd. Min samboer har hengt seg veldig opp i det. Han er redd vi skal miste igjen.

Det er ikke vist noen sammenheng mellom å blir gravid rett etter SA og gjentatte SA. Grunnen til at noen legen anbefaler å vente en mens, er at det blir enklere å regne ut termin. Jeg har prøvd på nytt rett etter SA, men spiren satt ikke før pp2 bege gangene.

Hadde selv en SA 16. juli! Var vel i uke 6. Da blødde jeg i ca 3 uker, så 12 august var jeg klar for å prøve igjen. Hadde EL 27 august ( LANG syklus den gangen) men ble gravid med en gang igjen! Og ser ut som det går bra denne gangen. Så er helt opp til dere hvordan dere føler! :-) Heier på dere!

Litt forskjellig hva legene/gynekologene sier, men det er ikke bevist at det er større risk for å miste igjen om man prøver på nytt med en gang. Det gjorde vi! Hadde SA 5.aug, blødde i 10 dager, EL kom på dag 23, så positiv test kom drøyt 5 uker etter at jeg mistet.
Det som kan være greit er å få en UL hos gyn etter at du slutter å blø, for å se at alle rester er ute, og at livmoren har leget seg etter "såret". Om det skulle sitte noen rester igjen, vil disse mest sannsynlig komme ut med neste mens, jeg tror det er derfor mange leger anbefaler å vente en syklus.
Håper alt ordner seg raskt, og at dere får en juli baby! :)

Back
Topp