Når kan man begynne med smokk?

Småspent

Andre møte med forumet
Hei. Lurte på når og korleis de har begynt med smokk.

Dei fleste seie at ein kan begynne med smokk når amminga er godt etablert, men når er ein sikker på at den er godt nok etablert til å introdusere og å bruke smokk?
 
Hei. Lurte på når og korleis de har begynt med smokk.

Dei fleste seie at ein kan begynne med smokk når amminga er godt etablert, men når er ein sikker på at den er godt nok etablert til å introdusere og å bruke smokk?
Min på tre uker har fått smokk innimellom fra hun var uke-halvannen. Annengangs, og følte egentlig ammingen var etablert da vi reiste hjem fra sykehuset og hun tok riktig sugetak hver gang hun ble lagt til. Hun er ikke så god på å holde på smokken, og kan heldigvis roe seg ned uten også, men med tendenser til overproduksjon av melk får hun smokk istedenfor pupp nr to når hun har fortsatt sugebehov, men virker mett for å unngå sprutgulping.
 
Hei. Lurte på når og korleis de har begynt med smokk.

Dei fleste seie at ein kan begynne med smokk når amminga er godt etablert, men når er ein sikker på at den er godt nok etablert til å introdusere og å bruke smokk?
Innom fra mai-gruppa. Jeg fikk min tredje nå og vi har brukt smokk helt fra start på sykehuset, tross gulsott og vanskelig med amming i starten. Dette gjorde jeg forøvrig med min nr to og.
Tenker det er helt ok så lenge man passer på å amme jevnlig slik at produksjonen holdes ved like og smokken ikke blir en erstatter. Her brukes for eksempel smokk etter amming ved litt uro eller når baby skal sove og jeg vet han er mett og fornøyd. Konklusjon altså, bruk den når det trengs når du vet baby er mett :happy: Du vet amming er godt etablert når baby har godt med tisse og bæsjebleier og du merker han drikker godt ved puppen, og du vil nok også kjenne melkespreng og at det lekker litt fra brystene til tider.
 
Sniker:) enig med bekka92

Brukt helt fra start til første og det blir samme med andre:) passer bare på at ikke smukk blir erstatning til pupp, men heller et verktøy for å gi sår pupper pause og roe baby når det er kveldsuro etc.
 
Ynskja å bruke det som avlastning når han er uroleg men mett :smiley-ashamed004

Har liksom ikkje turt å prøve smokk enda sidan vi var i grenseland for å måtte behandle han for gulsott. Men skal prøve etterkvart å introdusere smokk :smiley-ashamed004 må berre no ta høgde for at vi har aukedøgn
 
Fra dag 1 her. Tredjegangs og ingen av mine andre tok. Så var bestemt på å få i gang tutt så fort så mulig ;)
 
Sniker fra august:)

Med nr 1 og 2 var jeg liksom livredd for å begynne med sutt for tidlig pga alle advarsler. De endte opp med å bruke meg som levende sutt:wacky: nekta sutt fullstendig begge to. Som jo var greit mtp avvenning etter hvert, men slitsomt mens det holdt på. Og ikke minst magevondten som kom av å "overspise".

Med nr 3 begynte vi første dag, etter vi hadde sett ved flere amminger at ho hadde riktig teknikk. Ho godtok sutten mer enn de to andre, men vi brukte det nok fremdeles ikke nok til at ho ble "knyttet" til den. Så ble brukt bare i ny og ne:wacky: ho slet og en del med magevondt de første mnd pga "for mye" pupp.
 
Vi begynte på dag 1. Hun smatta allerede før navlesnora var klippet og har et enormt behov for å ha noe i munnen o_O Når det er sagt så hadde vi ingen problemer med å etablere ammingen og vi bruker den kun i tilfeller hvor det ikke bør fylles på mer melk i systemet. Hun spytter den ut etter noen minutter og virker fornøyd. :happy:
 
Back
Topp