Når kan man høre hjertelyd?

fgme85

Glad i forumet
Julibarna2014
Fikk låne en sånn hjertelyd-sak av ei venninde i går, og lurer på når man kan høre lyden? (Vet det nok err for tidlig for meg ennå..)
 
Sniker litt fra september 11 jeg:) Er nok litt tidlig enda ja...enkelte er heldig å hører det tidlig...allerede uke 8-9, mens andre må vente...selv fant jeg den ikke før nærmere uke 15 (jordmødre begynner sjeldent spesielt mye tidligere enn dette)...har mye med morkakens plassering å gjøre...Et tips er å lete heeelt nede ved skambeinet når du begynner...Masse lykke til :)
 
Æ fikk hør hjertelyden me en doppler i går, da va æ 9+3 <3 Mått leit en go stund før æ fant den da :)
 


Jeg prøvde igår,8+2 men fant ikke no hjertelyd... Gleder meg så!
Men er nok litt tidlig ennå...
Svigerinna mi hørte hjertelyden i slutten av uke 9 :)
 
slutten av uke 8 hørte vi det sist med doppler og på ul,ellers så har de ikke letet etter den før i uke 12 hos jm,de sa at uke 15 var sikrere og lete etter den da den er lettere og finne da 
 


fgme85 skrev:
Fikk låne en sånn hjertelyd-sak av ei venninde i går, og lurer på når man kan høre lyden? (Vet det nok err for tidlig for meg ennå..)



hei, sniker fra mai 2012, jeg har sånn man kan lytte etter fosterets hjerte, første svangerskapet hørte vi det i uke 10, og nå er jeg 8 uker på vei og har hørt hjerte til fostere nå, finner du rette punktet kan du være heldig å høre det, men ja det varierer jo fra person til person.. ( er meget litta, derfor folk mener det er lett og høre det på meg)
 
Hørte den for første gang i uke 9+0.. Har hørt den hver dag siden.. (ikke etter uke 12 siden jeg ikke er bekymret lenger.) Har morkaken plassert bak og fremovervendt livmor, så alle forholdene ligger tilrette for p høre den tidlig.. :-)
 
Det er som sagt veldig individuelt. Her hørte jeg den på ca 10 uker med førstemann men ikke på 12 uker denne gangen.  Ellers vil jeg bare si ikke overdriv dopplerbruken for noen mener det ikke er bra for fosteret.  :)
 
Legen fant hjertelyd i uke10 denne gangen.. I sist sv fant ikke legen det før uke15. så det er forskjellig:-)
 
Back
Topp