Når kan lege/jordmor høre hjertelyd?

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Noen som vet? Tenkte å vente med ultralyd til oul, men hadde vært kjekt å hørt "liv" før det!

22.01.11 lille klumpen min
20.04.15 lille spira mi

Vi fikk høre på 12ukers kontrollen sist. Legen slet litt med å finne den, men fant den til slutt. Jordmødre er ofte strengere, og mener man skal lyttte til kroppen, og lytter ikke nødvendigvis etter hjertelyd før senere i svangerskapet.

Vi fikk høre hjerte slå i går og er nå 7 uker på vei :) Gyn. sa jeg var på grensen med når en kunne høre hjertet

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi fikk høre hjerte slå i går og er nå 7 uker på vei :) Gyn. sa jeg var på grensen med når en kunne høre hjertet

Nå ble jeg nysgjerrig! Var det på UL, eller med doppler?
Mener man ikke kan høre med doppler før livmoren kommer over symfysen, men alt man får til er jo en bonus :-)

Oj! Håper jeg får høre det på første kontroll, da er jeg 11+4

20.04.15 lille spira mi

Da jeg var 7 uker fikk jeg høre hjertelyden:)

Nå ble jeg nysgjerrig! Var det på UL, eller med doppler?
Mener man ikke kan høre med doppler før livmoren kommer over symfysen, men alt man får til er jo en bonus :-)
Jeg var på UL og gjorde det vaginalt. Betryggende å få svar på liv :)

Vi hørte hjerte 5+4 med lillemor på innvendig UL i Australia. Fikk beskjed om at hjertet hadde måttet begynt å slå den dagen eller noe, for hun hadde aldri opplevd å se et bankende hjerte så tidlig ;) 2mm var hun da :)

Fikk beskjed av legen når jeg var 7+3 at det kun var mulig å høre hjertelyden ved et ultralydapparat, han kunne ikke måle hjertelyden før etter uke 14 med utstyret han hadde :-) jeg bestilte også angel sound dopler, mener det stod uke 14 på den siden jeg bestilte det også :-) så du må nok vente til ultralyd :p

Fikk beskjed av legen når jeg var 7+3 at det kun var mulig å høre hjertelyden ved et ultralydapparat, han kunne ikke måle hjertelyden før etter uke 14 med utstyret han hadde :-) jeg bestilte også angel sound dopler, mener det stod uke 14 på den siden jeg bestilte det også :-) så du må nok vente til ultralyd :p

Jeg skal ikke ha tidlig ul, venter til oul. Men kan jo hende legen finner den før den tid.

20.04.15 lille spira mi

Her har legene/jordmor ventet til ca uke 12, det er risiko for å ikke høre den før og da bekymrer man seg ofte unødvendig;)

TuMmY LoVe

Er litt sjansespill ja, ser den. Å jeg vet jeg kommer til å uroe meg om jeg ikke hører noe

20.04.15 lille spira mi

Jeg ville venta en stund i hvertfall, i tilfelle legen ikke finner den så tidlig :-) da blir man jo bare engstelig

Jordmor fant hjertelyd på meg 9+0, måtte leite ganske lenge.. men plutselig fant ho den. Det var stort! Tok opp på film, og ser på den ofte !:)

Back
Topp